Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25723
Назва: Костюми жінок Сіньцзяня, Гуансі та Нінься в сучасному станковому живописі Китаю
Інші назви: Women's costumes of Xinjiang, Guangsi and Ningsia in contemporary easeal painting of China
Автори: Чонг, Ван
Ключові слова: Китай
Сіньцзянь
Гуансі
Нінься
сучасний станковий живопис
художні особливості
жіночий костюм
мистецтво
China
Xinjiang
Guangxi
Ningxia
modern easel painting
artistic features
women's costume
art
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Чонг В. Костюми жінок Сіньцзяня, Гуансі та Нінься в сучасному станковому живописі Китаю [Текст] / В. Чонг // Art and Design. - 2023. - № 4 (24). - С. 194-204.
Source: Art and Design
Короткий огляд (реферат): Метою статті є дослідження стильових, композиційних та колористичних рішень репрезентації традиційного жіночого костюму регіонів Сіньцзяні, Гуансі та Нінься в сучасному жанровому живописі Китаю. Методологія дослідження базується на використанні як загальнонаукових методів аналізу, так і спеціально-мистецтвознавчих, а саме: методах формально-стилістичного та композиційно-колористичного аналізу. В статті аналізуються традиційні елементи жіночого костюму Сіньцзяня, Гуансі та Нінься, які досі використовуються в побуті сучасного Китаю. Охарактеризовані як соціокультурні, так і суто мистецькі чинники, які вплинули на використання традиційних жіночих костюмів в зазначених місцинах країни. Доведено, що наприкінці ХХ – початку ХХІ ст. в станковому живописі Китаю репрезентуються адаптовані версії традиційних жіночих костюмів Сіньцзяня, Гуансі та Нінься. Осмислені техніки, композиційні та колористичні рішення станкових картин сучасних китайських художників, в яких репрезентується традиційні жіночі костюми Сіньцзяня, Гуансі та Нінься. Виявлено, що сучасні станковісти Китаю активно репрезентують традиційний жіночий костюм в різній стилістиці, зокрема, в реалістичному стилі. Доведено, що в творчості таких станковістів, як Абдул Керім Насір ад-Дін, Лю Бінцзян, Цзінь Шаньї, Хуан Цзінь, Цун Жуйсюань, Шень Мінцунь, Сюе Боюань, Цай Лян та Чень Баої репрезентовані специфічні культурні особливості жіночого костюму кожного з цих регіонів, його крій, фактура, палітра кольорів, прикраси та вишивка. Картини сучасних вітчизняних станковістів, демонструючи традиційні жіночі костюми, через них віддзеркалюють ті соціальні ролі, які відіграють жінки цих регіонів їх традиційні обов’язки та їх вплив на культурні норми своїх етнічних груп. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що в статті системно розглядаються варіанти репрезентації жіночого костюму Сіньцзяня, Гуансі та Нінься в станковому живописі сучасного Китаю. Практична значущість одержаних результатів полягає у можливості їх застосування для фахової мистецької освіти як в Україні, так і в Китаї. Дослідження відкриває перспективу вивчення різних версій репрезентації жіночого костюму різних регіонів Китаю в сучасному станковому живописі.
The purpose of this article is to study the stylistic, compositional and coloristic solutions of the representation of the traditional women's costume of the regions of Xinjiang, Guangxi and Ningxia. in modern Chinese genre painting. The research methodology is based on the use of both general scientific methods of analysis and special art-scientific methods, namely: methods of formal-stylistic and compositional-coloristic analysis. The article analyzes the traditional elements of the women's costume of Xinjiang, Guangxi and Ningxia, which are still used in the everyday life of modern China. Both sociocultural and purely artistic factors that influenced the use of traditional women's costumes in the specified areas of the country are characterized. It has been proven that at the end of the 20th and the beginning of the 21st centuries, adapted versions of the traditional women's costumes of Xinjiang, Guangxi and Ningxia are represented in Chinese easel painting. Thoughtful techniques, compositional and coloristic solutions of easel paintings by modern Chinese artists, in which the traditional women's costumes of Xinjiang, Guangxi and Ningxia are represented. It was found that modern Chinese easel artists actively represent the traditional women's costume in different styles, in particular, in a realistic style. It has been proven that the specific cultural features of the women's costume of each of these regions are represented in the work of such easel artists as Abdul Kerim Nasir al-Din, Liu Bingjiang, Jin Shanyi, Huang Jin, Cun Ruixuan, Shen Mingcun, Xue Boyuan, Cai Liang and Chen Baoyi. its cut, texture, color palette, decorations and embroidery. The paintings of modern domestic easel painters, showing traditional women's costumes, reflect through them the social roles played by the women of these regions, their traditional duties and their influence on the cultural norms of their ethnic groups. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that the article systematically examines the variants of the representation of the female costume of Xinjiang, Guangxi and Ningxia in the easel painting of modern China. The practical significance of the obtained results lies in the possibility of their application for professional art education both in Ukraine and in China. The study opens the perspective of studying different versions of the representation of women's costumes of different regions of China in modern easel painting.
DOI: 10.30857/2617-0272.2023.4.17
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25723
ISSN: 2617-0272
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2023_N4_P194-204.pdf654,74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.