Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12206
Title: | Особливості застосування техніки гарячого батика в станковій композиції |
Other Titles: | Особенности применения техники горячего батика в станковой композиции Features of the technique of batik in the easel composition |
Authors: | Балан, У. Г. |
Keywords: | батик текстиль дизайн виробів з текстилю властивості матеріалів дизайн изделий из текстиля свойства материалов batik textile properties of materials design of textile product design of products made of natural fabrics |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Балан У. Г. Особливості застосування техніки гарячого батика в станковій композиції / У. Г. Балан // Технічна естетика і дизайн : міжвідомчий науково-технічний збірник. – 2018. – Вип. 14. – С. 3-8. |
Source: | Технічна естетика і дизайн The industrial art and design |
Abstract: | Надано результати дослідження живописних можливостей техніки гарячого батику при створенні станкових композицій. Метою стало визначення принципів роботи та технологічних особливостей при створенні живописних робіт на основі натуральних тканин – бавовни, шовку. На основі наведених прикладів визначено методику роботи над композицією та з'ясовано особливості взаємодії матеріалів, охарактеризована сутність та послідовність роботи при створенні станкової композиції в техніці гарячого батику. Представлены результаты исследования живописных возможностей техники горячего батика при создании станковых композиций. Целью стало определение принципов работы и технологических особенностей при создании живописных работ на основе натуральных тканей – хлопка, шелка. На основе приведенных примеров определена методика работы над композицией и выяснены особенности взаимодействия материалов, описаны суть и последовательность работы при создании станковой композиции в технике горячего батика. The results of research of scenic possibilities of batik technique at creation of easel compositions are given. The purpose was to determine the principles of planning the course of work and technological features when creating paintings on natural fabrics – cotton, silk. On the basis of the examples given, the order of work on the composition is detennined, and the peculiarities of the interaction of the materials are specified, a series of problematic processes are described, and the nature and sequence of work in the creation of easel composition in the technique of batik are described. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/12206 |
Faculty: | Факультет дизайну |
Department: | Кафедра образотворчого мистецтва та графічного дизайну |
ISSN: | 2221-9293 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра графічного дизайну (ГД) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20190313_301.pdf | 1,56 MB | Adobe PDF | View/Open | |
20190313_301_Titul.pdf | 163,67 kB | Adobe PDF | View/Open | |
20190313_301_Zmist.pdf | 216,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.