Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29826
Назва: | Мовна креативність у сучасній українській дитячій аудіовізульній продукції: на прикладі анімаційного фільму «Мавка. Лісова пісня» |
Інші назви: | Language creativity in modern Ukrainian audiovisual production for children: based on the animated film «Mavka. The forest song» |
Автори: | Мунтян, Олександр Олександрович |
Ключові слова: | «Мавка. Лісова пісня» оказіоналізм анімаційний фільм мовна креативність сленг модифікація ідіоми |
Дата публікації: | кві-2025 |
Бібліографічний опис: | Мунтян О. О. Мовна креативність у сучасній українській дитячій аудіовізульній продукції: на прикладі анімаційного фільму «Мавка. Лісова пісня» / О. О. Мунтян // Наукові записки. Серія: Філологічні науки. - 2025. - № 1 (212). - С. 186 – 191. |
Source: | Наукові записки. Серія: Філологічні науки |
Короткий огляд (реферат): | У статті вивчаються особливості прояву мовної креативності в сучасній українській дитячій аудіовізуальній продукції на прикладі анімаційного фільму «Мавка. Лісова пісня». Актуальність пропонованого дослідження визначається тим, що анімаційні фільми завдяки яскравим діалогам, гумору та оригінальним виразам, можуть розвивати у дітей позитивне ставлення до рідної мови, зберігаючи національну культуру та ідентичність, а анімаційний фільм «Мавка. Лісова пісня» є яскравим прикладом такого підходу, виступаючи ефективним інструментом популяризації української мови та міфології серед молоді. Метою дослідження є визначити ключові аспекти мовної креативності в сучасній українській дитячій аудіовізуальній продукції на прикладі анімаційного фільму «Мавка. Лісова пісня». Відповідно до мети, окреслено такі завдання дослідження 1) визначити поняття анімаційного фільму та подати загальну характеристику цього виду продукції; 2) дослідити поняття мовної креативності та можливості її прояву в художніх текстах; 3) проаналізувати основні прийоми мовної креативності в анімаційному фільмі «Мавка. Лісова пісня». У ході дослідження виявлено, що анімаційні фільми, завдяки здатності залучати різні вікові групи, виконують не тільки розважальну, а й культурно-виховну функцію. Вони використовують мовну креативність через метафори, жаргонізми та гумор, що сприяє розвитку мовлення дітей, передаючи культурні цінності та мовні норми. Мовна креативність в анімації збагачує мовний арсенал і формує образи персонажів через нові мовні конструкції та стратегії. Анімаційний фільм «Мавка. Лісова пісня» став важливим культурним феноменом, поєднавши українські мотиви з інноваційними мовними рішеннями. Мовна креативність в анімаційному фільмі «Мавка. Лісова пісня» реалізується через переосмислення та модифікацію традиційних ідіом, створення оказіоналізмів та використання сленгу, що дозволяє передати атмосферу міфічного світу та водночас зберегти живу, розмовну українську мову, близьку до сучасного глядача. |
DOI: | 10.32782/2522-4077-2025-212-27 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29826 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра філології та перекладу (ФП) |
ISSN: | 2522-4077 2522-4085 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Титул (1).pdf | Титульний аркуш | 280,85 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Зміст.pdf | Зміст | 298,18 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Стаття.pdf | Стаття | 381,08 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.