Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28242
Назва: | A hybrid approach to learning based on emotional experience and the development of innovative metathinking in post-war Ukraine |
Інші назви: | Гібридний підхід до навчання на основі емоціонального досвіду і розвиток інноваційного метамислення в повоєнній Україні |
Автори: | Mygal, S. P. Mygal, V. P. Mygal, G. V. |
Ключові слова: | метанаука метадизайн свідомість підсвідомість знаки символи творче мислення критичне мислення metascience metadesign consciousness subconsciousness signs symbols creative thinking critical thinking |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Mygal S. P. A hybrid approach to learning based on emotional experience and the development of innovative metathinking in post-war Ukraine = Гібридний підхід до навчання на основі емоціонального досвіду і розвиток інноваційного метамислення в повоєнній Україні [Текст] / S. P. Mygal, V. P. Mygal, G. V. Mygal // Art and Design. - 2024. - № 3 (27). - С. 86-97. |
Source: | Art and Design |
Короткий огляд (реферат): | Метою дослідження є синтез узагальнених метаевристичних та метакогнітивних моделей, використання яких у проєктній культурі сприяє формуванню інноваційного креативно-критичного метамислення особистості. Методологія дослідження творчої діяльності і підготовки дизайнера базується на постнеокласичній парадигмі наукового знання, суб'єкт-об'єктній цілісності системи відносин та взаємозв’язків, що діалектично розвиваються, в гібридному інноваційному середовищі навчання. Методологія також включає нові методи міждисциплінарного дослідження та моделювання реальності, що інтегрують фізичну та соціальну онтологію. Показано, що подальший розвиток структурно-функціонального підходу до сприйняття фізичної та цифрової реальності враховує особливості мозкової діяльності особистості. Основними отриманими результатами є тріада узагальнених авторських метамоделей, а саме: 1. Евристична метамодель постнеокласичного сприйняття фізичної реальності дизайнером, в якій незалежність циклів пізнання, а також додатковість парадигм (синергетична, тріадична та семіотична) поєднує фізичну та соціальну онтологію, що створює нові можливості для формування творчого метамислення дизайнера в процесі дослідно-орієнтованого навчання та його діяльності. 2. Евристична метамодель постнеокласичного сприйняття та рефлексій фізичної і віртуальної реальності концептуальним дизайнером, у якій залежність циклів пізнання, а також додатковість евристичних метамоделей досягається через універсальні трикутники (фрактальні, Паскаля, Серпінського), структури яких сприяють інноваційній діяльності концептуального дизайнера. 3. Когнітивна метамодель формування метамислення дизайнера-концептуаліста, в основі якого лежить просторово-часовий баланс явних та прихованих зв'язків, когнітивна візуалізація яких сприяє пошуку гармонії у процесі дослідно-орієнтованого навчання та творчої діяльності за допомогою семіотичних засобів. Наукова новизна визначається взаємодоповнюваністю структур авторських метамоделей фізичної та цифрової реальності, синергія яких сприяє оптимізації дослідно-орієнтованих моделей навчання та самонавчання. Взаємозв'язок структур метамоделей та їх взаємодоповнюваність є основою успішної діяльності у гібридному навчальному середовищі (реальному фізичному та віртуальному математичному), що сприяє передачі емоційного та інтелектуального змісту між об'єктами та суб'єктами цифрового світу. Практична значущість додатковості та взаємозв'язку нових метамоделей метамислення дозволяє розробити: • універсальні критерії визначення якості об'єктів дизайну за допомогою ГенШІ; • метод виявлення тріад взаємопов'язаних протилежностей у джерелах інформації різної природи, візуалізація яких спрощує міждисциплінарну взаємодію дизайнерів; • створити персонального електронного помічника, електронного консультанта, електронного експерта із використанням ГенШІ. У повоєнній Україні міждисциплінарний обмін ідеями, методами та успішним досвідом надзвичайно актуальний у рамках гібридного підходу до розуміння гармонії фізичної та цифрової реальності, що сприяє успішній творчій діяльності на основі сприйняття гармонії природи для досягнення недосяжного. Подальший розвиток дослідного навчання через формування метамислення необхідне поліпшення психічного здоров'я та адаптації до неминучих соціальних трансформацій. Purpose of the study is to synthesize generalized metaheuristic and metacognitive models, the use of which in project culture contributes to the formation of innovative creative-critical metathinking of an individual. The methodology for studying creative activity and training of a designer is based on the post-neoclassical paradigm of scientific knowledge, subject-object integrity of the system of relations and dialectically developing relationships in a hybrid innovative learning environment. The methodology also includes new methods of interdisciplinary research and modeling of reality, integrating physical and social ontology. It is shown that the development of a structural-functional approach to the perception of physical and digital reality takes into account the peculiarities of an individual's brain activity. The main results obtained are a triad of generalized author's metamodels, namely: 1. A heuristic metamodel of post-neoclassical perception of physical reality by a designer, in which the independence of cognition cycles, as well as the complementarity of paradigms (synergetic, triadic and semiotic) combines physical and social ontology, which creates new opportunities for the formation of a designer's creative metathinking in the process of experience. activity. 2. A heuristic metamodel of post-neoclassical perception and reflection of physical and virtual reality by a conceptual designer, in which the dependence of cycles of cognition, as well as the complementarity of heuristic metamodels, is achieved through universal triangles (fractal, Pascal, Sierpinski), the structures of which contribute to innovative activity of the conceptual designer. 3. Cognitive meta-model for the formation of meta-thinking of a designer-conceptualist, which is based on the spatio-temporal balance of explicit and hidden relationships, the cognitive visualization of which contributes to the search for harmony in the process of experience-oriented learning and creative activity through semiotic tools. Scientific novelty is determined by the complementarity of the structures of the author's metamodels of physical and digital reality, the synergy of which contributes to the optimization of experience-oriented models of teaching and self-learning. The interrelation of the structures of metamodels and their complementarity is the basis of successful activities in a hybrid learning environment (real physical and virtual mathematical), which facilitates the transfer of emotional and intellectual content between objects and subjects of the digital world. Practical significance of complementarity and interconnection of new metamodels of metathinking allows us to develop: universal criteria for determining the quality of design objects using GenAI; a method for identifying triads of interconnected opposites in information sources of various natures, the visualization of which simplifies interdisciplinary interaction between designers; create a personal e-assistant, econsultant, e-expert using GenAI. In post-war Ukraine, interdisciplinary exchange of ideas, methods and successful experiences is extremely relevant within the framework of a hybrid approach to understanding the harmony of physical and digital reality, which promotes successful creative activity based on the perception of the harmony of nature to achieve the unattainable. Further development of experiential learning through the formation of metathinking is necessary to improve mental health and adapt to inevitable social transformations. |
DOI: | 10.30857/2617-0272.2024.3.7 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28242 |
ISSN: | 2617-0272 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2024_N3_P086-097.pdf | 308,88 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.