Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25096
Назва: Transforming design education in Ukraine: insights from global best practices
Інші назви: Трансформація дизайн-освіти в Україні: кращі світові практики
Автори: Brovchenko, Anatolii
Krykun, Olha
Borisova, Tetyana
Korkushko, Andrii
Tymenko, Volodymyr
Ключові слова: digitalization
designer
higher education
professional training
цифровізація
дизайнер
вища освіта
професійна підготовка
Дата публікації: сер-2023
Бібліографічний опис: Transforming design education in Ukraine: insights from global best practices / A. Brovchenko, O. Krykun, T. Borisova, A. Korkushko, V. Tymenko // Journal of Curriculum and Teaching. – 2023. – Vol. 12, No. 5, Special Issue. – P. 1-13.
Source: Journal of Curriculum and Teaching
Короткий огляд (реферат): The article reveals some aspects of the problem of transforming the Ukrainian design education system through the prism of international experience. This problem is caused by the long-term neglect of the importance of the humanitarian segment of education in Ukraine, which, in turn, has become a determinant of the accumulation of numerous problems. In order to achieve the goal and objectives, it was important, firstly, to refer to the relevant source base, and secondly, to analyse certain aspects of the educational activities of higher education institutions abroad, in particular Seian University of Art and Design (Otsu, Shiga, Japan), Royal Collage of Art (London, Great Britain), KEDGE Design School (Marseille, France), Istituto Pantheon Design & Technology (Rome, Italy). The analytical and synthetic activities carried out allowed us to identify the best international practices in this area and propose vectors for the transformation of domestic design education. These include: multidirectional international cooperation; introduction of a practical component of student training on the basis of business institutions and enterprises; focus on the educational needs of students; active use of digital innovative technologies, etc. We see the prospects for further research in this direction in the practical application of the proposed steps to modernise design education.
DOI: 10.5430/jct.v12n5p1
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25096
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
ISSN: 1927-2677 (Print)
1927-2685 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
24538-79074-1-PB.pdf517,56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.