Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31875| Назва: | Відображення засобів композиційного синтаксису в експериментах модернізму |
| Інші назви: | Reflection of the means of compositional syntax in the experiments of modernism |
| Автори: | Астанін, Михайло Олександрович Слітюк, Олена Олександрівна |
| Ключові слова: | композиція статика модернізм дизайн авангард архітектура мистецтво освіта динаміка пропорції ритм семантика теорія |
| Дата публікації: | чер-2025 |
| Бібліографічний опис: | Астанін, М. О. Відображення засобів композиційного синтаксису в експериментах модернізму / М. О. Астанін, О. О. Слітюк // Теорія та практика дизайну. - 2025. - № 35. - С. 103–109. |
| Source: | Теорія та практика дизайну |
| Короткий огляд (реферат): | Анотація Мета. Дослідити авангардні напрями дизайну в мистецькому полі модернізму. Виявити принципи композиції, їхній вплив на перцептивне сприйняття глядача як замовника або як незацікавленого глядача-реципієнта. Виявити ототожнення власного знаходження митця в оточенні і в умовах культурного коду суспільного ладу постмодерну. Методологія. У роботі використано комплексний підхід, який передбачає проведення аналізу наукової літератури, інтерпретацію та систематизацію отриманих результатів. Під час роботи з візуальними матеріалами використано наочно-аналітичний метод, методи формального, функціонального та семіотичного аналізу. Результати. Розглянуто історичні аспекти, що сформували сучасний розвиток дизайну, зокрема, пошуки нової естетики, філософії, засобів впливу на емоційний стан і пошук засобів виразності у сфері композиції та кольору.Проаналізовано напрями роботи митців, творчий наробок яких розвивається в руслі авангарду впродовж двох століть. Визначено: основні принципи, яких дотримувались у своїй творчості авангардисти епохи модернізму; вплив на подальше формування засобів композиційної організації простору; аспекти, що становлять базис композиції. На основі проведених досліджень верифіковано теоретичний матеріал, що пояснює сутність композиційних засобів. Запропоновано метод виконання практичних завдань з опанування композиції в руслі історичної деконструкції та стилізації. Розмежовано поняття «експресія» – «імпресія», «пляма» – «площина», «лінія» – «точка», що присутні в мистецтві та дизайні від ХІХ століття дотепер.Наукова новизна. У результаті досліджень визначено принципи композиційного та колірного утворення, з якими експериментували та які використовували у своїх роботах модерністи.Практична значущість. Отримані результати можуть бути використані в освітньому процесі та практиці дизайну. Доповнюють основи з дисципліни основи композиції, яка є базовою в опануванні навичок проєктування та має вагу у сфері сучасних напрямів і стильових тенденцій. |
| DOI: | 10.32782/2415-8151.2025.35.11 |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31875 |
| Faculty: | Факультет дизайну |
| Department: | Кафедра мультимедійного дизайну |
| ISSN: | 2415-8151 (Print) 2786-8664 (Online) |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 13.pdf | 798,23 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.