Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17217
Назва: | Художньо-композиційні закономірності оформлення календарної системи в пам’ятках культури і мистецтва давніх цивілізацій |
Інші назви: | Artistic and compositional regularities of calendar systems design in heritage objects of culture and art of ancient civilizations Художественно-композиционные закономерности оформления календарных систем в объектах наследия культуры и искусства древних цивилизаций |
Автори: | Гамалія, К. М. Гальчук, Я. Є. |
Ключові слова: | літера місяць рельєф календар ієрогліф свята графічна композиція артефакт буква месяц рельеф календарь иероглиф праздники графическая композиция letter moon relief calendar hieroglyph feasts graphic composition artifact |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Гамалія К. М. Художньо-композиційні закономірності оформлення календарної системи в пам’ятках культури і мистецтва давніх цивілізацій [Текст] / К. М. Гамалія, Я. Є. Гальчук // Art and Design. - 2020. - № 4 (12). - С. 81-90. |
Source: | Art and Design |
Короткий огляд (реферат): | Метою дослідження є порівняльний аналіз формотворення та композиційних прийомів складних календарних структур в культурі Давнього Єгипту, Давньої Греції і Давнього Риму, вивчення зв’язку та взаємовпливу їх знакових систем та принципів наповнення. Дослідження принципів зображення давніх календарних систем базується на історико-культурологічному, компаративному, гіпотетико-дедуктивному та логічному методах. Використання аналітичного методу дозволило здійснити порівняння шрифтових композицій та художньо-образної, змістовно-формальної цілісності календарів. Згідно результатів проведеного дослідження проаналізовані і зіставлені особливості, відмінності й закономірності подання і оформлення календарних структур періодів Давнього Єгипту та Античності. Наукова новизна результатів дослідження полягає в тому, що вперше проаналізована та виявлена характеристика відтворення календарних структур в об’єктах культурної спадщини Давнього Єгипту, Давньої Греції та Давнього Риму: вивчено візуальну знакову систему та принципи її інформативного наповнення; визначено способи оформлення по відношенню до масштабу, композиційних прийомів, графічного вирішення, техніки та технології виконання; з’ясовано причинно-наслідкові закономірності процесів художнього формотворення. Застосування результатів дослідження дозволяє урізноманітнити та збагатити курси дисциплін із всесвітньої історії мистецтва та культурології, історії графічного дизайну тощо. Означені в статті особливості композиції та каліграфії календарних систем можуть бути застосовані у сфері графічного дизайну та послугувати в семіологічних і мистецтвознавчих дослідженнях. Целью статьи является исследование и общий сравнительный анализ формообразования и композиционных приемов сложных календарных систем в культуре Древнего Египта, Древней Греции и Древнего Рима, изучение связи и взаимовлияния их знаковых систем и принципов наполнения. Исследование принципов изображения древних календарных систем базируется на историко-культурологическом, компаративном, гипотетико-дедуктивном и логическом методах. Использование аналитического метода позволило осуществить сравнение шрифтовых композиций и художественно-образной, содержательно-формальной целостности календарей. Согласно результатам проведенного исследования, проанализированы и сопоставлены особенности, отличия и закономерности интерпретации и оформления календарных структур периодов Древнего Египта и Античности. Научная новизна исследования заключается в том, что впервые проанализирована и выявлена четкая характеристика отображения календарных структур в объектах культурного наследия Древнего Египта, Древней Греции и Древнего Рима: сопоставлено визуальную знаковую систему и информативное наполнение; определены способы оформления в отношении масштаба, композиционных приемов, графического решения, техники и технологии изображения; выяснено причинно-следственные закономерности процессов художественного формообразования. Применение результатов исследования позволяет разнообразить и обогатить курсы дисциплин по всеобщей истории искусства и культурологии, истории графического дизайна и т.п. Указанные в статье особенности композиции и каллиграфии календарных систем могут быть применены в сфере графического дизайна и использованы в семиологических и искусствоведческих исследованиях. The purpose of the article is to study and create general comparative analysis of the formation and compositional techniques of complex calendar structures in the culture of Ancient Egypt, Ancient Greece and Ancient Rome, to study the connection and interaction between their sign systems. The study of the principles of the representation of ancient calendar systems is based on historical-cultural, comparative, hypothetical-deductive and logical methods. Analytical method allowed to compare font compositions and artistic, figurative, formal and formal integrity of calendars. The results of the study, the features, differences and patterns of interpretation and design of the calendar structures of the periods of Ancient Egypt and Antiquity were analyzed and compared. The scientific novelty of the research lies in the fact that for the first time a clear characteristic of the representation of calendar structures in the objects of the cultural heritage of Ancient Egypt, Ancient Greece and Ancient Rome was analyzed and revealed: the visual sign system and the principles of its informative content were compared; identified methods of design in relation to scale, compositional techniques, graphics, techniques and representation technology are determined; the cause-and-effect consistent patterns of the processes of artistic formation have been clarified. The application of the research results allows to diversify and enrich the courses of disciplines in the general history of art and culturology, archeography, source studies, et cetera. The features of the composition and calligraphy of calendar systems specified in the article can be applied in the field of graphic design, and serve in semiological and art historian researches. |
DOI: | 10.30857/2617-0272.2020.4.6 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17217 |
ISSN: | 2617-0272 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2020_N4_P081-090.pdf | 929,74 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.