Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14856
Назва: Organization of accounting and risk-management of educational activity: development directions in the conditions of implementation of the quality management system
Інші назви: Організація бухгалтерського обліку та ризик-менеджмент освітньої діяльності: напрями розвитку в умовах впровадження системи управління якістю
Организация бухгалтерского учета и риск-менеджмент образовательной деятельности: направления развития в условиях внедрения системы управления качеством
Автори: Vyhivska, I. M.
Hryhorevska, O. O.
Ljahovych, G. I.
Khomenko, H. Y.
Ключові слова: risks of higher educational institutions
risk management
organization of accounting
information support
quality management system
ризики закладів вищої освіти
управління ризиками
інформаційне забезпечення
організація обліку
система управління якістю
риски высших учебных заведений
система управления качеством
информационное обеспечение
управление рисками
организация учета
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Organization of accounting and risk-management of educational activity: development directions in the conditions of implementation of the quality management system / I. M. Vyhivska, O. O. Hryhorevska, G. I. Ljahovych, H. Y. Khomenko // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики : зб. наук. пр. – 2019. – Т. 4, № 31. – С. 82-93.
Source: Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики
Финансово-кредитная деятельность: проблемы теории и практики
Financial and credit activity: problems of theory and practice
Короткий огляд (реферат): The article aims to justify the measures for organizing the formation and provision of information from the accounting system for the risk management process in order to ensure the stability and sustainability of the development of higher education institutions. The goal has been realized on the basis of the application of the methods of observation, comparison, analysis, synthesis, generalization and economic-statistical method. The made analysis allowed to determine the risks of non-fulfilment of information needs regarding the functioning of higher education institutions for each study group (applicants, students, participants, parents of students/applicants, administration, employers, customers of research projects, teachers, government, society, governing bodies), which made it possible to offer an organizational approach to the information support of risk management of educational activities. This approach covers corrective management actions (in terms of accounting functions) on each of the defined processes of the risk management system (admission process for higher education, planning the educational process, organizing the educational process, staffing educational activities), executives, responsible entities and output data. Taking into account the provisions of regulatory documents, scientists' developments and practical experience in risk management has allowed to determine the stages of risk management in educational activities of a higher education institution (risk analysis, risk assessment, direct risk management, risk monitoring, risk management reporting) indicating the role of accounting personnel in each of them. It has been substantiated that the main advantages of the proposed approach to information management of risk management of educational activities of higher educational institutions are the simplicity of use (provided with properly devised documentation), the complexity of the approach (coverage of all quality management system processes), responsiveness to identified risks; accounting structure of higher education institutions. It is proved that the proposals will contribute to the improvement of the accounting display of actions to minimize the risks of educational activities of higher educational institutions, thereby ensuring the strengthening of their competitiveness on the market of educational services.
Поставлено завдання обґрунтувати заходи щодо організації формування та надання інформації, яка продукується в системі бухгалтерського обліку, для процесу управління ризиками з метою забезпечення стабільності та стійкості розвитку закладів вищої освіти. Поставлену мету реалізовано на основі застосування методів спостереження, порівняння, аналізу, синтезу, узагальнення та економіко-статистичного методу. Проведений аналіз дозволив визначити ризики невиконання інформаційних потреб щодо функціонування закладів вищої освіти для кожної досліджуваної групи (абітурієнтів, студентів, слухачів, здобувачів, батьків студентів / абітурієнтів, адміністрації, роботодавців, замовників науково-дослідних робіт, викладачів, держави, суспільства, органів управління), що дозволило запропонувати організаційний підхід до інформаційного забезпечення управління ризиками освітньої діяльності. Зазначений підхід охоплює коригувальні управлінські дії (в частині облікових функцій) на кожному з визначених процесів системи управління ризиками (процес прийому на навчання для здобуття вищої освіти; планування освітнього процесу; організація освітнього процесу, кадрове забезпечення освітньої діяльності), виконавців, відповідальних суб’єктів і вихідних даних. Урахування положень нормативних документів, напрацювань науковців і практичний досвід управління ризиками дозволив визначити етапи управління ризиками освітньої діяльності закладів вищої освіти (аналіз ризиків, оцінка ризику, безпосереднє управління ризиками, моніторинг ризику, звітування з управління ризиками) із зазначенням ролі облікового персоналу на кожному з них. Обґрунтовано, що основними перевагами запропонованого підходу до інформаційного забезпечення управління ризиками освітньої діяльності закладів вищої освіти є простота застосування (за умови належно розробленого документального забезпечення), комплексність підходу (охоплення всіх процесів системи управління якістю), оперативність реагування на виявлені ризики; урахування структури закладу вищої освіти. Доведено, що пропозиції сприятимуть удосконаленню облікового відображення дій з мінімізації ризиків освітньої діяльності закладів вищої освіти, тим самим забезпечивши посилення їхньої конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг.
Поставлена задача обосновать меры по организации формирования и предоставления информации из системы бухгалтерского учета для процесса управления рисками с целью обеспечения стабильности и устойчивости развития высших учебных заведений. Поставленную цель реализовано на основе применения методов наблюдения, сравнения, анализа, синтеза, обобщения и экономико-статистического метода. Проведенный анализ позволил определить риски невыполнения информационных потребностей относительно функционирования высших учебных заведений для каждой исследуемой группы (абитуриентов, студентов, слушателей, соискателей, родителей студентов / абитуриентов, администрации, работодателей, заказчиков научно-исследовательских работ, преподавателей, государства, общества, органов управления), что позволило предложить организационный подход к информационному обеспечению управления рисками образовательной деятельности. Указанный подход охватывает корректирующие управленческие действия (в части учетных функций) на каждом из определенных процессов системы управления рисками (процесс приема на обучение для получения высшего образования, планирование образовательного процесса, организация образовательного процесса, кадровое обеспечение образовательной деятельности), исполнителей, ответственных субъектов и выходных данных. Учет положений нормативных документов, наработок ученых и практический опыт управления рисками позволили определить этапы управления рисками образовательной деятельности учреждения высшего образования (анализ рисков, оценка риска, непосредственное управление рисками, мониторинг риска, отчетности по управлению рисками) с указанием роли учетного персонала на каждом из них. Обосновано, что основными преимуществами предложенного подхода к информационному обеспечению управления рисками образовательной деятельности высших учебных заведений является простота применения (при условии должным образом разработанного документального обеспечения), комплексность подхода (охват всех процессов системы менеджмента качества), оперативность реагирования на выявленные риски; учета структуры учреждения высшего образования. Доказано, что предложения будут способствовать совершенствованию учетного отображения действий по минимизации рисков образовательной деятельности высших учебных заведений, тем самым обеспечив усиление их конкурентоспособности на рынке образовательных услуг.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14856
Faculty: Факультет економіки та бізнесу
Department: Кафедра обліку і аудиту
ISSN: 2306-4994
2310-8770
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу (ФБК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
190801-426640-1-PB.pdf568,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.