Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26532
Назва: Переважаючі стилі навчання студентів творчих спеціальностей та метод проєктів у їх підготовці
Інші назви: Preferred learning styles of students of creative specialties and the project method in their training
Автори: Гапон-Байда, Людмила Володимирівна
Деркач, Тетяна Михайлівна
Ключові слова: творчі спеціальності
метод проєктів
індекс стилів навчання за Фелдером-Соломан
стилі навчання
активний стиль
рефлективний стиль
кореляція стилів навчання
creative specialities
project method
Index of Learning Style by Felder-Soloman
learning styles
active style
reflective style
correlation of learning styles
Дата публікації: 31-січ-2024
Бібліографічний опис: Гапон-Байда Л. В. Переважаючі стилі навчання студентів творчих спеціальностей та метод проєктів у їх підготовці / Л. В. Гапон-Байда, Т. М. Деркач // Освіта. Інноватика. Практика. – 2024. – Т. 12, № 1. – С. 39-47.
Source: Освіта. Інноватика. Практика
Education. Innovation. Practice
Короткий огляд (реферат): Описано результати опитувань щодо визначення стилів навчання, які переважають у студентів творчих (графічний дизайн, дизайн) та дотичних (професійна освіта "дизайн" та "технологія виробів легкої промисловості") спеціальностей двох вищих навчальних закладів: Київського національного університету технологій та дизайну, Інституту комп’ютерно-інформаційних технологій та дизайну. У дослідженні для визначення стилів навчання, яким надають перевагу респонденти, було використано метод індексів стилів навчання Р. Фелдера – Б. Соломан. З’ясовано, що студенти трьох спеціальностей мають різні переваги у стилях. Максимальні рівні становили для активного стилю – 75% для студентів професійної освіти, сенситивного – 71% для графічного дизайну, візуального – 100% для дизайну та послідовного – 75% для студентів професійної освіти. Відповідно до ступеню розвитку рефлективного мислення, що передбачає навчання за методом проєктів, респондентів поділено на три групи: активні, рефлективні та збалансовані. Дослідження показало, що переважаючі стилі навчання респондентів трьох груп корелюють між собою для активних студентів у вимірах акт-реф та віз-врб, для рефлективних – у вимірах реф-акт та віз-врб, для збалансованих – у вимірах віз-врб та гло-пос. Результати опитувань показали наявність значущої різниці між підгрупами у вимірах віз-врб та акт-реф. Було проведено аналіз підгруп, сформованих на основі навчальних переваг у вимірі акт-реф та збалансованих у цьому ж вимірі. Визначено статистичну різницю між підгрупами студентів, яка є значущою. Значущу різницю у вимірі акт-реф демонструють три підгрупи: збалансовані та рефлективні, збалансовані та активні, активні та рефлективні з показником p < 0,001. У вимірі врб-віз значуща різниця спостерігається у двох підгруп: збалансовані та рефлективні – p = 0,032, активні та рефлективні – p < 0,001. На основі виявлення переважаючих стилів навчання студентів творчих спеціальностей сформовано ефективні способи організації навчальної діяльності за методом проєктів для активних та рефлективних респондентів
The article describes the results of surveys to determine the learning styles that prevail among students of creative (graphic design, design) and related (vocational education "design" and "technology of light industry products") specialities of two higher education institutions: Kyiv National University of Technologies and Design and the Institute of Computer and Information Technologies and Design. In the research, the Index of Learning Style tool by R. Felder – B. Soloman was used to determine the learning styles preferred by respondents. It was found that students of the three specialities have different style preferences. The maximum levels were for active style – 75% for professional education students, sensing – 71% for graphic design, visual – 100% for design and sequential – 75% for professional education students. According to the degree of development of reflective thinking, which involves learning by the project method, the respondents were divided into three groups: active, reflective, and balanced. The research demonstrated that the preferred learning styles of the respondents of the three groups correlate with each other in the act-ref and vis-vrb dimensions for active students, ref-act and vis-vrb for reflective students, and vis-vrb and glo-seq for balanced students. The results of the surveys showed a significant difference between the subgroups in the dimensions of vis-vrb and act-ref. We analysed the subgroups of active, reflective and balanced students formed on learning preferences in the act-ref dimension. The statistical difference between the subgroups of students was found to be significant. The significant difference in the act-ref dimension is demonstrated between the following subgroups: balanced and reflective, balanced and active, and active and reflective, with a value of p < 0.001. In the dimension of vrb-vis, a significant difference is observed in two cases: balanced and reflective – p = 0.032 and active and reflective – p < 0.001. Effective ways of organising project-based learning activities are formed for active and reflective respondents based on identifying preferred learning styles of students of creative specialities.
DOI: 10.31110/2616-650X-vol12i1-006
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26532
Faculty: Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій
Department: Кафедра промислової фармації
ISSN: 2616-650X (print)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра промислової фармації (ПФ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2024_Гапон-Байда_Деркач_No1.pdfосновна стаття522 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.