Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24138
Назва: | Творчі пошуки китайських живописців другої половини ХХ століття: У Гуаньчжун, Чжу Децюнь, Зао Ву-Кі |
Інші назви: | Creative search of Chinese painters of the second half of the 20th century: Wu Guanzhun, Zhu Dequn, Zao Wu-Ki |
Автори: | Чжу, Цзяньсюнь |
Ключові слова: | живопис КНР китайська графіка китайська художня традиція європейська художня система паризька школа абстракціонізм діалог культур естетичне виховання Chinese painting Chinese graphics Chinese artistic tradition European art system Parisian school abstract art dialogue of cultures aesthetic education |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Чжу Ц. Творчі пошуки китайських живописців другої половини ХХ століття: У Гуаньчжун, Чжу Децюнь, Зао Ву-Кі [Текст] / Ц. Чжу // Art and Design. - 2023. - № 2 (22). - С. 237-248. |
Source: | Art and Design |
Короткий огляд (реферат): | Мета статті полягає у висвітленні принципів поєднання підходів і прийомів систем західного та китайського живопису на прикладі творчості митців другої половини ХХ ст. – У Гуаньчжуна, Чжу Децюня і Зао Ву-Кі. Методологія дослідження зумовлена специфікою матеріалу та поставлених завдань. Автором застосовано бібліографічний метод дослідження, а також прийоми та методи порівняльного, формального, образно-стилістичного аналізів. У статті охарактеризовано особливості культурно-політичних процесів у Китаї ХХ ст., окреслено основні напрями та сутність дискусій щодо шляхів розвитку суспільства та задач мистецтва, показано їх вплив на формування концепції естетичного виховання. Встановлено, що серед живописців, які найбільш послідовно опановували західний живопис і отримали визнання як у Китаї так і за кордоном – представники т. зв. "паризької школи" У Гуаньчжун, Чжу Децюнь і Зао Ву-Кі. Проаналізовані біографічні та візуальні матеріали; показано, що формування вказаних художників як митців та їх творча діяльність відбувалися на тлі карколомних подій ХХ ст. і багато в чому ними визначалися. На підставі аналізу живописних творів У Гуаньчжун, Чжу Децюнь і Зао Ву-Кі висвітлено основні підходи в опануванні європейською системою живопису, шляхи творчої інтерпретації китайської традиції та здобутки. Зібрано, систематизовано та визначено репрезентативні твори трьох митців, здійснено їх формальний та образно-стилістичний аналіз. Практична значущість результатів дослідження полягає у можливості їх використання в педагогічній роботі при розробці програм та методичних матеріалів курсів мистецтвознавчого циклу та у практичній роботі живописців. The purpose of the article is to highlight the principles of combining the approaches and techniques of Western and Chinese painting on the example of artworks of artists of the second half of the 20th century (Wu Guanzhong, Zhu Dejun and Zao Wu-Ki). Research methods are determined by the specifics of the material and tasks. The author applied biobibliographical method of research, as well as techniques and methods of comparative, formal, figurative and stylistic analysis. The article describes features of cultural and political processes in China in the 20th century. It outlines the main directions and essence of discussions about the ways of development of society and the tasks of art as well as their influence on the formation of aesthetic education concept. It has been established that representatives of the so-called “Parisian School” Wu Guanzhong, Zhu Dequn and Zao Wu-Ki are among the painters who most consistently mastered Western painting and received recognition both in China and abroad. The article analyzes biographical and visual materials; it is shown that the formation of these people as artists and their creative activity took place against the backdrop of the dizzying events of the 20th century and was largely determined by them. The main approaches to mastering the European system of painting, ways of creative interpretation of the Chinese tradition and achievements are reflected on the basis of the analysis of paintings by Wu Guanzhong, Zhu Dequn and Zao Wu-Ki. Representative works of three artists were collected, systematized and identified, their formal and figurative-stylistic analysis was carried out and highlighted. The practical significance of the results of the study lies in the possibility of their use in pedagogical work in the development of programs and methodological materials for Art History courses and in practical work of artists. |
DOI: | 10.30857/2617-0272.2023.2.20 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24138 |
ISSN: | 2617-0272 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2023_N2_P237-248.pdf | 709,22 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.