Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24173
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Makhovych, Inna | - |
dc.contributor.author | Kuzmych, Svitlana | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-14T10:22:46Z | - |
dc.date.available | 2023-08-14T10:22:46Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.citation | Makhovych I. Gamification in higher education: benefits and challenges / I. Makhovych, S. Kuzmych // Викладання мов у закладах вищої освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки : тези XХV Міжнародної науково-практичної конференції, м. Харків, 1-2 червня 2023 року. – Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2023. – С. 100-103. | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24173 | - |
dc.description.abstract | The article "Gamification in Higher Education: Benefits and Challenges" by Makhovych I. A. and Kuzmych S. I. explores the effective use of gamification to engage modern youth in education. Gamification involves incorporating game design elements into learning contexts to enhance motivation and engagement. The article highlights its popularity in online education, where face-to-face interaction is limited. Gamification offers benefits like increased student engagement, motivation, and accessibility to complex topics. It also fosters collaboration and community among students, countering isolation in online settings. The article discusses various gamification approaches, including using points, badges, and leaderboards to reward student progress. It also mentions the use of game simulations, like the News English gamified course, for interactive learning experiences. Technological tools such as learning management systems, apps, and virtual reality simulations facilitate gamification in higher education, making learning more interactive. However, the article acknowledges criticisms of gamification, such as oversimplification of subjects and potential negative impacts on competition and grading priorities. In summary, gamification in higher education has the potential to enhance engagement and motivation. It underlines the need for a balanced approach to address both its benefits and challenges in alignment with educational goals. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна | uk |
dc.subject | learning English | uk |
dc.subject | gamification | uk |
dc.title | Gamification in higher education: benefits and challenges | uk |
dc.type | Thesis | uk |
local.contributor.altauthor | Махович, Інна | - |
local.contributor.altauthor | Кузьмич, Світлана | - |
local.subject.section | Соціально-гуманітарні науки | uk |
local.subject.faculty | Інститут права та сучасних технологій | uk |
local.subject.department | Кафедра філології та перекладу (ФП) | uk |
local.conference.location | Харків | uk |
local.conference.date | 2023-06-01 | - |
local.conference.name | Викладання мов у закладах вищої освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки | uk |
local.conference.name | Language teaching at higher education institutions at the modern stage. Interdisciplinary connections | uk |
local.subject.method | 1 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра філології та перекладу (ФП) Матеріали наукових конференцій та семінарів |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
GAMIFICATION_IN_HIGHER_EDUCATION_BENEFITS.pdf | 666,67 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.