Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24139
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чупріна, Н. В. | uk |
dc.contributor.author | Струмінська, Т. В. | uk |
dc.contributor.author | Пашкевич, К. Л. | uk |
dc.contributor.author | Кокоріна, Г. В. | uk |
dc.contributor.author | Давиденко, І. В. | uk |
dc.contributor.author | Гаркін, П. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T11:15:13Z | - |
dc.date.available | 2023-08-08T11:15:13Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Композиційно-графічні засоби дизайну чоловічого повсякденного та спортивного одягу [Текст] / Н. В. Чупріна, Т. В. Струмінська, К. Л. Пашкевич, Г. В. Кокоріна, І. В. Давиденко, П. В. Гаркін // Art and Design. - 2023. - № 2 (22). - С. 249-267. | uk |
dc.identifier.issn | 2617-0272 | |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24139 | - |
dc.description.abstract | Метою дослідження є визначення напрямів проєктування чоловічого одягу з удосконаленими функціональним властивостями із впровадженням композиційно-графічних засобів стріт-арту; охарактеризувати колаборацію дизайнерських брендів модного одягу з графічними роботами вуличних художників як напрям розробки актуального проєктного образу в чоловічій моді. Методологія дослідження базується на вивченні принципів колаборації різних сфер сучасного мистецтва та культури при створенні затребуваного продукту дизайну. Дослідження здійснено шляхом вивчення, порівняння, узагальнення уподобань сучасного споживача в різних сферах сучасної культури та певних субкультур (мистецтво графіті, музика хіп-хоп, пропагування спорту та активного способу життя тощо). Використано прийоми аналітично-типологічного методу, що спирається на документальні джерела (в тому числі фото- та відео), графічні роботи, фешн-ілюстрації, аналіз івент- та перфоманс-презентацій колекцій модного одягу як продукту моди. Визначено основні напрями сучасної поп-культури, що вливають на формування актуальних напрямів вуличної моди, зокрема у розробці моделей чоловічого одягу. Охарактеризовано діяльність вуличних художників в контексті їх впливу на розвиток сучасного мистецтва та формування предметного середовища. Наведено порівняльний опис рис творчості провідних художників стріт-арту та представлено аналіз їх взаємодії з провідними дизайнерськими брендами в створенні та презентації колекцій модного одягу. Охарактеризовано їх співпрацю в реалізації рекламних кампаній провідних дизайнерських брендів, особливо в сегменті вуличної моди. Визначено основні стилістичні особливості вбрання субкультури хіп-хоп 2010-х років, асимільовані в актуальні тенденції вуличної моди 2020-х років. Визначено основні напрями колаборації представників субкультури хіп-хоп (музики та спорту) з провідними дизайнерськими брендами в проєктуванні чоловічого повсякденного та спортивного одягу із застосуванням композиційно-графічних засобів оздоблення стріт-арту. Наукова новизна результатів визначається комплексним обґрунтуванням розробки актуального модного образу (на прикладі чоловічого повсякденного одягу), який базується на асиміляції напрямів сучасного мистецтва (графіті), явищ сучасної масової культури (субкультури хіп-хоп) та дизайн-діяльності у сфері індустрії моди. Охарактеризовано проєктно-рекламну стратегію формування модного одягу як актуального продукту дизайну на основі колаборації представників різних напрямів культури сучасного суспільства споживання. Практична значущість роботи полягає в наповненості встановленою достовірною інформацією міждисциплінарного характеру, що демонструє єдину комплексну основу формування проектного образу сучасного споживача та створення продукту дизайну в сфері розробки актуального чоловічого одягу повсякденного та спортивного призначення. Результати дослідження можуть бути адаптовані та розширені при створенні моделей одягу різного призначення, для різних верств споживачів для просування на сучасному ринку модного одягу. | uk |
dc.description.abstract | The purpose of the research is to determine directions for designing men's clothing with improved functional properties, with the introduction of compositional and graphic means of street art; to characterize the collaboration of fashion design brands with the graphic works of street artists as a trend of developing a current project image in men's mass fashion. The research methodology is based on the study of the principles of collaboration of various spheres of modern art and culture in the creation of a widely demanded design product. The research was carried out by studying, comparing, summarizing the preferences of the modern consumer in various areas of modern culture and certain subcultures (graffiti art, hip-hop music, promoting sports and an active lifestyle, etc.). The techniques of the analytical and typological methods are used, based on documentary sources (including photo and video), graphic works, fashion illustrations, analysis of event and performance presentations of fashion clothing collections as a product of fashion. An associative approach and a method of adapting visual characteristics in various spheres of the cultural phenomenon are used to describe the visual design solutions of the "hip-hop" stylistic direction in fashion. The main trends of modern pop culture influencing the formation of current trends in street fashion, in particular in the development of men's clothing models, have been determined. The activity of street artists is characterized in the context of their influence on the development of modern art and the formation of the subject environment. A comparative description of the creative features of leading street art artists is given and an analysis of their interaction with leading designer brands in the creation and presentation of fashion clothing collections is presented. Their cooperation in the implementation of advertising campaigns of leading fashion brands, especially in the segment of street fashion, is characterized. The main stylistic features of the clothing of the hip-hop subculture of the 2010s, assimilated into the current street fashion trends of the 2020s, have been determined. The main directions of collaboration of representatives of the hip-hop subculture (music and sports) with leading fashion brands in the design of men's casual and sportswear, with the use of compositional and graphic means of street art decoration, have been determined. The project image of the consumer and models of men's clothing for everyday and sports purposes has been developed. The scientific novelty of the results is determined by the comprehensive justification of the development of a relevant fashion image (using the example of men's everyday clothes), which is based on the assimilation of modern art trends (graffiti), modern mass culture phenomena (hip-hop subculture) and design activities in the field of the fashion industry. The project-advertising strategy of the formation of fashionable clothes as a relevant design product based on the collaboration of representatives of various directions of the culture of the modern consumer society is characterized. The practical significance of the work is that it is filled with established reliable information of an interdisciplinary nature, which demonstrates a single comprehensive basis for the formation of the design image of the modern consumer and the creation of a design product of current men's clothing for everyday and sports purposes. The results of the research can be adapted and expanded when creating clothing models for different purposes, for different consumer segments for promotion in the modern fashion clothing market. | en |
dc.language | uk | |
dc.subject | дизайн одягу | uk |
dc.subject | чоловічий одяг | uk |
dc.subject | вулична мода | uk |
dc.subject | стріт-арт | uk |
dc.subject | продукт дизайну | uk |
dc.subject | графіті | uk |
dc.subject | проєктний образ | uk |
dc.subject | продукт моди | uk |
dc.subject | fashion design | en |
dc.subject | men's clothing | en |
dc.subject | street fashion | en |
dc.subject | street art | en |
dc.subject | design product | en |
dc.subject | graffiti | en |
dc.subject | project image | en |
dc.subject | fashion product | en |
dc.title | Композиційно-графічні засоби дизайну чоловічого повсякденного та спортивного одягу | uk |
dc.title.alternative | Composition and graphic tools for the design of men's casual clothes and sportswear | |
dc.type | Article | |
local.contributor.altauthor | Chuprina, N. V. | en |
local.contributor.altauthor | Struminska, T. V. | en |
local.contributor.altauthor | Pashkevych, K. L. | en |
local.contributor.altauthor | Kokorina, H. V. | en |
local.contributor.altauthor | Davydenko, I. V. | en |
local.contributor.altauthor | Garkin, P. V. | en |
local.subject.section | Мистецтвознавство. Технічні науки | uk |
local.source | Art and Design | uk |
local.source.number | № 2 (22) | uk |
local.identifier.doi | 10.30857/2617-0272.2023.2.21 | |
local.subject.method | 0 | |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design Кафедра моди та стилю (МС) Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2023_N2_P249-267.pdf | 1,57 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.