Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17735
Назва: Професійно зорієнтовані завдання як засіб реалізації принципу професійної спрямованості навчання математики в закладах вищої освіти
Інші назви: Professionally oriented tasks as a way of applying the professional orientation principle of teaching mathematics in higher education institutions
Автори: Нестеренко, Ольга Борисівна
Ключові слова: професійно зорієнтовані завдання
принцип професійної спрямованості
заклади вищої освіти
професійно зорієнтовані проєкти
professionally oriented tasks
professional orientation principle
of higher education institutions
professionally oriented projects
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Нестеренко О. Б. Професійно зорієнтовані завдання як засіб реалізації принципу професійної спрямованості навчання математики в закладах вищої освіти / О. Б. Нестеренко // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – 2020. – Вип. 33, Т. 2. – С. 254-259.
Source: Актуальні питання гуманітарних наук
Humanities science current issues
Короткий огляд (реферат): У сучасних умовах компетентнісний підхід у навчанні диктує необхідність імплементації принципу професійної спрямованості навчання, основне завдання якого – усунути суперечності між теоретичним характером досліджуваних дисциплін і практичним умінням застосовувати ці знання у професійній діяльності. Встановлено, що більшість навчальних видань із математики, рекомендованих для студентів закладів вищої освіти, обмежуються стандартними завданнями прикладного змісту у вивченні математики і не мають повного переліку професійно орієнтованих завдань. Поняття «професійно зорієнтовані завдання» є видовим стосовно більш загального поняття – «прикладна задача» як завдання, окреслене поза математикою та розв’язуване математичними засобами. На основі аналізу науково-методичної літератури, присвяченої застосуванню професійно зорієнтованих завдань у навчанні математики, уточнено поняття «професійно зорієнтована завдання» як завдання, що відображають абстрактну модель деякої реальної ситуації, що виникає у професійній діяльності, яке вирішується математичними методами або методами, застосовуваними у професійній діяльності майбутніх фахівців, і сприяє розвитку особистості майбутнього фахівця. У закладах вищої освіти виокремлено три типи професійно зорієнтованих завдань: власне професійно зорієнтовані завдання, завдання для виконання лабораторних робіт, професійно зорієнтовані проєкти. Кожен тип завдання використовується в певній формі організації освітнього процесу із застосуванням специфічних методів і засобів навчання. Кожен тип завдання виконує власні педагогічні функції, має певні механізми впливу на навчальну мотивацію і засвоєння математичних знань і умінь студентів. Наведено типологію завдань: змістові та процесуальні. Окреслено співвідношення між поняттями «професійно зорієнтовані завдання» і «прикладна задача» як співвідношення «вид – рід». Визначено специфічну властивість професійно зорієнтованих завдань як здатність виконувати різній ролі для різного контингенту студентів: те саме завдання може бути лише прикладним для однієї категорії і стає професійно зорієнтованим для іншої категорії студентів.
In modern conditions, the competence approach in education defines the necessity to implement the principle of professional orientation in education, the main task of which is to resolve the contradictions between the theoretical nature of the disciplines and the ability to practically apply the received knowledge in professional activities. It has been established that most educational publications in mathematics recommended for students of higher education institutions (HEIs) are limited to standard tasks of applied content in the study of mathematics, with no complete list of professionally oriented tasks. The concept of professionally oriented tasks is a specific segment of a more general concept of applied task, which is outlined outside of mathematics and solved by mathematical means. Based on the analysis of scientific and methodological literature on the use of professionally oriented tasks in teaching mathematics, the concept of “professionally oriented task” could be defined as a task that reflects an abstract model of a real situation in professional activities, solved by mathematical methods or methods used in professional activity of future specialists, helping their personal development as well. There are three types of professionally oriented tasks in higher education institutions: professionally oriented tasks themselves, laboratory tasks and professionally oriented projects. Each type of tasks is used in a certain form of organization of the teaching process, having its own specific methods and teaching aids. Each type of tasks has its own pedagogical function and certain mechanisms of influence on the learning motivation and assimilation of mathematical knowledge and skills of students. The tasks are divided into substantive and procedural. The connection between the concepts of “professionally oriented tasks” and “applied task” is defined as a connection of a narrower concept to a more general one. The specific property of professionally oriented tasks is defined as the ability to act in different roles for different group of students: the same task can only be viewed as an applied task for one category and for another one it might be considered a professionally-oriented task.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17735
Faculty: Інститут інженерії та інформаційних технологій
Department: Кафедра прикладної фізики та вищої математики
ISSN: 2308-4855 (Print)
2308-4863 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра прикладної фізики та вищої математики (ПФВМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Нестеренко_ПРОФЕСІЙНО_ЗОРІЄНТОВАНІ_ЗАВДАННЯ.pdf337,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.