Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26573
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гапон-Байда, Людмила Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Деркач, Тетяна Михайлівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-05-15T12:36:52Z | - |
dc.date.available | 2024-05-15T12:36:52Z | - |
dc.date.issued | 2024-05-11 | - |
dc.identifier.citation | Гапон-Байда Л. В. Розвиток складових професійної діяльності студентів творчих спеціальностей / Л. В. Гапон-Байда, Т. М. Деркач // Наукові інновації та передові технології (Серія "Управління та адміністрування", Серія "Право", Серія "Економіка", Серія "Психологія", Серія "Педагогіка"). – 2024. – Вип. 5 (33). – С. 1075-1088. | uk |
dc.identifier.issn | 2786-5274 (print) | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26573 | - |
dc.description.abstract | Описано результати аналізу стану розвитку наукової, творчої та технологічної складових професійної діяльності у студентів творчих спеціальностей 015, 022, 023. Для кожної із трьох спеціальностей досліджено показники трьох ЗВО. Розвиток складових професійної діяльності базувався на аналізі програмних результатів навчання (ПРН), які містяться у затверджених стандартах спеціальностей, ОПП окремих ЗВО, а також з урахуванням змісту силабусів освітніх компонент професійних дисциплін. Розподіл ПРН здійснювався експертним шляхом на основі їх опису в дійсних стандартах, ОПП, силабусах та таксономії Блума. Встановлено, що в ПРН закладено формування однієї або відразу двох, трьох складових. В усіх ЗВО показник технологічної складової переважає внесок творчої в 1.48-3.82 рази. Показники наукової складової поступаються творчій в межах 0.75-0.9 для спеціальностей 022 та 023, а для спеціальності 015 переважають творчу у 1.27-1.32 рази. Корекції ЗВО спеціальності 015 призвели до подальшого зростання як наукової, так і творчої складових у всіх ЗВО. Внески вишів спеціальності 022 не вплинули на підвищення показника наукового аспекту відносно творчої, але підвищили технологічну до 1.89-2.54. Для спеціальності 023 внески викладачів різних ЗВО сприяли або зростанню, або зменшенню наукової складової. Спростовано гіпотезу про недостатньо сформовану наукову складову у всіх майбутніх фахівців творчих напрямків. Дана проблема характерна лише для спеціальностей 023 та 022. Для спеціальності 015 навпаки недорозвиненою є творча складова. Проблема нерівномірного розвитку трьох складових полягає в неоптимальній побудові освітнього процесу. Перспективи подальших досліджень полягають у впровадженні в освітній процес проєктного навчання для забезпечення одночасного та рівномірного розвитку cкладових професійної діяльності майбутніх фахівців творчих напрямків в умовах сталого розвитку. | uk |
dc.description.abstract | The analysis results of developing scientific, creative and technological components of professional activity among students of creative specialities 015, 022, 023 are described. The development of the components of professional activity was based on the analysis of the program learning outcomes (PLO), which are contained in the approved standards of specialities, educational and professional programs (EPP) of individual institutions of higher education (IHE), as well as taking into account the content of the syllabi of individual educational components (OC) of professional disciplines. The distribution of PLO was carried out by an expert based on the descriptions of valid standards, EPP and syllabi, and Bloom's taxonomy. It has been established that the formation of one, two, or three components is laid down in the PLO. In all IHEs, the technological component's indicator outweighs the creative component's contribution by 1.48-3.82 times. The indicators of the scientific component are inferior to the creative one in the range of 0.75-0.9 for specialities 022 and 023, and for speciality 015, they exceed the creative one by 1.27-1.32 times. Corrections of the 015 professional training program led to further growth of scientific and creative components in all training programs. The contributions of higher education institutions of speciality 022 did not affect the increase of the indicator of the scientific aspect relative to the creative aspect. Still, they increased the technological aspect to 1.89-2.54. For speciality 023, teachers of various higher education institutions contributed to either the growth or reduction of the scientific component. The hypothesis about an insufficiently formed scientific component in all future specialists in creative fields has been refuted. This problem is characteristic only for specialities 023 and 022. For speciality 015, on the contrary, the creative component is underdeveloped. The issue of uneven development of the three components lies in the suboptimal construction of the educational process. Prospects for further research are the implementation of project-based learning in the educational process to ensure the simultaneous and uniform development of the components of the professional activity of future specialists in creative fields in conditions of sustainable development. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | сталий розвиток | uk |
dc.subject | аспекти сталого розвитку | uk |
dc.subject | творчі спеціальності | uk |
dc.subject | професійна освіта | uk |
dc.subject | складові професійної діяльності | uk |
dc.subject | проєктування | uk |
dc.subject | державні стандарти | uk |
dc.subject | технологічна складова | uk |
dc.subject | наукова складова | uk |
dc.subject | творча складова | uk |
dc.subject | sustainable development | uk |
dc.subject | aspects of sustainable development | uk |
dc.subject | creative specialities | uk |
dc.subject | professional education | uk |
dc.subject | components of professional activity | uk |
dc.subject | projecting | uk |
dc.subject | state standards | uk |
dc.subject | technological component | uk |
dc.subject | scientific component | uk |
dc.subject | creative component | uk |
dc.title | Розвиток складових професійної діяльності студентів творчих спеціальностей | uk |
dc.title.alternative | Development of professional activity components for students of creative specialities | uk |
dc.type | Article | uk |
local.contributor.altauthor | Hapon-Baida, Liudmyla | - |
local.contributor.altauthor | Derkach, Tetiana | - |
local.subject.section | Проблеми вищої освіти | uk |
local.source | Наукові інновації та передові технології (Серія "Управління та адміністрування", Серія "Право", Серія "Економіка", Серія "Психологія", Серія "Педагогіка") | uk |
local.source | Scientific innovations and advanced technologies (Series "Management and administration", Series "Law", Series "Economics", Series "Psychology", Series "Pedagogy") | uk |
local.subject.faculty | Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій | uk |
local.identifier.source | Видання України | uk |
local.subject.department | Кафедра промислової фармації | uk |
local.subject.method | 1 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра промислової фармації (ПФ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2024_Гапон-Байда_Деркач_Наукові_інновації_5_33.pdf | Основна стаття | 2,35 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.