Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14848
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorBilovodska, Olena-
dc.contributor.authorGryshchenko, Olena-
dc.contributor.authorSyhyda, Liubov O.-
dc.date.accessioned2020-01-13T10:43:26Z-
dc.date.available2020-01-13T10:43:26Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifier.citationBilovodska O. A. The marketing channel structure: A case of chemical industry company [Електронний ресурс] / O. A. Bilovodska, O. F. Gryshchenko, L. O. Syhyda // Periodicals of Engineering and Natural Sciences. – 2019. – Vol. 7, No. 2. – P. 741-751. – Режим доступу: http://pen.ius.edu.ba/index.php/pen/article/view/556uk
dc.identifier.issn2303-4521uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14848-
dc.description.abstractThe subject of the research are peculiarities of marketing channels structure of industrial company that operates in the chemical industry. The main research activities were focused on the basis of Ukrainian power and chemical association PJSC “Sumykhimprom”. The methodical approach of the study is based on analytic and descriptive approach and is aimed at providing a case study. Thus, the goal of the study is to provide an empirical study on auditing the company’s marketing channel system and on identifying the current status of marketing channels members. The study suggests that marketing channels function effectively when taking into account the interests of all marketing channel members (manufacturer, intermediaries, end users). The choice of a marketing channel depends on the company's planned sales and profits, available resources, positioning strategies, the intensity of geographical coverage, industry specifics. Marketing channels of PJSC “Sumykhimprom” are grouped in terms of distribution geography into three groups: 1) distributors in the European market; 2) distributors in Ukrainian market and in neighboring countries; 3) distributors in the market of distant foreign countries. The research results allow to form the optimal structure of marketing channels, which simultaneously takes into account the interests of the manufacturer, as well as the consumer. Recommendations to transform the marketing channels structure of PJSC “Sumykhimprom” are formed.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjectchemical industryuk
dc.subjectoptimal marketing channels structureuk
dc.subjectdistributorsuk
dc.subjectintermediariesuk
dc.subjectvarketing channel structureuk
dc.titleThe marketing channel structure: A case of chemical industry companyuk
dc.title.alternativeСтруктура маркетингового каналу: на прикладі компанії хімічної промисловостіuk
dc.title.alternativeСтруктура маркетингового канала: на примере компании химической промышленностиuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorБіловодська, Олена Анатоліївна-
local.contributor.altauthorГрищенко, Олена Федорівна-
local.contributor.altauthorСигида, Любов Олексіївна-
local.contributor.altauthorБеловодская, Елена Анатольевна-
local.contributor.altauthorГрищенко, Елена Федоровна-
local.contributor.altauthorСигида, Любовь Алексеевна-
local.subject.sectionЕкономіка, фінанси, менеджментuk
local.sourcePeriodicals of Engineering and Natural Sciencesuk
local.subject.facultyФакультет економіки та бізнесуuk
local.identifier.sourceВидання, які входять до міжнародних наукометричних БД Scopus та Web of Scienceuk
local.subject.departmentКафедра маркетингу та комунікаційного дизайнуuk
local.identifier.doi10.21533/pen.v7i2.556uk
local.identifier.urihttp://pen.ius.edu.ba/index.php/pen/article/view/556uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
556-1569-2-PB.pdf562,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.