Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27057
Назва: | Раціональні та ірраціональні аспекти формоутворення на засадах деконструктивізму в індустрії моди |
Інші назви: | Rational and irrational aspects of formation on the basis of deconstructivism in the fashion industry |
Автори: | Гасем, Аміна |
Ключові слова: | дизайн одягу процес формоутворення морфологічна трансформація деконструкція конструкція фактура fashion design process of shaping morphological transformation deconstruction construction texture |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Гасем А. М. Раціональні та ірраціональні аспекти формоутворення на засадах деконструктивізму в індустрії моди [Текст] / А. М. Гасем // Art and Design. - 2024. - № 2 (26). - С. 110-120. |
Source: | Art and Design |
Короткий огляд (реферат): | Мета роботи – дослідити прояви деконструкції в дизайні одягу у раціональному та ірраціональному сенсі; проаналізувати практичне застосування цих проявів в проєктуванні одягу і безпосередній вплив на формотворчий процес в дизайні костюма; обґрунтувати використання методів деконструкції як новітнього засобу в створенні нових форм і образів в дизайн-практиках. Застосовано системний підхід і такі методи дослідження, як художньо-образний і стилістичний аналіз, візуально-аналітичний підхід, метод абстрагування, порівняльний метод та систематизацію отриманих результатів. Аналіз сучасних форм одягу, розроблених на засадах деконструктивізму, дозволив встановити, які саме ознаки деконструктивізму дизайнери переважно використовують у формоутворенні сучасного костюма, зокрема: акцентування на окремих елементах костюма; використання принципу асиметрії; гіперболізація як навмисне перебільшення масштабу окремих елементів або виробу в цілому; створення динамічних, контрастних композицій; відхід від класичних правил конструювання; переміщення, використання не стандартних матеріалів тощо. Власне, за цим і прочитується застосування раціональних та ірраціональних підходів до створення сучасного одягу. В статті проілюстровано характерні засоби застосування раціональних та ірраціональних прийомів деконструкції. Проаналізовано особливості проявів раціонального та ірраціонального в формоутворенні одягу в сучасній індустрії моди. Наукова новизна отриманих результатів полягає у визначенні систематизації та класифікації основних раціональних та ірраціональних ознак деконструкції, їх практичному застосуванні в дизайні одягу. Проаналізовано специфіку їх інтерпретацій в сучасній моди. Підкреслено важливість концептуальної складової в раціональному та ірраціональному підходах. Результати дослідження можуть сприяти більш глибокому вивченню деконструкції як методу формоутворення в сучасному дизайні. Матеріали статті призначені для використання у навчальному процесі при підготовці фахівців з дизайну одягу, стилістів. Також можуть бути використані при написанні наукових робіт відповідної тематики. Результати дослідження можуть бути корисними для розробки сучасних колекцій одягу, в безпосередній авторській дизайн-діяльності. To study the manifestations of deconstruction in fashion design in a rational and irrational sense; to analyze the practical application of these manifestations in fashion design and their direct impact on the formative process in costume design; to justify the use of deconstruction methods as a new tool in creating new forms and images in design practices. A systematic approach and such research methods as artistic, figurative and stylistic analysis, visual and analytical approach, abstraction method, comparative method and systematisation of the results obtained were applied. The analysis of modern forms of clothing developed on the basis of deconstructivism has made it possible to establish which features of deconstructivism designers mainly use in the formation of modern costumes, in particular: emphasis on individual elements of the costume; use of the principle of asymmetry; hyperbole as a deliberate exaggeration of the scale of individual elements or the product as a whole; creation of dynamic, contrasting compositions; departure from the classical rules of design; movement, use of non-standard materials, etc. In fact, this is the basis for the use of rational and irrational approaches to the creation of modern clothing. The article illustrates the characteristic means of applying rational and irrational deconstruction techniques. The peculiarities of the manifestations of the rational and irrational in the shaping of clothing in the modern fashion industry are analysed. Scientific novelty of the results obtained is to determine the systematisation and classification of the main rational and irrational features of deconstruction, their practical application in fashion design. The specifics of their interpretations in contemporary fashion are analysed. The importance of the conceptual component in rational and irrational approaches is emphasised. The results of the study can contribute to a deeper study of deconstruction as a method of shaping in contemporary design. The materials of the article are intended for use in the educational process in the training of fashion designers and stylists. They can also be used in writing scientific papers on the relevant topics. The results of the study can be useful for the development of modern clothing collections, in the author's direct design activity. |
DOI: | 10.30857/2617-0272.2024.2.11 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27057 |
ISSN: | 2617-0272 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2024_N2_P110-120.pdf | 1,26 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.