Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24499
Title: Мотив "чуньшуй цюшань" (весняні води та осінні гори) у художній обробці нефритів доби династій Ляо і Цзинь
Other Titles: The "chunshui qiushan" motif (spring waters and autumn mountains) in the artistic jades of the Liao and Jin dynasties
Authors: Джоу, Сяо
Цимбала, Лада
Keywords: Ляо - Цзинь
художня обробка нефритів
нефритові вироби "чуньшуй цюшань"
весняні води та осінні гори
Набо
Liao - Jin
artistic jade
chunshui qiushan
spring waters and autumn mountains
Nabo
Issue Date: 2023
Publisher: Київський національний університет технологій та дизайну
Citation: Джоу Сяо. Мотив "чуньшуй цюшань" (весняні води та осінні гори) у художній обробці нефритів доби династій Ляо і Цзинь / Джоу Сяо, Л. Цимбала // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 27 квітня 2023 року. – У 2-х т. – Т. 1. – Київ : КНУТД, 2023. – С. 56-60.
Abstract: Період від початку Х до кінця ХІІІ ст. у китайському мистецтві важливий з огляду на злиття північної та південної культур. У цей період виникли династії Ляо, Сун (Південна й Північна Сун) Західна Ся та Цзинь. Культурною сферою впливу цих династій були землі північних кочівників і територія Центральної Рівнини Китаю. Сліди цього змішування безпосередньо відображені в мистецтві художньої обробки нефритів. Серед них найбільш виразним є мотив "чуньшуй цюшань" (дослівно "весняні води й осінні гори"), що переважав у період династій Ляо і Цзинь. У науковому висліді розглядаються види нефритових виробів, висвітлюються особливості їх форм та декору у контексті міжкультурних зв’язків.
The period from the beginning of the 10th to the end of the 13th century in Chinese art is important in view of the discussion about the fusion of northern and southern cultures in Chinese art. During this period, the Liao, Song (Southern and Northern Song), Western Xia and Jin dynasties arose. As a result of commercial activity, military campaigns, conquest of foreign territories, different cultures mixed. Resultes of this mixing are directly reflected in the art of jade. Among them, the most expressive motif is "chunshui qiushan" (literally "spring waters and autumn mountains"), which prevailed in art jades during the Liao and Jin dynasties. In the research autors examine the types of jade products, highlights the features of their forms and decoration in the context of intercultural relations.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24499
Appears in Collections:Актуальні проблеми сучасного дизайну

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
APSD_2023_V1_P056-060.pdf684,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.