Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12605
Назва: | Основні тенденції українського ринку публічних закупівель у 2018 році |
Автори: | Мурована, Л. В. |
Ключові слова: | публічні закупівлі джерела фінансування відкриті торги конкурентний діалог переговорна процедура закупівель тендери бюджетні кошти електронна система закупівель публичные закупки источники финансирования открытые торги конкурентный диалог переговорная процедура закупки тендеры бюджетные средства электронная система закупок public procurement sources of finance open tendering competitive dialogue procurement negotiation process tenders public funds electronic procurement system |
Дата публікації: | 2018 |
Бібліографічний опис: | Мурована Л. В. Основні тенденції українського ринку публічних закупівель у 2018 році [Текст] / Л. В. Мурована // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. - 2018. - № 6 (129). - С. 38-47. |
Source: | Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто загальну структуру функціонування сфери публічних закупівель в Україні. Досліджено основні тенденції здійснення публічних закупівель товарів, робіт / послуг замовниками у 2018 році. Виявлено особливості кожної з процедур публічних закупівель, з урахуванням кількісних і вартісних показників по регіонам України. Проведено детальний аналіз структури українського ринку публічних закупівель, за результатами якого згруповано види публічних закупівель відповідно до ринкових тенденцій та вимог чинного законодавства. Таким чином, усі публічні закупівлі товарів, робіт / послуг, які здійснюються в Україні, в залежності від методу обрання постачальника, умовно можна розділити на дві великі групи: конкуренті та неконкурентні. Для конкурентних процедур закупівель при виборі постачальника є обов’язковим застосування електронного аукціону, тоді як при здійсненні неконкурентних процедур закупівель замовники здійснюють вибір постачальника на власний розсуд з урахуванням економічних, соціальних та правових умов ринку публічних закупівель. До першої п’ятірки областей-замовників, які застосовують конкурентні процедури закупівель, входять Київська (близько 39,81% від всієї вартості відкритих торгів), Дніпропетровська (7,91%), Львівська (6,0%), Харківська (5,69%) та Донецька області (5,25%). Серед лідерів областей-замовників, що застосовують неконкурентні процедури, до першої п’ятірки увійшли Київська, Харківська, Одеська, Дніпропетровська та Донецькі області. Загалом сфера публічних закупівель складається з операцій купівлі-продажу матеріальних та нематеріальних благ за рахунок бюджетних коштів, фондів соціального страхування, коштів центрального банку України, підприємств державної комунальної форм власності та підприємств з державною часткою понад 50% розміру статутного капіталу. Для досягнення мети та виконання поставлених завдань у цьому досліджені використано такі загальнонаукові методи, як метод аналогій, методи системного аналізу та узагальнення. В статье рассмотрена общая структура функционирования сферы публичных закупок в Украине. Проведено исследование основных тенденций совершения публичных закупок товаров, робот / услуг заказчиками в 2018 году. Определены особенности каждой из процедур закупок с учетом количественных и качественных показателей по регионам Украины. Выполнен детальный анализ структуры украинского рынка публичных закупок, в результате которого сгруппированы виды публичных закупок с учетом рыночных тенденций и в соответствии с действующим законодательством. Таким образом, все публичные закупки товаров, работ / услуг, совершаемые в Украине, в зависимости от метода отбора поставщика, условно можно разделить на две большие группы: конкурентные и неконкурентные. Для конкурентных процедур закупок при отборе поставщика есть обязательным проведение электронного аукциона, тогда как для совершения неконкурентных процедур закупок заказчики отбор поставщика производят самостоятельно с учетом экономических, социальных и правовых условий рынка публичных закупок. В первую пятерку областей-заказчиков, которые используют конкурентные процедуры закупок, входят Киевская (около 39,81% от стоимости всех открытых торгов), Днепропетровская (7,91%), Львовская (6,0%), Харьковская (5,69%) и Донецкая области (5,25%). Среди лидеров областей-заказчиков, использующих неконкурентные процедуры закупок, в первую пятерку вошли Киевская, Харьковская, Одесская, Днепропетровская и Донецкая области. В целом сфера публичных закупок состоит из операций купли-продажи материальных и нематериальных благ за счет бюджетных средств, фондов социального страхования, денег центрального банка Украины, предприятий государственной и коммунальной форм собственности и предприятий с государственной долей более чем 50% от размера уставного капитала. Для достижения цели и решения поставленных задач в этом исследовании были использованы такие общенаучные методы, как метод аналогий, методы системного анализа и обобщения. The paper presents an overview of the general framework for public procurement system functioning in Ukraine. Insights are provided on the key trends in the sector of public purchase of goods, works and services by customers in 2018. Specific features of each of the procurement procedures based on quantitative and qualitative indicators across Ukraine’s regions have been identified. A thorough analysis of the structure of the Ukrainian public procurement market laid the basis for public procurement classification subject to market trends and in compliance with applicable laws and regulations. Thus, all public purchase of goods, works and services conducted in Ukraine depending on the supplier selection method can be divided into two large groups: competitive and non-competitive procedures. Within competitive procurement procedures at the stage of a supplier selection, holding an electronic auction is mandatory, whereas under the noncompetitive procurement process, customers select the supplier at their own discretion with regard to the current realia of economic, social and legal public procurement market environment. The top five regions-customers who use competitive procurement procedures are represented by Kyiv region (about 39,81% of the cost of total open bidding), Dnipropetrovsk (of 7.91%), Lviv (6,0%), Kharkiv (5,69%) and Donetsk regions (5,25%). Among the leaders of the regions-customers following non-competitive procurement procedures, the top five include Kyiv, Kharkiv, Odesa, Dnipropetrovsk and Donetsk regions. At large, public procurement refers to transactions on purchase and sale of tangible and intangible goods at the expense of budget expenditure, social security funds, funds from the Central Bank of Ukraine, financing by the state-owned and communal ownership enterprises with government share of more than 50% of the equity capital. To attain the goal and objectives set in this study, general research methods such as the read-across approach, methods of system analysis and synthesis were employed. |
DOI: | 10.30857/2413-0117.2018.6.4 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12605 |
Faculty: | Факультет економіки та бізнесу |
Department: | Кафедра підприємництва та бізнесу |
ISSN: | 2413-0117 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Вісник КНУТД Кафедра підприємництва та бізнесу (ПБ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
V129_P038-047.pdf | 252,89 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.