Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28142
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bilotska, L. | en |
dc.contributor.author | Lozovenko, S. | en |
dc.contributor.author | Vodzinska, O. | en |
dc.date.accessioned | 2024-11-13T21:02:19Z | - |
dc.date.available | 2024-11-13T21:02:19Z | - |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Bilotska L. Formation of the professional competence of future fashion industry specialists with employers' involvement in the educational process = Формування професійної компетентності майбутніх фахівців індустрії моди із залученням роботодавців до освітнього процесу [Текст] / L. Bilotska, S. Lozovenko, O. Vodzinska // Індустрія моди. Fashion Industry. - 2024. - № 2. - С. 47-59. | uk |
dc.identifier.issn | 2706-5898 | |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28142 | - |
dc.description.abstract | Сучасний ринок праці індустрії моди потребує фахівців з креативним мисленням, комунікативних, ініціативних, здатних до постійної самоосвіти та швидкої адаптації до вимог сучасного виробничого середовища, які мають високий рівень професійної компетентності, володіють практичними навичками роботи у реальному секторі виробництва. Для формування такого спеціаліста все більш актуальним стають питання взаємодії системи вищої професійної освіти та потенційних роботодавців, пошуку нових форм інтеграції та взаємної зацікавленості між університетами та бізнесом. Метою роботи є дослідження шляхів формування професійної компетентності майбутнього фахівця індустрії моди із врахуванням досвіду роботодавців та залученням їх до освітнього процесу. Для визначення впливу освітніх заходів, що проводяться у виробничих умовах, на формування професійної компетентності майбутнього фахівця індустрії моди використовувались принципи системного підходу, теоретичні методи – синтез, аналіз, узагальнення; та емпіричні − спостереження, бесіди, анкетування, тестування, інтерв’ювання, опитування. Статтю присвячено вирішенню питань формування професійної компетентності майбутніх фахівців індустрії моди та розвитку інтересу студентів до майбутньої професії шляхом залучення до освітнього процесу досвідчених спеціалістів галузі та використання технічної бази підприємств. Авторами запропоновано інноваційні моделі формування професійних компетентностей здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 182 Технології легкої промисловості, шляхом проведення ряду різноманітних освітніх заходів у виробничих умовах. Автори діляться практичним досвідом проведення навчальних заходів для здобувачів освіти за спеціальністю 182 Технології легкої промисловості на підприємствах індустрії моди та методами організації занять у виробничих умовах фабрик. Запропоновано наступні рекомендації: у робочих програмах кожного освітнього компонента встановлювати обов'язковий перелік заходів для проведення із залученням роботодавців та конкретизувати зміст занять. Доцільно, щоб заняття на підприємствах індустрії моди, як вид освітньої діяльності, здійснювалися цілеспрямовано та систематично, і становили не менше 10-15 % від загального обсягу навчального часу, за умови, що партнери, характеризуючи виробничі процеси, акцентуватимуть на перспективах професійного зростання, значущості професії, додатково забезпечуючи підвищення мотивації студентів. Використання в освітньому процесі активних форм проведення занять сприяє формуванню та розвитку загальних та професійних компетенцій майбутніх фахівців індустрії моди, сприяє розвитку самостійності мислення, творчої активності, готовності до безперервної освіти та самоосвіти. | uk |
dc.description.abstract | The modern labour market in the fashion industry requires specialists with creative thinking, strong communication skills, initiative, and with the ability for continuous self-education, and quick adaptation to the demands of modern production environments. These specialists must possess high professional competence and practical skills for working in the real production sector. To form such specialists, it is increasingly relevant to consider the issues regarding the interaction between higher professional education systems and potential employers, as well as the exploration of innovative forms of integration and mutual interest between universities and businesses. This research aims to explore methods of forming the professional competence of future fashion industry specialists, considering employers' experiences and their involvement in the educational process. To determine the impact of educational activities conducted in production environments on forming professional competence in future fashion industry specialists, principles of the systemic approach were used. Theoretical methods such as synthesis, analysis, and generalisation were employed, alongside empirical methods including observation, interviews, questionnaires, testing, and surveys. The research is devoted to solving the issues of forming professional competence in future specialists in the fashion industry and developing students’ interest in the future profession by involving experienced industry specialists in the educational process and using the technical base of enterprises. The authors proposed innovative models for forming professional competencies in higher education students studying Speciality 182: Light Industry Technologies by conducting various educational events in the industrial environment. The authors share their practical experience in conducting educational activities for students of Speciality 182: Light Industry Technologies at fashion industry enterprises and the methods of organising classes in the production environment of factories. They offer the following recommendations: each educational component's curriculum should establish a mandatory list of activities involving employers and specify the content of the classes. It is advisable to carry out classes at fashion industry enterprises, as a form of educational activity, purposefully and systematically. These activities should be at least 10-15% of the total study time, provided that partners characterising production processes will emphasise the professional growth prospects, and the profession's importance, additionally increasing students’ motivation. The use of active teaching methods in the educational process contributes to the formation and development of future fashion industry specialists' general and professional competencies and the development of independent thinking, creative activity, readiness for continuous education and self-education. | en |
dc.language | en | |
dc.subject | професійна компетентність | uk |
dc.subject | формування компетентностей | uk |
dc.subject | освітні заходи із залученням представників підприємств | uk |
dc.subject | підприємства індустрії моди | uk |
dc.subject | professional competence | en |
dc.subject | educational activities with the involvement of enterprises | en |
dc.subject | professional mobility | en |
dc.subject | enterprises of the fashion industry | en |
dc.title | Formation of the professional competence of future fashion industry specialists with employers' involvement in the educational process | en |
dc.title.alternative | Формування професійної компетентності майбутніх фахівців індустрії моди із залученням роботодавців до освітнього процесу | |
dc.type | Article | |
local.contributor.altauthor | Білоцька, Л. Б. | uk |
local.contributor.altauthor | Лозовенко, С. Ю. | uk |
local.contributor.altauthor | Водзінська, О. І. | uk |
local.source | Індустрія моди. Fashion Industry | uk |
local.source.number | № 2 | uk |
local.subject.method | 0 | |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Індустрія моди. Fashion Industry |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
IM_2024_N2_P047-059.pdf | 1,44 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.