Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29358
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Букорос, Т. О. | - |
dc.contributor.author | Мазніченко, О. В. | - |
dc.contributor.author | Шаповал, А. Г. | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-09T13:15:15Z | - |
dc.date.available | 2025-05-09T13:15:15Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Букорос Т. О. Графічно-рекламний дизайн в плакатах та афішах Києва періоду ХХ–ХХІ століття / Т. О. Букорос, О. В. Мазніченко, А. Г. Шаповал // Український мистецтвознавчий дискурс. – 2024. – Вип. 6. – С. 17–27. | uk |
dc.identifier.issn | 2786-5886 (Print) | uk |
dc.identifier.issn | 2786-5894 (Online) | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29358 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто еволюцію графічно-рекламного дизайну плакатів і афіш у Києві в період ХХ– ХХІ століть, акцентуючи увагу на впливі соціальних, культурних і політичних змін на цей жанр мистецтва. Основну увагу приділено аналізу робіт вітчизняних і зарубіжних художників, які відображають суспільні настрої та актуальні дизайнерські тренди, що змінилися під впливом глобалізації, розпаду СРСР, зрос- тання приватного сектора та поширення цифрових технологій. У статті детально проаналізовано клю- чові етапи розвитку рекламного плакату, починаючи з модерністських і народних художніх течій початку ХХ століття до сучасних інтерактивних підходів, які є невід'ємною складовою сучасного інформаційного простору. Особливу увагу приділено ролі плакатів як інструменту соціальної комунікації. У статті розглядаються приклади робіт таких художників, як Войцех Коркуць і Андрій Єрмоленко, чиї плакати є емоційним відгуком на суспільно-політичні події та висвітлюють героїчний опір українського народу під час російсько-української війни. Крім того, висвітлено волонтерські ініціативи, такі як UA Daily Donate, що демонструють використання плакатного мистецтва для інтерактивної комунікації, збору коштів та підтримки Збройних Сил України. У статті також проаналізовано ключові стилістичні тенденції, які відображають зміну візуальних комунікацій під впливом сучасних технологій та глобальних трендів. Розглянуто роль кольорової палітри, шрифтів і композиційних рішень у створенні емоційно насичених і впізнаваних візуальних образів, здатних привертати увагу широкої аудиторії. Значна частина дослідження присвячена впливу цифровізації та екологічних тенденцій на сучасний рекламний дизайн, зокрема використанню екологічно чистих матеріалів. Дослідження підтверджує, що графічно-рекламний дизайн виконує не лише естетичну функцію, але й потужну соціальну роль, сприяючи формуванню громадської думки, просуванню культурних цінностей та підтримці суспільних ініціатив. Київські плакати та афіші є не лише частиною культурної спадщини, а й важливим інструментом візуальної комунікації, який продовжує розвиватися в умовах сучасного суспільства. | uk |
dc.description.abstract | The article examines the evolution of graphic and advertising design of posters and bills in Kyiv in the period of the XX–XXI centuries, focusing on the impact of social, cultural and political changes on this art genre. The main attention is paid to the analysis of works by domestic and foreign artists that reflect social moods and current design trends that have changed under the influence of globalisation, the collapse of the USSR, the growth of the private sector and the spread of digital technologies. The article analyses in detail the key stages of the development of the advertising poster, starting with modernist and folk art movements of the early twentieth century and ending with modern interactive approaches that are an integral part of the modern information space. Special attention is paid to the role of posters as a tool of social communication. The article examines examples of works by artists such as Wojciech Korkutz and Andriy Yermolenko, whose posters are an emotional response to socio-political events and highlight the heroic resistance of the Ukrainian people during the Russian-Ukrainian war. In addition, the article highlights volunteer initiatives such as UA Daily Donate, which demonstrates the use of poster art for interactive communication, fundraising and support for the Armed Forces of Ukraine. The article also analyses the key stylistic trends that reflect the change in visual communications under the influence of modern technologies and global trends. The role of colour palettes, fonts and compositional solutions in creating emotionally rich and recognisable visual images that can attract the attention of a wide audience is considered. A significant part of the study is devoted to the impact of digitalisation and environmental trends on modern advertising design, including the use of environmentally friendly materials. The study confirms that graphic and advertising design performs not only an aesthetic function but also a powerful social role, contributing to the formation of public opinion, promoting cultural values and supporting social initiatives. Kyiv posters and posters are not only a part of the cultural heritage, but also an important tool of visual communication that continues to develop in the conditions of modern society. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | графічно-рекламний дизайн | uk |
dc.subject | плакати | uk |
dc.subject | афіші | uk |
dc.subject | Київ | uk |
dc.subject | культурні тренди | uk |
dc.subject | політичні аспекти | uk |
dc.subject | graphic and advertising design | uk |
dc.subject | posters | uk |
dc.subject | Kyiv | uk |
dc.subject | cultural trends | uk |
dc.subject | political aspects | uk |
dc.title | Графічно-рекламний дизайн в плакатах та афішах Києва періоду ХХ–ХХІ століття | uk |
dc.title.alternative | Graphic and advertising design in posters and posters of Kyiv of the XXI–XXI centuries | uk |
dc.type | Article | uk |
local.contributor.altauthor | Bukoros, Tetiana | - |
local.contributor.altauthor | Maznichenko, Oksana | - |
local.contributor.altauthor | Shapoval, Anatolii | - |
local.subject.section | Мистецтвознавство, дизайн і ергономіка | uk |
local.source | Український мистецтвознавчий дискурс | uk |
local.subject.faculty | Факультет дизайну | uk |
local.identifier.source | Видання України | uk |
local.subject.department | Кафедра графічного дизайну | uk |
local.identifier.doi | 10.32782/uad.2024.6.2 | uk |
local.subject.method | 0 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра мультимедійного дизайну (МД) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Bukoros_2024_17_27.pdf | 487,41 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.