Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30132
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДужий, Роман Володимирович-
dc.contributor.authorДеркач, Тетяна Михайлівна-
dc.date.accessioned2025-07-02T10:01:21Z-
dc.date.available2025-07-02T10:01:21Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationДужий Р. В. Сучасні виклики професійної освіти України / Р. В. Дужий, Т. М. Деркач // Наукові інновації та передові технології. - 2025 - № 3 (43). - С. 1045- 1058.uk
dc.identifier.issn2786-5274uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30132-
dc.description.abstractРозглянуто розвиток системи професійної освіти України з початку 90-х років. Представлено загальну схему існуючих рівнів освіти та динаміку змін у розвитку професійної освіти. Основними характеристиками, що були проаналізовані, є кількість закладів та здобувачів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти. Показано, що останні реформи спрямовані на модернізацію системи та приведення її у відповідність із європейськими стандартами, що має забезпечити подальшу автономію закладів освіти та посилення ролі роботодавців і громад у підготовці кваліфікованих фахівців. На сучасному етапі здійснено інтеграцію професійної (професійно-технічної) та вищої освіти, впроваджено компетентнісний підхід та професійні програми, що базуються на результатах навчання. Розпочато створення нового покоління державних професійних стандартів. Запроваджено нову модель фінансового забезпечення, засновану на спільному інтересі держави, бізнесу та суспільства, з поступовим переходом від державного фінансування до місцевих бюджетів. Основними напрямами подальшого розвитку є побудова ефективної системи управління та фінансування, поліпшення змісту та якості освіти, розвиток державно-приватного партнерства та популяризація галузі. Аналіз тенденцій розвитку професійної освітив Україні свідчить про невідкладну потребу модернізації курсової підготовки як її невід’ємної частини. Продовження невмотивованої агресії проти України підсилює значення курсової підготовки військовослужбовців. Особлива увага приділяється розробці комплексної стратегії модернізації курсової підготовки військовослужбовців, що забезпечить адаптацію системи освіти до вимог міжнародної безпеки через встановлення чітких критеріїв відбору, оцінки готовності та гармонізацію національних стандартів з міжнародними практиками. Інші сучасні виклики –стрімкий розвиток технологій, оновлення нормативно-правової бази та зростаючі вимоги ринку праці – вимагають інтеграції сучасних педагогічних підходів та впровадження інноваційних технологійuk
dc.language.isoukuk
dc.subjectпрофесійна освітаuk
dc.subjectзаклади професійної (професійно-технічної) освітиuk
dc.subjectмодернізація курсової підготовки військовослужбовцівuk
dc.titleСучасні виклики професійної освіти Україниuk
dc.title.alternativeModern Challenges of Vocational Education in Ukraineuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorDuzhyi, Roman V.-
local.contributor.altauthorDerkach, Tetiana M.-
local.subject.sectionПроблеми вищої освітиuk
local.sourceНаукові інновації та передові технологіїuk
local.subject.facultyФакультет мистецтв і модиuk
local.subject.facultyФакультет хімічних та біофармацевтичних технологійuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайнуuk
local.subject.departmentКафедра промислової фармаціїuk
local.identifier.doi10.52058/2786-5274-2025-3(43)-1045-1058uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
21192-Дужий_Деркач.pdfОсновна стаття326,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.