Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24140
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шиман, К. А. | uk |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T11:15:13Z | - |
dc.date.available | 2023-08-08T11:15:13Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Шиман К. А. Використання сучасних технологій у процесі мистецького творення у віртуальній реальності [Текст] / К. А. Шиман // Art and Design. - 2023. - № 2 (22). - С. 268-277. | uk |
dc.identifier.issn | 2617-0272 | |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24140 | - |
dc.description.abstract | Мета статті – висвітлення можливостей використання сучасних технологій у процесі мистецького творення у віртуальній реальності (VR). Дослідження базується на методах герменевтичного, порівняльного, системного та структурно-функціонального аналізу. Висвітлено сучасні творчі прояви художників у віртуальній реальності. Розглянуто варіативність технічних засобів, які автори використовують практично під час мистецьких реалізацій у VR. Визначено основний набір інструментів та додаткові засоби для художнього творення та сприйняття. Розкрито особливості залучення митцями eye traking системи, енцефалографу, просторових трекерів та датчиків зчитування. Означено результати їх використання на прикладах робіт як світових (Метью Аттард, Греам Фінк), так і вітчизняних митців (Володимир Ковбаса, Сергій Ніжинський, Лєра Полянська, Макс Роботов, Іван Світличний, Діана Факш, Катерина Шиман). Вказано на різницю між творчим втіленням, виконаним художником у віртуальній реальності в режимі он-лайн та генеративним програмним творенням. Розглядаючи творчий доробок у віртуальній реальності на прикладах, виявлено можливість окреслити основні тенденції сучасного мистецтва у VR. Відмічено провідні спрямуванні розвитку творчих VR проявів у контексті сучасного українського мистецтва. Наукова новизна полягає у висвітленні впровадження сучасних VR технологій у сучасне мистецтво. Результати дослідження є основою для подальшого вивчення та класифікації творчих робіт у VR та для подальшого дослідження розвитку сучасного українського мистецтва. | uk |
dc.description.abstract | The purpose of the article is to demonstrate the variety of using modern tools during artistic creation in virtual reality. The research is based on the following methods: hermeneutic analysis, comparative analysis, system analysis, structural-functional analysis. It was highlighted the contemporary artistic manifestations in virtual reality. The variety of technical tools, that artists use in practice, was considered. The main set of instruments and additional contrivances for art creation and perception were specified. The features of the involvement by artists the eye tracking system, encephalograph, spatial trackers and reading sensors was revealed. The results of its involvement were determined on the examples of the works of international (Matthew Attard, Graham Fink) and Ukrainian (Diana Faksh, Volodymyr Kovbasa, Serhij Nizhyns'kyj, Liera Polians'ka, Maks Robotov, Kateryna Shyman, Ivan Svitlychnyj) artists. The difference between the artistic realization implemented by an artist on-line in virtual reality and generative programming software creation was revealed. The consideration of art works in virtual reality on the examples let to outline the main trends of art in VR. It was indicated the principal lines of VR creative manifestations in the context of Ukrainian contemporary art. The scientific novelty consists of highlighting the implementation of modern VR tools in contemporary art. The results of the research are the basis for further studies and classification of artistic manifestations in VR, and for further research of the development of contemporary Ukrainian art | en |
dc.language | uk | |
dc.subject | VR мистецтво | uk |
dc.subject | мистецькі прояви у віртуальній реальності | uk |
dc.subject | сучасне мистецтво | uk |
dc.subject | генеративне мистецтво | uk |
dc.subject | медіа арт | uk |
dc.subject | віртуальна реальність | uk |
dc.subject | VR art | en |
dc.subject | artistic manifestations in virtual reality | en |
dc.subject | contemporary art | en |
dc.subject | generative art | en |
dc.subject | media art | en |
dc.subject | VR | en |
dc.subject | virtual reality | en |
dc.title | Використання сучасних технологій у процесі мистецького творення у віртуальній реальності | uk |
dc.title.alternative | Using of modern tools in the process of art creation in virtual reality | |
dc.type | Article | |
local.contributor.altauthor | Shyman, K. A. | en |
local.subject.section | Мистецтвознавство. Технічні науки | uk |
local.source | Art and Design | uk |
local.source.number | № 2 (22) | uk |
local.identifier.doi | 10.30857/2617-0272.2023.2.22 | |
local.subject.method | 0 | |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2023_N2_P268-277.pdf | 603,84 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.