Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25716
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМихайлова, Р. Д.uk
dc.contributor.authorГула, Є. П.uk
dc.contributor.authorБерезницька, М. О.uk
dc.date.accessioned2024-02-13T22:52:57Z-
dc.date.available2024-02-13T22:52:57Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationМихайлова Р. Д. Образно-змістовний ряд роману "Берестечко" у графічній презентації Сергія Якутовича [Текст] / Р. Д. Михайлова, Є. П. Гула, М. О. Березницька // Art and Design. - 2023. - № 4 (24). - С. 112-121.uk
dc.identifier.issn2617-0272
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25716-
dc.description.abstractМета роботи – дослідити ідею С. Якутовича щодо створення ілюстративного ряду до роману "Берестечко" Ліни Костенко та способи її втілення; проаналізувати творчі підходи митця до проєкту оформлення книги; з’ясувати специфіку мистецьких рішень та їх роль у створенні візуального контенту зазначеного видання. Дослідження ґрунтується на історико-теоретичній, емпіричній, порівняльній, біографічній, мистецтвознавчій, культурологічній методології; використано також функціональний та морфологічний аналіз. Вивчення творчого інструментарію С. Якутовича − одного із провідних українських митців другої половини ХХ − початку ХХІ ст., виявило особливості його роботи над текстом та виданням в цілому, а також специфіку процесу формування й становлення книжкового дизайну в Україні. Науковий аналіз видання "Берестечко" показав процес роботи митця над оформленням книги як цілісної системи, єдиної у співвідношенні образно-змістовного ряду, організації блоку книги, конструктивно-проєктного рішення. З’ясовано, що в процесі вироблення зазначеної єдності, коди алгоритму перетворюють робочий матеріал на стилістично виразні зображення, з яких митець формує смисловий та образний художній ряд, в той час, як формотворчі елементи спрямовані на структурну організацію книги. Приклад художнього рішення роману у віршах "Берестечко" демонструє амплітуду можливостей творчого охоплення й перетворення вихідного матеріалу. Підсумовано, що візуалізація літературного тексту історично-філософського спрямування, здійснена С. Якутовичем, належить до кращих традицій українського графічного мистецтва, що у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. стало основою актуалізації оформлення книги і залишається в наш час цінним зразком реалізації творчих ідей в книжковому дизайні. Наукова новизна дослідження полягає у вивченні способів формування образу книги в другій половині ХХ − на початку ХХІ ст., розкритті ідейних підходів та мовно-графічних засобів у творчій практиці С. Якутовича, що є актуальними для сучасних дизайнерів книги. На основі інтерв’ю С. Якутовича з’ясовано нюанси творчих підходів та художнього бачення митця, що позначилися у роботі з текстом роману. Практична значущість дослідження обумовлена розширенням інформації та поглибленням практичних навичок роботи дизайнера книги з літературним текстом, опануванням механізмів створення та презентації зразків графічного дизайну. Отримані результати доводять перспективність використання традицій українського графічного мистецтва в реалізації сучасних проєктних рішень. Матеріали роботи можуть бути застосовані в навчальному процесі та практичній діяльності дизайнерів книги.uk
dc.description.abstractTo explore S. Yakutovych's idea of creating an illustration series for the novel Berestechko by Lina Kostenko and the ways of its implementation; to analyze the artist's creative approaches in the design of the selected book; to find out the specifics of artistic decisions and their role in creating the visual content of the publication. The study is based on historical and theoretical, empirical, comparative, biographical, art historical, and cultural methodology; functional and morphological analysis is also used. The study of the creative tools of S. Yakutovych, one of the leading Ukrainian artists of the second half of the twentieth and early twenty-first centuries, revealed the peculiarities of his work on the text and the publication as a whole, as well as, on this example, the specifics of the process of formation and development of book design in Ukraine. The scientific analysis of the publication "Berestechko" showed the process of the artist's work on the design of the book as an integral system, unified in the ratio of the figurative and content series, the organization of the book block, and the constructive and design solution. It has been found that in the process of developing this unity, the algorithm codes transform the work material into stylistically expressive images, from which the artist forms a semantic and figurative artistic series, while the formative elements are aimed at the structural organization of the book. The example of the artistic solution of the novel in verse "Berestechko" demonstrates the amplitude of possibilities for creative coverage and transformation of the source material in a particular project. It is concluded that S. Yakutovych's visualization of a literary text of historical and philosophical orientation belongs to the best traditions of the Ukrainian graphic art school, which in the second half of the twentieth and early twenty-first centuries became the basis for updating the book design and remains a valuable artistic example of the implementation of creative ideas in book design. The scientific novelty of the study the research is aimed at studying the ways of forming the image of the book by Ukrainian artists in the second half of the twentieth and early twenty-first centuries, revealing the ideological approaches and linguistic and graphic means in S. Yakutovych's creative practice that are relevant for contemporary book designers. On the basis of S. Yakutovych's interviews, the article reveals the nuances of the artist's creative approaches and artistic vision, which were reflected in his work with text. The practical significance of the research is of the study is to expand the information and deepen the practical skills of a book designer working with a literary text, mastering the mechanisms of creating and presenting graphic design samples. The results prove the promising potential of the traditions of Ukrainian graphic art in the implementation of modern design solutions. The materials of this work can be used in the educational process and practical activities of book designers.en
dc.languageuk
dc.subjectкнижкова графікаuk
dc.subjectмистецтво книгиuk
dc.subjectтворчий проєктuk
dc.subjectвізуальний образuk
dc.subjectдизайнuk
dc.subjectзмістовний рядuk
dc.subjectнаціональна героїкаuk
dc.subjectbook graphicsen
dc.subjectbook arten
dc.subjectcreative projecten
dc.subjectvisual imageen
dc.subjectdesignen
dc.subjectcontent seriesen
dc.subjectnational heroismen
dc.titleОбразно-змістовний ряд роману "Берестечко" у графічній презентації Сергія Якутовичаuk
dc.title.alternativeThe figurative and semantic series of the novel "Berestechko" in the graphic presentation by Sergiy Yakutovych
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorMykhailova, R. D.en
local.contributor.altauthorGula, Ye. P.en
local.contributor.altauthorBereznitska, M. O.en
local.subject.sectionМистецтвознавство. Технічні наукиuk
local.sourceArt and Designuk
local.source.number№ 4 (24)uk
local.identifier.doi10.30857/2617-0272.2023.4.10
local.subject.method0
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра графічного дизайну (ГД)
Art and Design
Кафедра дизайну інтер'єру і меблів (ДІМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2023_N4_P112-121.pdf534,53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.