Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23339
Назва: Положення нового Закону України "Про вищу освіту" та їх практичне застосування в діяльності державного вищого навчального закладу
Інші назви: Положения нового Закона Украины "О высшем образовании" и практические аспекты их использования в деятельности государственного вуза
New Law of Ukraine provisions About higher education and practical aspects of their use in activity of state higher educational establishment
Автори: Хаустова, Є. Б.
Ключові слова: вищі навчальні заклади
Закон про вищу освіту
автономія закладів освіти
оплата навчання
навчальне навантаження науково-педагогічного працівника
высшие учебные заведения
Закон о высшем образовании
автономия учебных заведений
оплата обучения
учебная нагрузка научно-педагогических работников
higher educational establishments
legislation about higher education
autonomy of educational establishments
payment of educating
educational loading of scientifically-pedagogical workers
Дата публікації: 2014
Видавництво: Київський національний університет технологій та дизайну
Бібліографічний опис: Хаустова Є. Б. Положення нового Закону України "Про вищу освіту" та їх практичне застосування в діяльності державного вищого навчального закладу / Є. Б. Хаустова // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. – 2014. – Тематичний випуск: Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 3 жовтня 2014 року. – Київ : КНУТД, 2014. – С. 137-146.
Source: Вісник Київського національного університету технологій та дизайну
Bulletin of the Kyiv National University of Technologies and Design
Короткий огляд (реферат): Новий Закон України "Про вищу освіту" містить довгоочікувані положення, що стосуються: типів вищих навчальних закладів та рівнів вищої освіти, контролю якості освітньої діяльності, управління кадрами, формування змісту освітніх програм, навантаження науково-педагогічних працівників, порядку державного та приватного фінансування закладів освіти. В цілому Закон, даючи відповідні свободи, зокрема, автономію у вирішенні фінансових, господарських та кадрових питань, формує конкурентне середовище в освітній галузі та створює підстави для її реформ, зокрема, через скорочення кількості вищих навчальних закладів. Але прийняті положення Закону мають неоднозначні трактування та можуть мати різні шляхи практичної реалізації, що потребує відповідних нормативних актів.
Новый Закон Украины "О высшем образовании" содержит долгожданные положения касательно типов высших учебных заведений и уровней высшего образования, контроля качества образовательной дельности, управления кадрами, содержания учебных программ, нагрузки научно-педагогических работников, государственного и частного финансирования образовательных учреждений. В целом Закон, давая соответствующие свободы вузам, в частности, автономию в решении финансовых, хозяйственных и кадровых вопросов, формирует конкурентную среду в сфере образования и создаёт базу для проведения её реформ, в частности, через сокращение количества высших учебных заведений. Однако, принятые положения Закона имеют неоднозначные трактовки и могут иметь различные пути и способы реализации на практике, что требует соответствующих нормативных актов. Анализ практического использования отдельных положений нового Закона Украины о высшем образовании свидетельствует о необходимости дополнительных инструктивных актов для их эффективного внедрения, а именно: 1) положения о бесплатном высшем образовании на конкурсной основе предполагает размещение государственного заказа как среди абитуриентов, так и вузами, при этом оба процесса могут осуществляться одновременно через "единый центр" или конкурсу абитуриентов может предшествовать размещение госзаказа среди вузов – с учётом сказанного нормы нового Закона требуют соответствующих инструктивных документов; 2) не отрегулированным Закон оставил порядок конкурсного набора на платное обучение по контракту в вузах в пределах их лицензионного набора уже после проведения конкурса и приёма студентов на обучение по госзаказу; 3) положение об уменьшении учебной нагрузки на одного научно-педагогического работника является стратегическим условием повышения качества образовательных услуг и концентрации "образовательных мощностей" в ведущих вузах Украины, которые буду выбираться абитуриентами как приоритетные, при том, что общее количество учебных заведений высшего образования будет сокращаться.
New Law of Ukraine About higher education contains long awaited positions concerning the types of higher educational establishments and levels of higher education, control of quality of educational activity, managements by shots, maintenances of on-line tutorials, loading of scientifically-pedagogical workers, state and private financing educational establishments. On the whole Law, giving corresponding freedoms, in particular, autonomy in the decision of financial, economic and skilled questions, forms a competition environment in the field of education and creates a base for realization of her reforms, in particular, through reduction of amount of higher educational establishments. However the accepted Law provisions have ambiguous interpretations and can have different ways and methods of realization in practice, that requires corresponding normative. Analysis of the practical use of certain provisions of the new Law on Higher Education highlights the need for additional guidance for the acts of their effective implementation, namely: 1) The provisions of free higher education on a competitive basis involves placing state orders among students and universities, both process can be performed simultaneously through a "single center", as well as competition entrants may precede the placement of state orders between universities – with these positions provisions of the new Law require appropriate guidance documents; 2) clearly remains undefined in the Law order tenders for the contract paid training in high schools within their license set after the contest and the admission of students to study on government contracts; 3) Provision for the decrease of the teaching load per scientific and teaching staff is a strategic condition for improving the quality of educational services and the concentration of "educational facilities" in the leading universities of Ukraine, which will be chosen by applicants as a priority, despite the fact that the total number of higher education institutions will be reduced.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23339
ISSN: 1813-6796
Розташовується у зібраннях:Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України
Кафедра смарт-економіки (СЕ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Efect_2014_P137-146.pdf744,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.