Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23460
Назва: | Об’єктивні та емоційні властивості сучасної візуалізації в дизайн-проектуванні |
Інші назви: | Objectivity and graphic formalization of modern project visualization in design |
Автори: | Бердинських, С. О. Яковлєв, М. І. Колосніченко, О. В. Пашкевич, К. Л. |
Ключові слова: | проектна графіка дизайн візуалізація комп’ютерна графіка 3D-моделювання візуальні комунікації design graphics design visualization computer graphics 3D modeling visual communications |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Об’єктивні та емоційні властивості сучасної візуалізації в дизайн-проектуванні [Текст] / С. О. Бердинських, М. І. Яковлєв, О. В. Колосніченко, К. Л. Пашкевич // Art and Design. - 2023. - № 1 (21). - С. 83-95. |
Source: | Art and Design |
Короткий огляд (реферат): | Метою дослідження є виявлення та систематизація основних візуальних засобів презентації проектного задуму в сучасній формотворчій практиці, встановлення їхньої ролі у передачі об’єктивних та емоційних властивостей представленого об’єкта. В дослідженні використано аналіз інформаційних джерел у сфері застосування новітніх засобів візуалізації творчих проектів, аналіз портфоліо сучасних дизайнерів та художників комп’ютерної графіки; структурний та системний аналіз; синтез результатів дослідження. Проектна графіка у сучасній дизайнерській практиці виконує роль основного засобу доведення цінності проектного задуму, розкриваючи його найважливіші аспекти. Еволюція засобів візуалізації в дизайні останнім часом відбувається завдяки стрімкому розвитку цифрових та інформаційних технологій, зокрема сфери 3D-моделювання, при одночасному функціонуванні традиційних засобів та методів зображень. Визначено, що найпоширенішим засобом візуалізації сьогодні є об’єктивне зображення, яке побудовано на засадах фізичної коректності, і яке несе в собі принципи виразності художньої фотографії. Серед інших засобів набувають поширення зображення, побудовані на принципах умовності передачі властивостей об’єкта, і які відрізняються ефективністю у побудові візуального виразу. До них належать такі форми, як векторні лінійні зображення, скетчинг, нефотореалістична візуалізація, цифровий колаж. Встановлено пріоритети використання кожного із цих засобів у репрезентативних завданнях. У дослідженні суттєво розширено та систематизовано номенклатуру сучасних засобів презентації дизайн-проектування, виявлено їхню роль та функціональні властивості. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості застосування їх у практиці дизайну, навчальному процесі підготовки фахівців художньо-творчих галузей, а також подальших дослідженнях з культурології, архітектури та теорії дизайну. The aim of the study is to identify and systematize the main visual means of presenting the design idea in modern design practice, to establish their role in conveying the objective and emotional properties of the presented object. The research used the analysis of information sources in the field of application of the latest means of visualization of creative projects, the analysis of the portfolio of contemporary designers and CG artists; structural and systemic analysis; synthesis of research results. Design graphics in contemporary design practice plays the role of the main means to prove the value of a design idea, revealing its most essential aspects. The evolution of visualization tools in design has happened recently due to the rapid development of digital and information technologies, particularly in the field of 3D modeling, with the simultaneous functioning of traditional imaging tools and methods. It is defined that the most common means of visualization today is an objective image, which is built on the principles of physical correctness, and which carries the expressive principles of artistic photography. Also the images constructed using the principles of conventional transfer of object properties, which differ in their effectiveness at building a visual expression, are gaining popularity compared to other means. They include forms such as vector linear images, sketching, non-photorealistic visualization, digital collage. This research has established priorities for using each of these tools in representative tasks. For the first time in the research, modern tools nomenclature for presenting design projects have been expanded and systematized, their role and functional properties have been identified. The practical significance of the obtained results lies in the possibility of their application in design practice, in the educational process of preparing specialists in the artistic and creative fields, and in further research in art history, cultural studies, architecture, and design. |
DOI: | 10.30857/2617-0272.2023.1.8 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23460 |
ISSN: | 2617-0272 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2023_N1_P083-095.pdf | 1,04 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.