Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24136
Назва: | Образ подорожі в сучасному жанровому живописі Китаю |
Інші назви: | Image of travel in modern genre painting China |
Автори: | Фей, Мінкай |
Ключові слова: | Китай сучасний жанровий живопис образ подорожі в жанровому живописі китайські художники художній образ China modern genre painting the image of travel in genre painting Chinese artists artistic image |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Фей М. Образ подорожі в сучасному жанровому живописі Китаю [Текст] / М. Фей // Art and Design. - 2023. - № 2 (22). - С. 229-236. |
Source: | Art and Design |
Короткий огляд (реферат): | Метою статті є осмислення стильових, композиційних та колористичних рішень створення образу подорожі в сучасному жанровому живописі Китаю. Методологія дослідження базується на використанні як загальнонаукових методів аналізу, так і спеціально-мистецтвознавчих, а саме: методах формально-стилістичного та композиційно-колористичного аналізу. На прикладах аналізу картин Чжоу Цзункая, Чжао Сяодуна, Ван Русі, Ду Хайджуна виявлені художні особливості втілення образу подорожі в сучасному жанровому живописі Китаю. Виявлені смислові конотації відносно поняття "подорож", проаналізовано, як ці конотації заявлені в сучасному станковому живописі Китаю. Осмислені стильові, композиційні та колористичні рішення створення образу подорожі в сучасному жанровому живописі Китаю та доведено, що основним стильовим напрямом репрезентації образу подорожі є реалізм, стиль, який підтримує або відновлює референтні зв’язки з дійсністю, з культурою повсякденності Китаю. Охарактеризовані різні змістовні модуси образу подорожі в сучасному жанровому живописі Китаю, виявлена сценарна подієвість цього образу, яка пов’язана з екологією, кліматом, проблемами трудової міграції, святковою культурою країни, тощо. Доведено, що відтворюючи монофігурні та багатофігурні композиції, сучасні художники-жанровісти не тільки користуються певним досвідом опанування законів західного олійного живопису, але намагаються відшукати власні композиційні побудови та колористичні засоби художньої виразності. Вперше визначені художні особливості втілення образу подорожі в сучасному жанровому живописі Китаю на прикладах картин Чжоу Цзункая, Чжао Сяодуна, Ван Русі, Ду Хайджуна, створених наприкінці ХХ – початку ХХІ ст. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості їх застосування для фахової мистецької освіти як в Україні, так і в Китаї. Дослідження відкриває перспективу вивчення інших образів повсякденності в сучасному китайському жанровому живописі. The purpose of the article is to understand the stylistic, compositional and coloristic solutions of creating the image of a journey in modern genre painting of China. The research methodology is based on the use of both general scientific methods of analysis and special art-scientific methods, namely: methods of formal-stylistic and compositional-coloristic analysis. On the examples of the analysis of the paintings of Zhou Zongkai, Zhao Xiaodong, Wang Rusi, and Du Haijun, the artistic features of the embodiment of the image of travel in modern Chinese genre painting are revealed. The semantic connotations related to the concept of "journey" are revealed, and how these connotations are expressed in modern Chinese easel painting is analyzed. The stylistic, compositional and coloristic solutions of creating the image of travel in modern genre painting of China are understood, and it is proved that the main stylistic direction of the representation of the image of travel is realism, a style that supports or restores referential connections with reality, with the culture of everyday life in China. Various meaningful modes of the image of travel in modern genre painting of China are characterized, the scenario event of this image is revealed, which is connected with ecology, climate, problems of labor migration, festive culture of the country, etc. It is proved that by reproducing mono-figure and multi-figure compositions, modern artists genre artists not only use a certain experience of mastering the laws of Western oil painting, but also try to find their own compositional constructions and coloristic means of artistic expression. For the first time, the artistic features of the embodiment of the image of the journey in modern Chinese genre painting are determined using the examples of paintings by Zhou Zongkai, Zhao Xiaodong, Wang Rusi, and Du Haijun, created at the end of the 20th and beginning of the 21st centuries. The practical significance of the obtained results lies in the possibility of their application for professional art education both in Ukraine and in China. The study opens the perspective of studying other images of everyday life in modern Chinese genre painting. |
DOI: | 10.30857/2617-0272.2023.2.19 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24136 |
ISSN: | 2617-0272 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2023_N2_P229-236.pdf | 938,12 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.