Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25766
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Makhovych, Oleksndr | - |
dc.contributor.author | Makhovych, Inna | - |
dc.date.accessioned | 2024-02-20T12:00:09Z | - |
dc.date.available | 2024-02-20T12:00:09Z | - |
dc.date.issued | 2023-10 | - |
dc.identifier.citation | Makhovych O. Revolutionizing computer science education: the power of gamification / O. Makhovych, I. Makhovych // Актуальні проблеми інформаційних технологій : матеріали доповідей науково-технічної конференції молодих вчених, м. Київ, 19-20 жовтня 2023 року. – Київ : ВПЦ "Київський університет", 2023. – С. 53-55. | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25766 | - |
dc.description.abstract | The paper discusses the integration of gamification into computer science education as a means to enhance student engagement, motivation, and academic performance. Gamification involves incorporating game elements such as competition, challenges, and rewards into the learning process. The authors review several studies that investigate the impact of gamification on student learning outcomes in computer science education. Findings indicate that gamification positively influences student motivation, success rates, and interest in education. Furthermore, the paper emphasizes the importance of aligning gamification strategies with learning objectives and integrating them seamlessly into the academic curriculum. The authors highlight the need for educators to track student progress, utilize data analytics tools, and link gamification results to academic grades to maximize its benefits. Overall, the paper underscores the potential of gamification to revolutionize computer science education and calls for further research to explore its full potential and address implementation challenges. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет" | uk |
dc.subject | gamification | uk |
dc.subject | motivation | uk |
dc.subject | engagement | uk |
dc.subject | computer science education | uk |
dc.subject | academic performance | uk |
dc.title | Revolutionizing computer science education: the power of gamification | uk |
dc.title.alternative | Революція в освіті інформатики: сила гейміфікації | uk |
dc.type | Thesis | uk |
local.contributor.altauthor | Махович, Олександр | - |
local.contributor.altauthor | Махович, Інна | - |
local.subject.section | Соціально-гуманітарні науки | uk |
local.subject.faculty | Інститут права та сучасних технологій | uk |
local.subject.department | Кафедра філології та перекладу (ФП) | uk |
local.conference.location | Київ | uk |
local.conference.date | 2023-10-19 | - |
local.conference.name | Актуальні проблеми інформаційних технологій | uk |
local.subject.method | 1 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра філології та перекладу (ФП) Матеріали наукових конференцій та семінарів |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
O._I._Makhovych_APIT_23.pdf | 840 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.