Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18451
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛагода, О. М.uk
dc.contributor.authorГурдіна, В. В.uk
dc.contributor.authorПасічник, В. О.uk
dc.date.accessioned2021-09-08T10:37:48Z-
dc.date.available2021-09-08T10:37:48Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationЛагода О. М. Масова кастомізація одягу як концепція індивідуалізації в сучасних дизайн-практиках [Текст] / О. М. Лагода, В. В. Гурдіна, В. О. Пасічник // Art and Design. - 2021. - № 2 (14). - С. 129-140.uk
dc.identifier.issn2617-0272
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18451-
dc.description.abstractМетою статті є виявлення характерних особливостей і креативного потенціалу кастомізації в сучасній дизайн-діяльності, завдяки яким масово реалізовуються потреби в індивідуалізації одягу за запитами споживачів. Методологічною основою дослідження є комплексний підхід. Метод аналізу і синтезу дозволив розгляд кастомізованого виробництва як взаємодії виробника та споживача, яка обумовлює затребуваність і конкурентоспроможність дизайн-продукту, його художньо-естетичну цінність. Методи візуально-аналітичного та функціонального аналізу кастомізованих об’єктів дизайну надали можливість встановити потенціал і перспективність масової кастомізації, обґрунтувати її з точки зору індивідуалізації речей як специфічного вибору споживача, а також – як принцип проектування дизайн-об’єктів в процесі навчання. Встановлено, що, на думку більшості науковців, кастомізація – це, насамперед, індивідуалізація відносин виробника зі споживачем. Передумови для її активного застосування в індустрії моди, зокрема, в дизайн-діяльності, давно назріли. Виявлено, що, задовольняючи індивідуальні запити клієнтів, застосовуючи гнучкі системи виробництва й ін., масова кастомізація дозволяє компаніям індустрії моди позбавлятися від зайвих запасів готових виробів, які надто швидко застарівають, і надає можливість зробити продукцію більш привабливою. Показано, що концепт "розумного (ощадного) споживання", для якого принципи кастомізації є вкрай перспективними, може успішно реалізовуватися в процесі надання освітніх послуг. У статті висвітлено теоретичні аспекти сутності кастомізації як "масової індивідуалізації" дизайн-продуктів. Проаналізовано існуючі принципи кастомізації одягу. Охарактеризовано можливості та види кастомізації в діяльності сучасних дизайнерів на тлі реальних ринкових умов. Показано потенціал кастомайзингу в дизайні в цілому та в освітньому процесі підготовки дизайнерів одягу, зокрема. Отримані результати надають можливість систематизувати види, принципи і прийоми кастомізації як досвід практичної реалізації концептів "розумного споживання", індивідуалізації та персоніфікації в дизайні одягу.uk
dc.description.abstractЦелью статьи является выявление характерных особенностей и креативного потенциала кастомизации в современной деятельности дизайнеров, благодаря которым массово реализуются потребности в индивидуализации одежды по запросам потребителей. Методологической основой исследования является комплексный подход. Метод анализа и синтеза позволил рассмотреть кастомизированное производство как взаимодействие производителя и потребителя, которое обуславливает востребованность и конкурентоспособность дизайн-продукта, его художественно-эстетическую ценность. Методы визуально-аналитического и функционального анализа кастомизированных объектов дизайна позволили установить потенциал и перспективность массовой кастомизации, обосновать ее с точки зрения индивидуализации вещей как специфического выбора потребителя, а также – как принцип проектирования дизайн-объектов в процессе обучения дизайнеров. Установлено, что, по мнению большинства ученых, кастомизация – это, прежде всего, индивидуализация отношений производителя с потребителем. Предпосылки для ее активного применения в индустрии моды, в частности, в дизайн-деятельности, давно назрели. Выявлено, что, удовлетворяя индивидуальные запросы клиентов, применяя гибкие системы производства и др., массовая кастомизация позволяет компаниям индустрии моды избавляться от лишних запасов готовых изделий, которые слишком быстро устаревают, и предоставляет возможность сделать продукцию более привлекательной. Показано, что концепт "разумного (бережного) потребления", для которого принципы кастомизации крайне перспективны, может успешно реализовываться в процессе предоставления образовательных услуг. В статье освещены теоретические аспекты сущности кастомизации как "массовой индивидуализации" дизайн-продуктов. Проанализированы существующие принципы кастомизации одежды. Охарактеризованы возможности и виды кастомизации в деятельности современных дизайнеров на фоне реальных рыночных условий. Показано потенциал кастомайзинга в дизайне в целом и в образовательном процессе подготовки дизайнеров одежды, в частности. Полученные результаты позволяют систематизировать виды, принципы и приемы кастомизации как опыт практической реализации концептов "разумного потребления", индивидуализации и персонификации в дизайне одежды.ru
dc.description.abstractThe aim of the article is to identify the characteristics and creative potential of customization in modern design activities, through which the needs for individualization of clothing at the request of consumers are widely realized. The methodological basis of the study is an integrated approach. The method of analysis and synthesis allowed the consideration of customized production as the interaction of producer and consumer, which determines the demand and competitiveness of the design product, its artistic and aesthetic value. Methods of visual-analytical and functional analysis of customized design objects provided an opportunity to establish the potential and prospects of mass customization, to justify it in terms of individualization of things as a specific consumer choice, as well as the principle of designing design objects in the learning process. It is established that, according to most scientists, customization is, first of all, individualization of the producer's relationship with the consumer. Prerequisites for its active use in the fashion industry, in particular, in design activities, are long overdue. It was found that by satisfying individual customer requests, using flexible production systems, etc., mass customization allows companies in the fashion industry to get rid of excess stocks of finished products that become obsolete too quickly, and makes it possible to make products more attractive. It is shown that the concept of "smart (savings) consumption", for which the principles of customization are extremely promising, can be successfully implemented in the process of providing educational services. The article highlights the theoretical aspects of the essence of customization as a "mass individualization" of design products. The existing principles of clothing customization are analyzed. Possibilities and types of customization in the activity of modern designers against the background of real market conditions are characterized. The potential of customizing in design in general and in the educational process of training fashion designers in particular is shown. The obtained results provide an opportunity to systematize the types, principles and techniques of customization as an experience of practical implementation of the concepts of "smart consumption", individualization and personification in clothing design.en
dc.languageuk
dc.subjectкастомізаціяuk
dc.subjectспоживчі запитиuk
dc.subjectдизайн-діяльністьuk
dc.subjectіндустрія модиuk
dc.subjectкастомизацияru
dc.subjectпотребительские запросыru
dc.subjectдизайн-деятельностьru
dc.subjectиндустрия модыru
dc.subjectcustomizationen
dc.subjectconsumer demandsen
dc.subjectdesign activitiesen
dc.subjectfashion industryen
dc.titleМасова кастомізація одягу як концепція індивідуалізації в сучасних дизайн-практикахuk
dc.title.alternativeMass customization of clothes as a concept of individualization in modern design practices
dc.title.alternativeМассовая кастомизация одежды как концепция индивидуализации в современных дизайн-практиках
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorЛагода, О. Н.ru
local.contributor.altauthorГурдина, В. В.ru
local.contributor.altauthorПасечник, В. А.ru
local.contributor.altauthorLahoda, O. M.en
local.contributor.altauthorHurdina, V. V.en
local.contributor.altauthorPasichnyk, V. O.en
local.subject.sectionМистецтвознавство. Технічні наукиuk
local.sourceArt and Designuk
local.source.number№ 2 (14)uk
local.identifier.doi10.30857/2617-0272.2021.2.12
local.subject.method0
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2021_N2_P129-140.pdf549,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.