Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24144
Title: | Conceptual design as a methodology of harmonious formation of classic men's and women's suit |
Other Titles: | Концептуальний дизайн як методологія гармонійного формоутворення класичного чоловічого та жіночого костюма |
Authors: | Kolosnichenko, O. V. Pashkevych, Kalina Ostapenko, N. V. Krotova, T. F. Kolosnichenko, M. V. |
Keywords: | дизайн одягу чоловічий одяг стиль одягу мода гармонізація форми концептуальний костюм художній образ еволюція формотворення костюма clothing design men's wear clothing style harmonization of form fashion conceptual costume artistic image evolution of costume formation |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Conceptual design as a methodology of harmonious formation of classic men's and women's suit = Концептуальний дизайн як методологія гармонійного формоутворення класичного чоловічого та жіночого костюма [Текст] / O. V. Kolosnichenko, K. L. Pashkevych, N. V. Ostapenko, T. F. Krotova, M. V. Kolosnichenko // Art and Design. - 2023. - № 2 (22). - С. 53-60. |
Source: | Art and Design |
Abstract: | Мета роботи – дослідження методів гармонізації форми одягу прет-а-порте шляхом встановлення концептуальної відповідності естетичних властивостей форми та її функціональних особливостей у проектуванні класичного чоловічого та жіночого костюма. Методологія дослідження зумовлена комплексним вивченням предмета, ґрунтується на використанні історико-культурологічного, компаративного, порівняльного методів; використано методи формального, функціонального та семіотичного аналізу. У роботі застосовано мистецтвознавчий і художньо-дизайнерський наукові підходи. Теоретична та методологічна основа дослідження базується на наукових положеннях теорії проектування одягу, а також на наукових працях та методологічних розробках фахівців з історії костюму та дизайну одягу. Досліджено методи формоутворення як системи креативних ідей та функціонально-доцільних рішень балансування принципу "функція – естетика" в дизайн-ергономічному проектуванні асортименту перспективних колекцій чоловічого та жіночого одягу з урахуванням пластики тканин. Визначено фактори впливу матеріалу на конструктивно-тектонічні характеристики формоутворення відповідно до функції класичного костюма. Встановлено концептуальну відповідність гармонізації форми, її естетичних властивостей та функціональних особливостей; виявлено особливості засобів композиційної виразності у розвитку гармонійних форм сучасного класичного костюма як виокремленої ціннісної складової дизайну одягу. Наукова новизна роботи полягає у здійсненні комплексного дослідження сучасного класичного одягу як об’єкта та предмета концептуального дизайну: виявлено художні витоки гармонійного формоутворення концептуальних колекцій; визначено етапи його гармонійного розвитку. Зазначено, що для концептуального костюма ідентифікуючим стає ціннісно-смислове оточення з посиланням на культурні, ментальні, соціальні та інші контексти. Практична значущість дослідження полягає у створенні наукової бази для розробки гармонійних форм колекцій класичного костюма для побудови конструктивного устрою моделей колекції чоловічого та жіночого асортименту. Практика застосування теоретичних досліджень допоможе у освітньому процесі з підготовки модельєрів-конструкторів та дизайнерів одягу. Study of the methods of harmonizing the form of pret-a-porter clothes by establishing the conceptual correspondence of the aesthetic properties of the form and its functional features in the design of classic men’s and women’s suits. The research methodology is determined by a comprehensive study of the subject, based on the use of historical and cultural and comparative methods; methods of formal, functional and semiotic analysis were used. The paper uses art history and art-design scientific approaches. The theoretical and methodological basis of the study is based on the scientific provisions of the theory of clothing design, as well as on the scientific papers and methodological developments of specialists in the history of costume and clothing design. Forming methods as a system of creative ideas and functionally expedient solutions for balancing function-aesthetics in the design-ergonomic design of an assortment of promising collections of men’s and women’s clothing, taking into account the plasticity of fabrics, have been studied. The factors influencing the material on the structural and tectonic characteristics of the formation according to the function of the classical suit have been determined. The conceptual correspondence of the harmonization of the form, its aesthetic properties and functional features has been established; the peculiarities of the means of compositional expressiveness in the development of harmonious forms of modern classical costume as a separate valuable component of clothing design have been revealed. Of the study consists in the implementation of a comprehensive study of modern classical clothing as an object and subject of conceptual design: the artistic origins of the harmonious formation of conceptual collections are revealed; the stages of its harmonious development are determined. It is noted that the value-meaning environment with reference to cultural, mental, social and other contexts becomes identifying for the conceptual suit. The practical significance of the study is the creation of a scientific base for the development of harmonious forms of collections of classic suits for the construction of a constructive arrangement of models of the collection of men’s and women’s assortment. The practice of applying theoretical research will help in the educational process of training fashion designers and clothing designers. |
DOI: | 10.30857/2617-0272.2023.2.5 |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24144 |
ISSN: | 2617-0272 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Art and Design Кафедра моди та стилю (МС) Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
artdes_2023_N2_P053-060.pdf | 374,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.