Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/3163
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДубрівна, А. П.-
dc.date.accessioned2016-11-30T13:55:52Z-
dc.date.available2016-11-30T13:55:52Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationДубрівна А. П. Абстрактна знаковість у геометричній орнаментиці української писанки / А. П. Дубрівна // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. — 2016. — № 3. — С. 80-84.uk
dc.identifier.issn2226-3209uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/3163-
dc.description.abstractМета роботи – аналіз історичних та культурних передумов виникнення, формування та розвитку абстрактного мистецтва в Україні на прикладі абстрактної знаковості, що, вочевидь, проявляється в геометричних орнаментах української писанки і є специфічною формою самовираження індивіда та засобом трансляції інформації. Методологія дослідження полягає в застосуванні формального та компаративного методу дослідження щодо вивчення кольорів та їх комбінування, виявлення абстрактних елементів геометричної орнаментики української писанки, композиційних мотивів, образів тощо. Наукову новизну роботи становить аналіз витоків абстрактного мистецтва в Україні на автентичних здобутках української народної художньої культури, що дало змогу виявити основні історично пов’язані між собою художньо-символічні компоненти. Висновки. Аналіз геометричної орнаментики української писанки показав, що відбір кольорів та їх комбінування, що викристалізувались упродовж віків у народному мистецтві, у поєднанні з архаїчними формами геометричного характеру заклали фундамент в якості стилеутворюючої складової сучасного українського абстрактного мистецтва.uk
dc.description.abstractЦель работы – анализ исторических и культурных предпосылок возникновения, формирования и развития абстрактного искусства в Украине на примере абстрактной знаковости, что, очевидно, проявляется в геометрических орнаментах украинской писанки и является специфической формой самовыражения индивида и средством трансляции информации. Методология исследования заключается в применении формального и компаративного методов исследования по изучению цветов и их комбинирования, выявление абстрактных элементов геометрической орнаментики украинской писанки, композиционных мотивов, образов и т.п. Научная новизна работы составляет анализ истоков абстрактного искусства в Украине на аутентичных произведениях украинской народной художественной культуры, что позволило выявить основные исторически связанные между собой художественно-символические компоненты. Выводы. Анализ геометрической орнаментики украинской писанки показал, что отбор цветов и их комбинирование, которые выкристаллизовались на протяжении веков в народном искусстве, в сочетании с архаичными формами геометрического характера заложили фундамент в качестве стилеобразующей составляющей современного украинского абстрактного искусства.uk
dc.description.abstractPurpose of the work is to analyse the historical and cultural prerequisites of formation and development of abstract art in Ukraine through the example of abstract signs, manifested in geometric patterns of Ukrainian Pysanky. Methodology of the research is the use of formal and comparative methods for studying the colors and their combining, identifying abstract elements of geometric ornamentation of Ukrainian Pysanky, compositional motifs, images etc. Scientific novelty lies in the analysis of the origins of abstract art in Ukraine through the example of authentic works of Ukrainian folk art culture. This has made it possible to reveal the main, historically linked, artistic and symbolic components. Conclusions. The study of geometric ornamentation of Ukrainian Pysanky shows that the selection of colours and their combinations, crystallized during centuries in folk art, together combined with the archaic geometric forms has laid the foundation for style forming component of modern Ukrainian abstract art.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectгеометрична орнаментикаuk
dc.subjectукраїнська народна художня культураuk
dc.subjectписанкаuk
dc.subjectписанкарствоuk
dc.subjectабстрактна знаковістьuk
dc.subjectстильuk
dc.subjectабстрактне мистецтвоuk
dc.subjectколірuk
dc.subjectкольоротворчістьuk
dc.subjectформотворчістьuk
dc.subjectгеометрическая орнаментикаuk
dc.subjectписанкаuk
dc.subjectцветuk
dc.subjectабстрактная знаковостьuk
dc.subjectцветотворчествоuk
dc.subjectписанкарствоuk
dc.subjectформотворчествоuk
dc.subjectстильuk
dc.subjectабстрактное искусствоuk
dc.subjectукраинская народная художественная культураuk
dc.subjectgeometric ornamentsuk
dc.subjectPysankyuk
dc.subjectcolouruk
dc.subjectEaster egg paintinguk
dc.subjectabstract signuk
dc.subjectcreativity of colouruk
dc.subjectcreativity of formuk
dc.subjectstyleuk
dc.subjectabstract artuk
dc.subjectUkrainian folk art cultureuk
dc.titleАбстрактна знаковість у геометричній орнаментиці української писанкиuk
dc.title.alternativeАбстрактная знаковость в геометрической орнаментике украинской писанкиuk
dc.title.alternativeThe abstract signs in geometric ornamentation of Ukrainian Pysankyuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorДубривна, А. П.-
local.contributor.altauthorDubrivna, Antonina-
local.subject.sectionМистецтвознавство, дизайн і ергономікаuk
local.sourceВісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтвuk
local.subject.facultyФакультет дизайнуuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра образотворчого мистецтва та графічного дизайнуuk
local.subject.method0uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра графічного дизайну (ГД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
20161129_505.pdf265,24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.