Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27297
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЦегельник, Т.-
dc.contributor.authorЗахарова, Г. Б.-
dc.contributor.authorСиленко, Юлія Володимирівна-
dc.date.accessioned2024-09-06T12:44:48Z-
dc.date.available2024-09-06T12:44:48Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЦегельник Т. Потенціал застосування цифрових технологій в освітньому середовищі ЗВО при підготовці майбутнього педагога / Т. Цегельник, Г. Б. Захарова, Ю. В. Силенко // Молодь і ринок. – 2024. – № 5 (225) травень. – С. 30-34.uk
dc.identifier.issn2308-4634 (рrint)uk
dc.identifier.issn2617-0825 (оnline)uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27297-
dc.description.abstractУ статті авторами обумовлено сучасність та важливість адаптації сучасних фахівців до умов цифровізації ринку освітніх послуг, що зумовлено пандемією, а згодом і воєнним станом в Україні. Наголошено, що сучасні педагоги повинні адаптуватись до вимог сучасного освітнього простору, де оволодіння цифровими технологіями є стратегічними завданнями системи освіти та визначать інформаційно-цифрову компетентність. Зазначено, що в особистій практиці авторами застосовується цілий спектр цифрових технологій задля створення віртуального і фізичного контенту (Moodle, Google Class, Google Drive, LearningApps.org, Wordwall.net, Kahoot, MindMeister, Coggle, Miro, Padlet, MentiMeters, Worditout.com, Canva). Зазначені цифрові технології, як зазначається авторами, застосовуються на різних етапах діяльності, а також розвивають метанавички, що уможливлює проєктування змісту майбутньої освітньої діяльності.uk
dc.description.abstractThe article considers the potential of using a range of digital technologies in the educational environment of a higher education institution in the preparation of a future teacher. The authors determined the modernity and importance of the adaptation of modern specialists to the conditions of digitization of the educational services market, which was caused by the pandemic, and later by the state of war in Ukraine. It is emphasized that modern teachers must adapt to the requirements of the modern educational space, where the mastery of digital technologies is a strategic task of the education system in the conditions of digital transformation (which is determined by a number of regulatory and legal documents). The authors summarized that the content of the professional and pedagogical training of future teachers should form not only fundamental but also special (professional) knowledge, which will allow mastering the methodology of using digital technologies, tools, devices with the possibility of adaptation to market transformations based on their own qualifications and professional competence in conditions of formal, informal and informal education. One of the promising competencies is information-digital. This competence includes understanding the nature of information, the ability to effectively find, evaluate, process, create and communicate it using information and communication technologies, and have innovative thinking. It is noted that the authors use a range of digital technologies in their personal practice to create virtual and physical content (Moodle, Google Class, Google Drive, LearningApps.org, Wordwall.net, Kahoot, MindMeister, Coggle, Miro, Padlet, MentiMeters, Worditout.com, Canva). The mentioned digital technologies, as noted by the authors, are used at various stages of activity – from lectures, seminars, practical, laboratory classes to the organization of independent and research work of students and are able to ensure the development of professional competence in future teachers, as well as develop meta-skills, which makes it possible to design the content of educational activities and the use of various technologies within the framework of an open educational environment in professional and pedagogical activities.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectінформаційно-цифрова компетентністьuk
dc.subjectмедіаграмотністьuk
dc.subjectцифрова грамотністьuk
dc.subjectметанавичкиuk
dc.subjectзміст професійно-педагогічної підготовки майбутніх педагогівuk
dc.subjectвідкрите освітнє середовище ЗВОuk
dc.subjectвіртуальний контентuk
dc.subjectфізичний контентuk
dc.subjectінноваційне мисленняuk
dc.subjectадаптація майбутніх педагогів до умов цифровізаціїuk
dc.subjectinformation and digital competenceuk
dc.subjectmedia literacyuk
dc.subjectdigital literacyuk
dc.subjectmeta-skillsuk
dc.subjectcontent of professional and pedagogical training of future teachersuk
dc.subjectopen educational environment of a higher education institutionuk
dc.subjectvirtual contentuk
dc.subjectphysical contentuk
dc.subjectinnovative thinkinguk
dc.subjectadaptation of future teachers to digitalization conditionsuk
dc.titleПотенціал застосування цифрових технологій в освітньому середовищі ЗВО при підготовці майбутнього педагогаuk
dc.title.alternativeThe potential of the application of digital technologies in the educational environment of the institution of higher education in the training of the future teacheruk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorTsegelnyk, T.-
local.contributor.altauthorZakharova, G.-
local.contributor.altauthorSylenko, Yuliia-
local.subject.sectionПроблеми вищої освітиuk
local.sourceМолодь і ринокuk
local.sourceYouth and marketuk
local.subject.facultyФакультет дизайнуuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра мультимедійного дизайнуuk
local.identifier.doi10.24919/2308-4634.2024.304926uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра мультимедійного дизайну (МД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Цегельник_Захарова_Силенко_червень_2024.pdfЦегельник Т., Захарова Г., Силенко Ю. Потенціал застосування цифрових технологій в освітньому середовищі ЗВО при підготовці майбутнього педагога944,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.