Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17022
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorBilovodska, Olena-
dc.contributor.authorMelnyk, Yuliia-
dc.contributor.authorAlenin, Yury-
dc.contributor.authorArkusha, Larysa-
dc.date.accessioned2021-01-25T15:21:09Z-
dc.date.available2021-01-25T15:21:09Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationImplementation of marketing and legal tools in the process of commercialization for innovative products in strategic management and entrepreneurship / O. Bilovodska, Yu. Melnyk, Yu. Alenin, L. Arkusha // International Journal for Quality Research. – 2020. – Vol. 14, № 4. – P. 1261-1278.uk
dc.identifier.issn1800-6450uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17022-
dc.description.abstractThe subject of the research is the innovative products commercialization process features in strategic management and entrepreneurship marketing and legal aspects. The testing of the used methods and techniques was carried out on the example of the innovative enterprise. The methodical approach of the study is based on the analytic and descriptive approach and is aimed at providing a case study. Thus, the aim of the study is to analyze the marketing and legal component at different stages of the innovative products commercialization process and the adaptation of theoretical and methodological approaches at an empirical level. The study demonstrates which marketing and legal tools and at what stages of commercialization it is advisable to use, and also proves the economic efficiency of the innovative project according to the described methodology. The results of calculations and analysis confirmed the effectiveness of the methodological approaches and enterprise development strategies use.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjectcommercializationuk
dc.subjectinnovationuk
dc.subjectmarketing toolsuk
dc.subjectlegal toolsuk
dc.subjectinnovative productsuk
dc.subjectconsumeruk
dc.subjectstrategyuk
dc.subjectmarketing-mixuk
dc.subjectpatentuk
dc.subjectlicensinguk
dc.titleImplementation of marketing and legal tools in the process of commercialization for innovative products in strategic management and entrepreneurshipuk
dc.title.alternativeВпровадження маркетингових і правових інструментів в процесі комерціалізації інноваційної продукції у стратегічному менеджменті та підприємництвіuk
dc.typeArticleuk
local.subject.sectionЕкономіка, фінанси, менеджментuk
local.sourceInternational Journal for Quality Researchuk
local.subject.facultyФакультет економіки та бізнесуuk
local.identifier.sourceВидання, які входять до міжнародних наукометричних БД Scopus та Web of Scienceuk
local.subject.departmentКафедра маркетингу та комунікаційного дизайнуuk
local.identifier.doi10.24874/IJQR14.04-18uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
18.pdf776,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.