Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26841
Title: Monitoring of local requirements, needs and expectations of young people in creating an international network of virtual youth business hubs
Other Titles: Моніторинг місцевих вимог, потреб та очікувань молоді при створенні міжнародної мережі віртуальних молодіжних бізнес-хабів
Authors: Tsalko, Tetiana
Olshanska, Oleksandra
Nevmerzhytska, Svitlana
Keywords: education
training
European cooperation
virtual mobility
non-formal education
distance learning
business innovation
educational hub
internally displaced persons
освіта
навчання
європейське співробітництво
віртуальна мобільність
неформальна освіта
дистанційне навчання
бізнес-інновації
освітній хаб
внутрішньо переміщені особи
Issue Date: 2023
Citation: Tsalko T. Monitoring of local requirements, needs and expectations of young people in creating an international network of virtual youth business hubs / T. Tsalko, O. Olshanska, S. Nevmerzhytska // Modern Science - Moderni věda. – Praha, Česká republika, Nemoros. – 2023. – № 4. – Р. 53-65.
Source: Modern Science - Moderni věda
Abstract: The article highlights the problems of education during the period of war in Ukraine. The idea of the grant project ERASMUS+ Call [ERASMUS-EDU-2022-VIRT-EXCH] - Virtual Exchanges in Higher Education and Youth - "International Network of Virtual Youth Business Hubs" (VEHUB4YOU) is presented. The VEHUB4YOU project focuses on the transfer of business knowledge from the EU to young people in Eastern partner countries through virtual exchange technologies as a means of improving and strengthening the educational process for Ukrainian children who are internally or externally displaced as a result of Russia's military aggression in Ukraine. The article presents the results of a survey of young people, namely: students and teachers of schools, universities and colleges from Ukraine and Azerbaijan. The survey is dedicated to the determination of the need and interest of students in the creation of an international network of virtual youth business hubs with the aim of improving the quality of education by providing access to modern European education, transfer of business knowledge from the EU to the youth of Eastern partner countries using virtual exchange technologies, etc. The authors of the article summarized the most popular international virtual mobility courses for young people as a result of a survey.
У статті висвітлено проблеми освіти під час війни в Україні. Представлено ідею грантового проєкту ERASMUS+ Call [ERASMUS-EDU-2022-VIRT-EXCH] - Віртуальні обміни у сфері вищої освіти та молоді - "Міжнародна мережа віртуальних молодіжних бізнес-хабів" (VEHUB4YOU). Проєкт VEHUB4YOU фокусується на передачі бізнес-знань з ЄС молодим людям у країнах Східного партнерства за допомогою технологій віртуального обміну як засобу покращення та зміцнення освітнього процесу для внутрішньо та зовнішньо переміщених українських дітей внаслідок військової агресії Росії в Україні. У статті представлені результати опитування молоді, а саме: учнів та викладачів шкіл, закладів вищої освіти та коледжів України та Азербайджану. Опитування присвячене визначенню потреби та зацікавленості студентів, молоді країн Східного партнерства у створенні міжнародної мережі віртуальних молодіжних бізнес-хабів з метою підвищення якості освіти шляхом забезпечення доступу до сучасної європейської освіти, трансферу бізнес-знань із ЄС з використанням технологій віртуального обміну тощо. У результаті опитування автори статті узагальнили найпопулярніші міжнародні курси віртуальної мобільності для молоді.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26841
Faculty: Факультет управління та бізнес-дизайну
Department: Кафедра смарт-економіки
Кафедра управління та смарт-інновацій
ISSN: 2336-498X
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра управління та смарт-інновацій (УСІ)
Кафедра смарт-економіки (СЕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MS_4_2023_стор_53-65.pdf4,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.