Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27933
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кардаш, Олег | - |
dc.contributor.author | Ковальчук, Остап | - |
dc.contributor.author | Черновський, С. М. | - |
dc.contributor.author | Рибінський, Борис | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-05T12:28:56Z | - |
dc.date.available | 2024-11-05T12:28:56Z | - |
dc.date.issued | 2024-09-16 | - |
dc.identifier.citation | Педагогіка – провідна культура сучасності / О. Кардаш, О. Ковальчук, С. М. Черновський, Б. Рибінський // Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. – 2024. – № 27, Т. 183. – С. 14-19. | uk |
dc.identifier.issn | 2663-9114 | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27933 | - |
dc.description.abstract | В статті розглядаються: стан сучасної педагогіки та її місце серед основних культур; чинники впливу на її зміст, виконано аналіз публікацій за темою досліджень. Надано порівняльний аналіз сутностей педагогіки та педагогічних систем, визначено поняття тотальна педагогіка. Метою статті є визначення місця педагогічної культури серед основних існуючих та розкриття її можливостей щодо викликів сучасності. Методологія – вивчення наукових публікацій, аналіз літературних джерел, Інтернет-джерел, розкриття основних дефініцій проблем, що досліджуються, узагальнення та висновки. Наукова новизна лежить у визначенні та постановці проблемних питань, за якими сучасність ставить певні вимоги до педагогічної культури, витоки яких мають відношення до її сутності, а їх розв’язання надало можливість визначення зв’язків між проявами у соціумі з педагогічними настановами та сформулювати поняття "тотальна педагогіка". Розглянуто людський, суспільний та технічний чинники, які впливають на сутність культури педагогіки, сформульовано висновок – промислові технології досягають високого рівня, а рівень суспільної гуманізації різко занепадає, що сприяє занепаду людської особистості в соціумі. Висловлено занепокоєння щодо "втрати" молодого покоління, позбавлення його культурного, в тому числі, національного, надбання внаслідок звуження прагнень, інтересів і розуміння людської гідності! Запропоновано та обґрунтовано поняття тотальна педагогіка в тоталітарній державі та вказано на її прояви в сучасній педагогічній практиці. На основі дослідження стандартів з дизайну і паспортів спеціальностей констатовано необхідність критичного розмежування в підготовці професійних і наукових кадрів понять мистецтвознавства та технічної естетики, в яких остання є теорією дизайну з основним методом – художнє конструювання. Сформульовано проблемний стан щодо вмотивованості до сприйняття навчального матеріалу, його легкого розуміння та органічного запам’ятовування, щоби без напруження використовувати отримані знання, та обґрунтовано необхідність використання для цього системних практик, викладених в Вальдорфській педагогіці Р. Штайнера та працях М. Монтессорі, які також здатні надати безперервність впливу навчального процесу і його цілісність. Перспективним в подальших дослідженнях є аналіз адаптації рекомендованих матеріалів у сучасній педагогічній практиці. | uk |
dc.description.abstract | The article examines: the state of modern pedagogy and its place among the main cultures; factors influencing its content, an analysis of publications by research topic was performed. A comparative analysis of the essence of pedagogy and pedagogical systems is provided, the concept of total pedagogy is defined. The purpose of the work The purpose of the article is to determine the place of pedagogical culture among the main existing ones and reveal its possibilities in relation to the challenges of modernity. Methodology – study of scientific publications, analysis of literary sources, Internet sources, disclosure of the main definitions of the problems under investigation, generalizations and conclusions. The scientific novelty lies in the definition and posing of problematic questions, according to which modernity sets certain requirements for pedagogical culture, the origins of which are related to its essence, and their solution provided the opportunity to determine the connections between manifestations in society and pedagogical guidelines and to formulate the concept of "total pedagogy". The human, social and technical factors that affect the essence of the culture of pedagogy were considered, the conclusion was formulated – industrial technologies are reaching a high level, and the level of social humanization is sharply declining, which contributes to the decline of the human personality in society. Concern was expressed about the "loss" of the young generation, the deprivation of its cultural, including national, heritage as a result of the narrowing of aspirations, interests and understanding of human dignity! The concept of total pedagogy in a totalitarian state is proposed and substantiated, and its manifestations in modern pedagogical practice are indicated. Based on research standards on design and specialty passports stated the need for a critical distinction in the training of professional and scientific personnel between the concepts of art history and technical aesthetics, in which the latter is a design theory with the main method – artistic construction. The problematic situation regarding the motivation to perceive the educational material, its easy understanding and organic memorization, in order to use the acquired knowledge without stress, is formulated, and the need to use systematic practices for this, outlined in the Waldorf pedagogy of R. Steiner and the works of M. Montessori, is justified. able to provide continuity of influence of the educational process and its integrity. The analysis of the adaptation of the recommended materials in modern pedagogical practice is promising in further research. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | педагогіка | uk |
dc.subject | культура | uk |
dc.subject | стандарт | uk |
dc.subject | дизайн | uk |
dc.subject | сучасність | uk |
dc.subject | pedagogy | uk |
dc.subject | culture | uk |
dc.subject | standard | uk |
dc.subject | design | uk |
dc.subject | modernity | uk |
dc.title | Педагогіка – провідна культура сучасності | uk |
dc.title.alternative | Pedagogy is the leading culture of today | uk |
dc.type | Article | uk |
local.contributor.altauthor | Kardash, Oleg | - |
local.contributor.altauthor | Kovalchuk, Ostap | - |
local.contributor.altauthor | Chernovskij, Serhiy | - |
local.contributor.altauthor | Rybinsky, Boris | - |
local.subject.section | Соціально-гуманітарні науки | uk |
local.source | Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки | uk |
local.subject.faculty | Інститут права та сучасних технологій | uk |
local.identifier.source | Видання України | uk |
local.subject.department | Кафедра фізичного виховання та здоров'я | uk |
local.subject.method | 1 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра фізичного виховання та здоров'я (ФВЗ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Педагогіка_провідна_культура_сучасності.pdf | 333,41 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.