Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19750
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Верес, М. К. | uk |
dc.date.accessioned | 2022-08-20T16:30:56Z | - |
dc.date.available | 2022-08-20T16:30:56Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Верес М. К. Інтер’єри сільських шкіл України кінця ХІХ – початку ХХ століття [Текст] / М. К. Верес // Art and Design. - 2021. - № 4 (16). - С. 66-77. | uk |
dc.identifier.issn | 2617-0272 | |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19750 | - |
dc.description.abstract | Мета роботи – виявити та проаналізувати художнє вирішення інтер’єрів сільських шкіл України кінця ХІХ – початку ХХ століття. Дослідження базується на основі літературно-аналітичного огляду наукових робіт стосовно досліджуваного періоду та аналізу художнього вирішення історичних інтер’єрів сільських шкіл, що збереглися в музеях України та Європи (на прикладі Польщі). З початком розвитку шкільного будівництва наприкінці ХІХ – початку ХХ ст. в Україні сформувалися нові типи громадських споруд – народні сільські школи, що в цей період значно вплинули на підвищення рівня освіти на селі та мали характерні риси народного стилю. Видатні архітектори займалися проектуванням шкіл, одним з таких архітекторів в Україні був О. Сластьон, який на початку ХХ ст. розробив низку проектів шкільних будівель для Лохвицького земства. В той же час на території Польщі архітекторами Каролем Сіцінським та Здзіславом Монченським були розроблені проекти невеликих шкіл, які з часом стали типовими для сільської місцевості. Шкільні приміщення, що були спроектовані в сільській місцевості кінця ХІХ – початку ХХ століття найчастіше мали один або два, три, чотири класи, оскільки були розраховані на невелику громаду. Але все ж найпоширенішим типом, як в Україні так і в Європейських країнах були одно – та двокласні шкільні споруди. В дослідженні проведено аналіз інтер’єрів сільських шкіл в Україні кінця ХІХ – початку ХХ століття в порівнянні з Європейськими прикладами інтер’єрів подібних типів шкіл та виявлено основні елементи художнього вирішення шкільних просторів, що вплинули на сучасний дизайн інтер’єрів шкіл в сільській місцевості. У статті проаналізовано та виявлено основні тенденції художнього вирішення інтер’єрів сільських шкіл в Україні кінця ХІХ – початку ХХ століття. Вперше розглянуто художні вирішення інтер’єрів шкільних споруд в сільській місцевості зазначеного періоду, виявлено подібність та відмінності між художнім вирішенням шкільного інтер’єру України та країн Європи (на прикладі сільських шкіл Польщі). Одержані результати дослідження можуть бути використані в якості історичних теоретичних матеріалів освітнього дизайну в сільській місцевості, а також як фактографічна база, що є свого роду продовженням тем стосовно дослідження вітчизняних шкільних просторів. | uk |
dc.description.abstract | Цель работы – выявить и проанализировать художественное решение интерьеров сельских школ Украины конца XIX – начала XX века. Исследование базируется на основе литературно-аналитического обзора научных работ относительно исследуемого периода и анализа художественного решения исторических интерьеров сельских школ, которые сохранились в музеях Украины и Европы (на примере Польши). С началом развития школьного строительства в конце ХІХ – начале ХХ ст. в Украине сформировались новые типы общественных построек – народные сельские школы, которые в этот период оказали значительное влияние на повышение уровня образования в сельской местности и имели характерные черты народного стиля. Выдающиеся архитекторы занимались проектированием школ, одним из таких архитекторов в Украине был А. Сластьон, который в начале ХХ в. разработал ряд проектов школьных построек для Лохвицкого земства. В то же время на территории Польши архитекторами Каролем Сицинским и Здзиславом Монченским были разработаны проекты небольших школ, которые со временем стали типичными для сельской местности. Школьные помещения, которые были спроектированы в сельской местности конца XIX – начала ХХ века, чаще всего имели один или два, три, четыре класса, поскольку были рассчитаны на небольшую общину. Но все же самым распространенным типом, как в Украине, так и в Европейских странах, были одно- и двухклассные школьные сооружения. В исследовании проведен анализ интерьеров сельских школ в Украине конца ХІХ – начала ХХ века по сравнению с Европейскими примерами интерьеров подобных типов школ и выявлены основные элементы художественного решения школьных пространств, повлиявших на современный дизайн интерьеров школ в сельской местности. В статье проанализированы и выявлены основные тенденции художественного решения интерьеров сельских школ в Украине конца XIX – начала XX века. Впервые рассмотрены художественные решения интерьеров школьных сооружений в сельской местности указанного периода, выявлены сходство и отличия между художественным решением школьного интерьера Украины и стран Европы (на примере сельских школ Польши). Полученные результаты исследования могут использоваться в качестве исторических теоретических материалов образовательного дизайна в сельской местности, а также как фактографическая база, являющаяся своего рода продолжением тем по исследованию отечественных школьных пространств. | ru |
dc.description.abstract | To identify and analyze the artistic design of the interiors of rural schools in Ukraine in the late XIX – early XX century. The research is based on the literary-analytical review of scientific works concerning the researched period and the analysis of the artistic decision of historical interiors of rural schools which have remained in museums of Ukraine and Europe (on an example of Poland). With the beginning of the development of school construction in the late XIX – early XX centuries. in Ukraine, new types of public buildings were formed – folk rural schools. Which in this period significantly influenced the increase in education in rural areas and had the characteristics of folk style. Prominent architects were engaged in the design of schools, one of such architects in Ukraine was O. Slastyon, who in the early twentieth century. developed a number of school building projects for the Lokhvytsia zemstvo. At the same time, in Poland, architects Karol Siciński and Zdzisław Mączeński designed small schools, which eventually became typical of rural areas. School premises designed in rural areas in the late XIX – early XX centuries often had one – or two – three – four classes, as they were designed for a small community. However, the most common type, both in Ukraine and in European countries, were one- and two-class school buildings. The study analyzes the interiors of rural schools in Ukraine in the late XIX – early XX century in comparison with European examples of interiors of similar types of schools and identified the main elements of artistic design of school spaces that influenced modern interior design of schools in rural areas. The article analyzes and identifies the main trends in the artistic design of the interiors of rural schools in Ukraine in the late XIX – early XX century. For the first time, artistic solutions for the interiors of school buildings in rural areas of this period were considered, and similarities and differences between the artistic solutions for school interiors in Ukraine and European countries (on the example of rural schools in Poland) were revealed. The obtained results of the research can be used as historical theoretical materials of educational design in rural areas, as well as as a factual basis, which is a kind of continuation of the topics related to the study of domestic school spaces. | en |
dc.language | uk | |
dc.subject | народні школи | uk |
dc.subject | шкільний клас | uk |
dc.subject | інтер’єри освітніх просторів | uk |
dc.subject | художнє вирішення | uk |
dc.subject | матеріали | uk |
dc.subject | історія | uk |
dc.subject | народные школы | ru |
dc.subject | школьный класс | ru |
dc.subject | интерьеры образовательных пространств | ru |
dc.subject | художественное решение | ru |
dc.subject | материалы | ru |
dc.subject | история | ru |
dc.subject | public schools | en |
dc.subject | school class | en |
dc.subject | interiors of educational spaces | en |
dc.subject | artistic solution | en |
dc.subject | materials | en |
dc.subject | history | en |
dc.title | Інтер’єри сільських шкіл України кінця ХІХ – початку ХХ століття | uk |
dc.title.alternative | Interiors of rural schools in Ukraine in the late XIX – beginning of XX century | |
dc.title.alternative | Интерьеры сельских школ Украины конца ХІХ – начала ХХ века | |
dc.type | Article | |
local.contributor.altauthor | Veres, M. K. | en |
local.subject.section | Мистецтвознавство. Технічні науки | uk |
local.source | Art and Design | uk |
local.source.number | № 4 (16) | uk |
local.identifier.doi | 10.30857/2617-0272.2021.4.6 | |
local.subject.method | 0 | |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2021_N4_P066-077.pdf | 1,01 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.