Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30749
Назва: | Прогностичний аналіз тенденцій розвитку вищої освіти України в повоєнний період |
Інші назви: | Prognostic analysis of trends in the development of higher education in Ukraine in the post-war period |
Автори: | Шихненко, Катерина Іванівна Борисенко, Карина Юріївна Ковтюх, Лідія Миколаївна |
Ключові слова: | вища освіта збройний конфлікт, науково-дослідна діяльність цифрові технології міжнародна співпраця академічна успішність |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Шихненко К. І. Прогностичний аналіз тенденцій розвитку вищої освіти України в повоєнний період / К. І. Шихненко, К. Ю. Борисенко, Л. М. Ковтюх // Педагогічна Академія: наукові записки. — 2025. — № 16. |
Source: | Педагогічна Академія: наукові записки |
Короткий огляд (реферат): | Система вищої освіти України зазнає глибоких трансформацій, спричинених збройним конфліктом. Війна призвела до руйнування матеріально-технічної бази закладів вищої освіти, масової міграції студентів та викладачів, скорочення бюджетного фінансування та погіршення психологічного стану учасників освітнього процесу. Метою дослідження є визначення ключових напрямів трансформації системи вищої освіти з урахуванням сучасних викликів та майбутніх потреб суспільства. Методи. Для реалізації поставленої мети використано методи системного аналізу, порівняльного дослідження світового досвіду відновлення освітніх систем після криз, а також сценарного моделювання можливих траєкторій розвитку. Дослідження базується на аналізі сучасного стану вищої освіти України, інформації про демографічні та економічні тенденції, а також нормативних документів у сфері освіти. Результати роботи містять ідентифікацію основних викликів: скорочення кількості студентів, дефіцит фінансування, потреба в модернізації інфраструктури та адаптація до європейських стандартів. У дослідженні показано, що прискорене впровадження цифрових технологій (наприклад, Zoom, Moodle) під час дії воєнного стану дозволило зберегти доступність навчання по всій території України. Дослідження у сфері психології виявили високий рівень депресії (86%), тривожності (66%) і посттравматичний стресовий розлад (48%) серед студентів, що негативно позначається на їхній академічній успішності. Перспективи розвитку освітньої галузі пов’язані з міжнародною співпрацею, залученням грантів і фокусом на прикладних дослідженнях для потреб відбудови. Висновки. Вища освіта України має потенціал для відновлення та інтеграції до глобального простору завдяки цифровим рішенням, академічній мобільності й міжнародній співпраці. Науково-дослідна діяльність може https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/about ISSN: 2786-9458 Увесь контент ліцензовано за умовами Creative Commons BY 4.0 International license відродитися через залучення грантів, розвиток прикладних досліджень і повернення молодих учених, що сприятиме інноваціям і підготовці кадрів для відбудови. Успіх залежить від модернізації інфраструктури, підвищення кваліфікації викладачів, психологічної підтримки та активізації наукового потенціалу, що зміцнить конкурентоспроможність університетів. |
DOI: | 10.5281/zenodo.15088223 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30749 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра філології та перекладу (ФП) |
ISSN: | 2786-9458 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Шихненко,К.І., Борисенко, К. Ю., Ковтюх, Л. М.pdf | 478,12 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.