Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15226
Назва: Use of information and communication technologies for organizing self-education of personality in the field of clothes design
Інші назви: Використання інформаційно-комунікаційних технологій для організації самоосвіти особистості в галузі дизайну одягу
Использование информационно-коммуникационных технологий для организации самообразования личности в области дизайна одежды
Автори: Pashkevich, Kalina
Yezhova, Olga
Gerasymenko, Olena
Ключові слова: self-education
information and communication technologies (ICTs)
information resources
social networks
design of the clothes
самоосвіта
інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ)
інформаційні ресурси
соціальні мережі
дизайн одягу
самообразование
информационно-коммуникационные технологии (ИКТ)
информационные ресурсы
социальные сети
дизайн одежды
Дата публікації: 30-кві-2020
Бібліографічний опис: Pashkevich K. Use of information and communication technologies for organizing self-education of personality in the field of clothes design [Електронний ресурс] / K. Pashkevich, O. Yezhova, O. Gerasymenko // Information Technologies and Learning Tools. – 2020. – Vol. 76, № 2. – P. 58-69. – Режим доступу: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2800
Source: Information Technologies and Learning Tools
Інформаційні технології і засоби навчання
Информационные технологии и средства обучения
Короткий огляд (реферат): The article considers the following aspects of organization of self-education using the information and communication technologies (ICTs): what information resources can be the basis for self-education; how to organize the education; how to solidify the acquired knowledge and create necessary social connections. The information resources which can be used for self-education and their classification depending on the needs of the individual – for personal enrichment or for scientific search, – are determined; the most significant among them are electronic libraries and bibliographic and abstract databases. The ways of organization of self-education are analyzed, namely: massive online courses, educational applications for PCs and mobile phones, individual classes (webinars), consistent self-development of separate topics, etc. ICTs that promote the creation of social connections and communications with like-minded people and specialists with narrow focus (social networks, scientists’ identification systems, forums and blogs) are considered. The examples of information recourses, aimed at obtaining professionally important information by fashion designers, are provided. Among them are blogs about art, fashion and design, virtual museum sites, resources for fashion industry leaders, sites of exhibitions, contests, popular and scientific journals, designers and brands. The possibilities of assessing the reliability of scientific information using the bibliographic and abstract databases, social networks and individual profiles of scientists in the systems of identification are determined. In order to identify the specifics of ICTs use, a questionnaire survey has been conducted that has outlined the main informational resources used in the search for the necessary information (encyclopedias and databases, social networks, YouTube channels and blogs in Twitter, LifeJournal, etc.), and peculiarities of perception of such information. It is found that ICTs are the main source for searching and receiving information.
У статті розглянуто особливості організації самоосвіти особистості з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), а саме: які інформаційні ресурси можуть бути основою для самоосвіти; як організувати навчання; яким чином закріпити отримані знання, створити необхідні соціальні зв’язки. Визначено інформаційні ресурси, які можна використовувати для самоосвіти та надано їх класифікацію залежно від потреб особистості – для розширення світогляду або наукового пошуку; серед них найбільш значущими є електронні бібліотеки та бібліографічні і реферативні бази даних. Проаналізовано способи організації самоосвітньої діяльності: масові онлайн-курси, освітні додатки для ПК та мобільних телефонів, індивідуальні заняття (вебінари), послідовне самостійне освоєння окремих тем тощо. Розглянуто ІКТ, які сприяють створенню соціальних зв'язків і комунікації з колом однодумців та з вузькоспеціалізованими фахівцями (соціальні мережі, системи ідентифікації науковців, форуми та блоги). Надано приклади інформаційних ресурсів для отримання професійно важливої інформації дизайнерами одягу. Серед них блоги про мистецтво, моду та дизайн, сайти віртуальних музеїв, ресурси для діячів індустрії моди, сайти виставок, конкурсів, популярних та наукових журналів, дизайнерів та брендів. Визначено можливості оцінки достовірності наукової інформації з використанням бібліографічних і реферативних баз даних, соціальних мереж та індивідуальних профілів вчених в системах ідентифікації. Для виявлення особливостей використання ІКТ було проведено анкетне опитування, яке показало основні інформаційні ресурси, що використовуються при пошуку необхідної інформації (енциклопедії і бази даних, соціальні мережі, YouTube канали та блоги в Twitter, LifeJournal тощо) та особливості її сприйняття. Встановлено, що ІКТ є основним джерелом для пошуку та отримання інформації.
В статье рассмотрены особенности организации самообразования личности с использованием информационно-коммуникационных технологий (ИКТ), а именно: информационные ресурсы, которые могут стать основой для самообразования; организация обучения; способы закрепления полученных знаний, создания необходимых социальных связей. Определены информационные ресурсы, которые можно использовать для самообразования и предоставлено их классификацию в зависимости от потребностей личности: для расширения кругозора или научного поиска. Среди них наиболее значимыми являются электронные библиотеки, библиографические и реферативные базы данных. Проанализированы способы организации самообразовательной деятельности: массовые онлайн-курсы, образовательные приложения для ПК и мобильных телефонов, индивидуальные занятия (вебинары), последовательное самостоятельное освоение отдельных тем и тому подобное. Рассмотрены ИКТ, способствующие созданию социальных связей и коммуникации с кругом единомышленников и с узкоспециализированными специалистами (социальные сети, системы идентификации ученых, форумы и блоги). Даны примеры информационных ресурсов для получения профессионально важной для дизайнеров одежды информации. Среди них блоги об искусстве, моде и дизайне, сайты виртуальных музеев, ресурсы для деятелей индустрии моды, сайты выставок, конкурсов, популярных и научных журналов, дизайнеров и брендов. Определены возможности оценки достоверности научной информации с использованием библиографических и реферативных баз данных, социальных сетей и индивидуальных профилей ученых в системах идентификации. Для выявления особенностей использования ИКТ был проведен анкетный опрос, который показал основные информационные ресурсы, используемые при поиске необходимой информации (энциклопедии и базы данных, социальные сети, YouTube каналы и блоги в Twitter, LifeJournal и т. д.) и особенности ее восприятия. Установлено, что ИКТ является основным источником для поиска и получения информации.
DOI: 10.33407/itlt.v76i2.2800
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15226
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра ергономіки і дизайну
ISSN: 2076-8184
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра моди та стилю (МС)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ITLT-2800-P58-69.pdf182,26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.