Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23704
Назва: SMM-інструментарій в сучасному бізнес-аналізі
Інші назви: SMM-tools in modern business analysis
Автори: Шіковець, К. О.
Квіта, Г. М.
Кондратюк, О. О.
Ключові слова: цифровізація
оцінка цифрового маркетингу
бізнес-аналіз
digitalization
evaluation of digital marketing
business analysis
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Шіковець К. О. SMM-інструментарій в сучасному бізнес-аналізі [Електронний ресурс] / К. О. Шіковець, Г. М. Квіта, О. О. Кондратюк // Інфраструктура ринку. – 2022. – Вип. 69. – С. 135-140. – Режим доступу: http://www.market-infr.od.ua/uk/69-2022
Source: Інфраструктура ринку
Market Infrastructure
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто основні характеристики цифрової економіки, до яких відносять інформатизацію, глобалізацію, використання ІТ-технологій, легкість та доступність отримання інформації. Визначено, що сучасна схема проведення бізнес-аналізу потребує розширення, а саме оцінки цифрового маркетингу та Digital-інструментарію. Тому, в типову структуру класичного бізнес-аналізу необхідно окрім загальної характеристики ринку, державного регулювання галузі, виробництво та динаміки реалізації, обсягів продажів на ринку, ціни та ціноутворення на ринку та інших етапів додавати етап оцінки цифрового маркетингу. Реалізувати оцінку цифрового маркетингу пропонується шляхом застосування запропонованої методики проведення SMM (social media marketing)-аудиту. Метою оцінки цифрового маркетингу є отримана інформація для складання звітів та перевірки маркетингової стратегії компанії в Інтернеті.
The article examines the main characteristics of the digital economy, which include informatization, globalization, the use of IT technologies, ease and accessibility of obtaining information. Therefore, an analysis of the development of individual markets, companies, and enterprises is impossible without an analysis of the level of their digitalization. It was determined that the modern scheme of conducting business analysis needs expansion, namely the assessment of digital marketing and digital tools. Therefore, in addition to the general characteristics of the market, state regulation of the industry, production and sales dynamics, sales volumes on the market, prices and pricing on the market, and other stages, it is necessary to add a stage of digital marketing assessment to the typical structure of a classic business analysis. The main components of digital marketing are characterized, namely: search engine optimization, search engine marketing, content marketing, influencer marketing, content creation automation, e-commerce marketing, social media marketing (SMM), direct mail, contextual advertising, e-book advertising, programs, games and other forms of digital products. Channels that are not directly connected to the Internet are defined: mobile phones (SMS and MMS), callback, call hold tones. It is proposed to implement the assessment of digital marketing by applying the proposed SMM audit methodology. This technique consists of several stages, in particular: an audit of the investigated company in social networks is conducted according to certain criteria, information is collected for further business analysis; it is proposed to perform an audit of the content and promotion of the investigated company in social networks; an audit of competitors is conducted, i.e. strategies of presence in social networks, and the model of maintaining Internet pages, strengths, good ideas of content and activities that can be adapted to the field of activity chosen by the investigated company are determined; after conducting an SMM audit of competitors, it is advisable to summarize their strengths and form a list of relevant tasks for the company under investigation. The purpose of a digital marketing assessment is to provide information for reporting and checking a company's online +marketing strategy.
DOI: 10.32782/infrastruct69-24
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23704
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2519-2868 (online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
20230620_305.pdf355,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.