Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25909
Title: | Психологічна готовність студентів до професійної діяльності |
Other Titles: | Psychological readiness of students for professional activity |
Authors: | Кириченко, Римма Вікторівна Колодяжна, Алла Володимирівна |
Keywords: | психологічна готовність психологічна готовність до професійної діяльності структурні компоненти психологічної готовності до професійної діяльності самоактуалізація самоефективність мотивація psychological readiness psychological readiness for professional activity structural components of psychological readiness for professional activity self-actualization self-efficacy motivation |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Кириченко Р. В. Психологічна готовність студентів до професійної діяльності / Р. В. Кириченко, А. В. Колодяжна // Габітус. – 2023. – Вип. 56. – С. 217-223. |
Source: | Габітус Habitus |
Abstract: | Стаття присвячена дослідженню формування психологічної готовності студентів до професійної діяльності. Розглянуто сутнісні характеристики психологічних категорій "психологічна готовність" та "психологічна готовність до професійної діяльності". Крім того, проаналізовано основні наукові дослідження з проблеми психологічної готовності до професійної діяльності. Проведено дослідження психологічної готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності. У ході дослідження було розкрито зміст і структуру цієї готовності, а також критерії та рівні її сформованості. За допомогою теоретичного аналізу визначено психологічні чинники, що сприяють розвитку готовності до професійної діяльності. У результаті дослідження визначено чинники та компоненти, що сприяють розвитку готовності до професійної діяльності в кар’єрі суб’єктної особи. Метою статті є дослідження та опис особливостей психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх педагогів та психологів у процесі навчання у ЗВО. Дослідження проводилося в Київському національному університеті технологій та дизайну. Емпіричну вибірку склали студенти 1-4 курсів факультету мистецтв і моди, а саме ті, які навчаються за спеціальностями 015 "Професійна освіта" (за спеціалізаціями) (28 осіб), 053 "Психологія" (37 осіб). Сукупна вибірка дослідження становила 65 осіб. Було визначено психологічні особливості, що забезпечують передумови до продуктивної професійної діяльності, зокрема особливості самоактуалізації студентів. Вивчено їхню самоефективність, тобто впевненість людини в її потенційній спроможності організувати й здійснити власну діяльність, необхідну для досягнення певної мети, та мотивацію до успіху й уникнення невдач. У дослідженні описано результати оцінки психологічної готовності майбутніх педагогів та психологів до професійної діяльності. Психологічна готовність розглядається в межах цільових, ресурсних, операційних, інструментальних, часових та продуктивних параметрів діяльності особистості як комплекс взаємопов’язаних та взаємозумовлених психологічних властивостей, які забезпечують успішність її виконання. The article is devoted to the study of the formation of students’ psychological readiness for professional activity. The essential characteristics of the psychological categories "psychological readiness" and "psychological readiness for professional activity" are considered. In addition, the main scientific studies on the problem of psychological readiness for professional activity are analyzed. The study of psychological readiness of future specialists for professional activity is carried out. The study reveals the content and structure of this readiness, as well as the criteria and levels of its formation. With the help of theoretical analysis, the psychological factors that contribute to the development of readiness for professional activity are determined. As a result of the study, the factors and components that contribute to the development of readiness for professional activity in the career of the subject person are identified. The purpose of the article is to study and describe the peculiarities of psychological readiness for professional activity of future teachers and psychologists in the process of studying at a higher education institution. The study was conducted at the Kyiv National University of Technology and Design. The empirical sample consisted of 1st-4th year students of the Faculty of Arts and Fashion, namely those studying in the specialties 015 Vocational Education (by specialization) (28 people), 053 Psychology (37 people). The total sample of the study was 65 people. The study identified the psychological features that provide prerequisites for productive professional activity, namely: the peculiarities of students’ self-actualization, studied their self-efficacy, that is, a person’s confidence in their potential ability to organize and carry out their own activities necessary to achieve a certain goal, and motivation to succeed and avoid failure. The study describes the results of assessing the psychological readiness of future teachers and psychologists for professional activity. Psychological readiness is considered within the framework of target, resource, operational, instrumental, time and productive parameters of a person’s activity as a complex of interrelated and interdependent psychological qualities that ensure the success of its implementation. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/25909 |
Faculty: | Факультет мистецтв і моди |
Department: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну |
ISSN: | 2663-5208 (print) 2663-5216 (online) |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.