Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25096
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorBrovchenko, Anatolii-
dc.contributor.authorKrykun, Olha-
dc.contributor.authorBorisova, Tetyana-
dc.contributor.authorKorkushko, Andrii-
dc.contributor.authorTymenko, Volodymyr-
dc.date.accessioned2023-11-16T09:19:01Z-
dc.date.available2023-11-16T09:19:01Z-
dc.date.issued2023-08-
dc.identifier.citationTransforming design education in Ukraine: insights from global best practices / A. Brovchenko, O. Krykun, T. Borisova, A. Korkushko, V. Tymenko // Journal of Curriculum and Teaching. – 2023. – Vol. 12, No. 5, Special Issue. – P. 1-13.uk
dc.identifier.issn1927-2677 (Print)uk
dc.identifier.issn1927-2685 (Online)uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25096-
dc.description.abstractThe article reveals some aspects of the problem of transforming the Ukrainian design education system through the prism of international experience. This problem is caused by the long-term neglect of the importance of the humanitarian segment of education in Ukraine, which, in turn, has become a determinant of the accumulation of numerous problems. In order to achieve the goal and objectives, it was important, firstly, to refer to the relevant source base, and secondly, to analyse certain aspects of the educational activities of higher education institutions abroad, in particular Seian University of Art and Design (Otsu, Shiga, Japan), Royal Collage of Art (London, Great Britain), KEDGE Design School (Marseille, France), Istituto Pantheon Design & Technology (Rome, Italy). The analytical and synthetic activities carried out allowed us to identify the best international practices in this area and propose vectors for the transformation of domestic design education. These include: multidirectional international cooperation; introduction of a practical component of student training on the basis of business institutions and enterprises; focus on the educational needs of students; active use of digital innovative technologies, etc. We see the prospects for further research in this direction in the practical application of the proposed steps to modernise design education.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjectdigitalizationuk
dc.subjectdesigneruk
dc.subjecthigher educationuk
dc.subjectprofessional traininguk
dc.subjectцифровізаціяuk
dc.subjectдизайнерuk
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.titleTransforming design education in Ukraine: insights from global best practicesuk
dc.title.alternativeТрансформація дизайн-освіти в Україні: кращі світові практикиuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorБровченко, Анатолій-
local.contributor.altauthorКрикун, Ольга-
local.contributor.altauthorБорисова, Тетяна-
local.contributor.altauthorКоркушко, Андрій-
local.contributor.altauthorТименко, Володимир-
local.subject.sectionМистецтвознавство, дизайн і ергономікаuk
local.sourceJournal of Curriculum and Teachinguk
local.subject.facultyФакультет мистецтв і модиuk
local.identifier.sourceВидання, які входять до міжнародних наукометричних БД Scopus та Web of Scienceuk
local.subject.departmentКафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайнуuk
local.identifier.doi10.5430/jct.v12n5p1uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
24538-79074-1-PB.pdf517,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.