Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16172
Title: | Етностиль як основа дизайн-проєктування нових виробів учнями профільної середньої технологічної освіти |
Other Titles: | Ethnic style as the basis of design designing of new products by the pupils of profile secondary technological education |
Authors: | Мачача, Тетяна |
Keywords: | профільна середня технологічна освіта етностиль дизайн-проєктування етнодизайн декоративно-ужиткове мистецтво profile secondary technological education ethnic style design designing ethnic design arts and crafts |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Київський національний університет технологій та дизайну |
Citation: | Мачача Т. Етностиль як основа дизайн-проєктування нових виробів учнями профільної середньої технологічної освіти / Т. Мачача // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (23 квітня 2020 р., м. Київ) : В 2-х т. – Т. 2. – Київ : КНУТД, 2020. – С. 311-314. |
Abstract: | Розкрито актуальність відображення у змісті профільної середньої технологічної освіти основ створення виробів в етностилі за структурою дизайн-проєктування. Адаптовано поняття етностилю, етнодизайну, структури дизайн-проєктування до умов шкільної освіти. The relevance of reflection in the content of the profile secondary technological education of the foundations of the products creation in the ethnic style by the structure of design designing is revealed. The main function of the modern content of school technological education is determined. The concept of ethnic style, ethnic design, structure of design designing is adapted to the conditions of school education. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16172 |
Appears in Collections: | Актуальні проблеми сучасного дизайну |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
APSD2020_V2_P311-314.pdf | 183,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.