Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10747
Title: Навчання критичного мислення в українських вишах: освітні тренди та виклики впровадження
Other Titles: Teaching critical thinking in ukrainian high school: educational trends and challenges of implementation
Authors: Дворянчикова, Світлана Євгенівна
Юган, Н. Л.
Keywords: академічна доброчесність
інформаційне суспільство
критичне мислення
пізнавальна активність
українська вища освіта
academic integrity
information society
critical thinking
cognitive activity
ukrainian higher education
Issue Date: Apr-2018
Citation: Дворянчикова С. Є. Навчання критичного мислення в українських вишах: освітні тренди та виклики впровадження / С. Є. Дворянчикова, Н. Л. Юган // Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky. – 2018. – Vol. 6, No. 2A. – P. 51-56.
Source: Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky
Abstract: Середовище сучасних вишів України вимагає перебудови змісту навчання не тільки за фахом, але й реформування основних вузлів освіти, які включають в себе професійну розробку і реалізацію навчальних курсів, що забезпечують розвиток спільного для всіх компетентностей вміння критичного мислення студентів як ефективних членів суспільства, громадян і майбутніх науковців. У статті розглянуто актуальний академічний курс критичного мислення й академічної доброчесності (його засади, структура й наповнення) та запропоновано впровадження його викладання в українських вузах. Нововведення міститься в ідеї та її практичної реалізації. Курс передбачає використання інтерактивного навчання і спільної діяльності викладачів і студентів. Серед передбачуваних результатів очікуються компетентність виявляти та роз’ясняти ознаки істини універсальних міждисциплінарних знань. Курс дозволить навчити студентів розпізнавати оману, маніпуляції різного рівня та псевдонаукові теорії. Успішне вирішення заявлених проблем надасть позитивний вплив на розвиток вищої освіти України і його учасників, сприятиме розвитку критичного мислення майбутніх вчених, надасть їм критерії істинності наукових ідей і дозволить вірно інтерпретувати тексти та ідеї, визнаючи їхню мету. Зазначено, що створення централізованого й міждисциплінарного академічного курсу з критичного мислення позитивно відіб’ється на розвитку вітчизняної вищої освіти та її здобувачах в цілому і може мати вплив на подальші розбудови у царинах політології, психології, конфліктології, педагогіки, філології тощо та сприятиме впровадженню інноваційних освітніх і управлінських технологій у практику української вищої школи заради побудови більш розвиненого суспільства й науково-технічного прогресу. Формування траєкторії прийняття рішень і здатність до самовдосконалення особистості призведе, в кінцевому рахунку, до побудови більш розвинутого суспільства, до чого має прагнути будь-яка держава, а критичне мислення як розумовий арсенал вченого задля створення й розповсюдження достовірної інформації є вкрай важливим для розвитку фактично будь-якої сфери досліджень.
The article deals with the actual academic course of critical thinking and academic integrity and implantation it for teaching in Ukrainian universities. The innovation contained in the idea of the centralized and interdisciplinary academic course and in its practical implementation. The course involves the use of interactive training and joint activity of lecturers and students. The identification and distribution of the signs of the truth of universal cross-disciplinary knowledge among students is expected. This allows to teach how to separate the truth from the false, pseudo-scientific theories. In our opinion the successful solution of these problems will have a positive impact on the development of Ukrainian higher education and its participants, will help to promote the development of critical thinking of future scientists, provide them with the criteria for the validity of scientific ideas and allow the right to interpret the texts and ideas, to define the rules. The observance of them achieved the expected effect (which may have an impact on further development in the fields of Political science, Psychology, Conflictology, Pedagogics, Philology) and promote innovative educational and management technologies in the practice of Ukrainian higher school. Shaping the trajectory of decision-making and ability to self-perfection of the individual leads to scientific and technical progress and ultimately to building a more developed society, which any state must strive for. Critical thinking as a mental arsenal of the scientist to provide and disseminate reliable information is extremely important for the development of actually any area of research. Environment of modern Ukrainian universities requires a restructuring of learning content not only by specialty, but also of reforming the fundamental nodes of education, which include professional development and implementation of courses, ensuring the development of the critical thinking competence of students as future scientists.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10747
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу
ISSN: 1338-9432
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Scientific_Letters_2018_6(2A).pdf3,61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.