Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25413
Назва: Флористична композиція в китайському образотворчому мистецтві доби Цін (1644-1912)
Інші назви: Floral composition in Chinese fine art of the Qing era (1644-1912)
Автори: Чжан, Чже
Ключові слова: мистецтво доби Цін
флористична композиція
натюрморт
жанр квіти та птахи
квіти у вазі
квіти у горшику
мистецтво Китаю
семантика квітів
китайська кераміка
art of the Qing era
floral composition
still life
flowers and birds genre
flowers in a vase genre
flowers in a pot genre
Penjing
flower semantics
Chinese ceramics
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Чжан Ч. Флористична композиція в китайському образотворчому мистецтві доби Цін (1644-1912) [Текст] / Ч. Чжан // Art and Design. - 2023. - № 3 (23). - С. 191-206.
Source: Art and Design
Короткий огляд (реферат): Мета статті полягає у висвітленні історико-культурного підгрунтя у формуванні флористичних композицій, їх місця у жанрово-видовій системі китайського образотворчого мистецтва доби Цін; визначенні їх композиційних моделей та художнії особливостей. Розглянуто широке коло мистецьких творів з провідних музей КНР та України, виділено ті мистецькі галузі, які стали основними для розробки флористичних композицій та їх подальшої адаптації в інших видах та жанрах мистецтва; визначено провідних майстрів. Показано зародки та розвиток флористичної композиції від часів династії Тан (618-907) до епохи Цін (1644-1912), її розквіт та основні типи, що склалися за часів правління імператора Цяньлуна (1736-1795). Виявлені репрезентативні зразки розглянуто в широкому контексті релігйних традицій, політики маньчжурської династії, культури підношень і програми колекціонування рідкостей. Встановлено зв'язок виокремлення флористичного натюрморту в окремий жанр з розвитком садівництва та тенденції інтеріоризації пейзажу. Підкреслено, що незалежно від типу композиції та міри достовірності у передачі зображувних предметів, натюрморт із квітами завди несе доброзичливий зміст. Визначено особливості формування флористичної композиції як результату інтеріоризації пейзажу, її двомірні та трьохвимірні різновиди – від сувою до ширми та мистецтва Penjing і декоративних композицій. Практична значущість результатів дослідження полягає в можливості їх використання в розробці дизайнерських та художніх рішень, у якості концептуальної основи для розробки відповідних навчальних курсів, музейних експозицій, формування загальної картини еволюції живописних жанрів у класичному Китаї.
The purpose of the article is to highlight the historical and cultural background in the formation of floral compositions, their place in the genre system of Chinese fine art of the Qing era and to determine their compositional models and artistic features. A wide range of artworks from the leading museums of the People's Republic of China and Ukraine are considered. Art branches that have become the main ones for the development of floral compositions and their further adaptation in other types and genres of art are singled out. Leading masters are identified. The origins and development of the floral composition from the time of the Tang Dynasty (618-907) to the Qing Dynasty (1644-1912), its growth and main types that developed during the reign of Emperor Qianlong (1736-1795) are shown. The identified representative samples are considered in the broad context of religious traditions, the politics of the Manchu dynasty, the culture of offerings and the program of collecting rarities. The separation of floral still life into a special genre was established with the development of horticulture and the tendency to interiorize the landscape. It is emphasized that a still life with flowers always carries a benevolent meaning regardless of the composition type, the degree of authenticity in the transfer of pictorial objects and the time of creation. The features of the formation of a floral composition as a result of the landscape interiorization, its two-dimensional and three-dimensional varieties from a scroll to a screen and Penjing art and decorative compositions are determined. The practical significance of the results of the study lies in the possibility of their use in the development of design and artistic solutions, the conceptual basis for the development of relevant training courses, museum exhibitions, and the formation of a general picture of the evolution of pictorial genres in classical China.
DOI: 10.30857/2617-0272.2023.3.16
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25413
ISSN: 2617-0272
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2023_N3_P191-206.pdf2,69 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.