Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26944
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gagliardi, Anna Roberta | - |
dc.contributor.author | Magliocca, Pierpaolo | - |
dc.contributor.author | Canestrino, Rossella | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-01T12:52:44Z | - |
dc.date.available | 2024-07-01T12:52:44Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Gagliardi A. R. Enhancing virtual education through human-machine interaction: lessons from VEHUB4YOU / A. R. Gagliardi, P. Magliocca, R. Canestrino // Імперативи економічного зростання в контексті реалізації Глобальних цілей сталого розвитку : матеріали V Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ, 23 квітня 2024 року. – Київ : КНУТД, 2024. – С. 19-24. | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26944 | - |
dc.description.abstract | The modern educational environment is experiencing changes due to the progress of technology (Canestrino et al., 2023). The introduction of technologies like Artificial Intelligence (AI), the Internet of Things (IoT), robotics, and data analytics has ushered in an era filled with both opportunities and challenges. At the core of this shift is the idea of interaction between humans and machines blurring the boundaries between actions and technological automation in educational environments (Caputo et al., 2018). While there are advantages to incorporating technology in education, it's crucial not to overlook the complexities and important considerations involved (Caputo, 2024). A major concern revolves around finding a balance between using technology to improve learning outcomes while preserving aspects like creativity, empathy, and critical thinking (Saviano et al., 2023). As educators increasingly rely on AI algorithms for learning experiences and automated grading systems, questions arise about the impacts on human connections and the development of social and emotional skills in students. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Київський національний університет технологій та дизайну | uk |
dc.subject | business education | uk |
dc.subject | management education | uk |
dc.subject | virtual education | uk |
dc.subject | human-machine interaction | uk |
dc.subject | digital transformation | uk |
dc.subject | VEHUB4YOU project | uk |
dc.title | Enhancing virtual education through human-machine interaction: lessons from VEHUB4YOU | uk |
dc.type | Thesis | uk |
local.conference.location | Київ | - |
local.conference.date | 2024-04-23 | - |
local.conference.name | Імперативи економічного зростання в контексті реалізації Глобальних цілей сталого розвитку | - |
local.conference.section | Передові європейські практики віртуального навчання у бізнес-освіті та їх поширення в освітньому просторі України в контексті реалізації проєкту ERASMUS+ VEHUB4YOU | uk |
Розташовується у зібраннях: | Імперативи економічного зростання в контексті реалізації Глобальних цілей сталого розвитку |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
IMPER_2024_P019-024.pdf | 541,84 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.