Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26883
Title: | Integration of technology and culture in language learning for educational migrants |
Other Titles: | Інтеграція технологій та культури у вивченні мов для освітніх мігрантів |
Authors: | Kugai, Kseniia |
Keywords: | language acquisition technology language learning apps personalized learning |
Issue Date: | Jun-2024 |
Publisher: | Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна |
Citation: | Kugai K. Integration of technology and culture in language learning for educational migrants [Електронний ресурс] / K. Kugai // Викладання мов у закладах вищої освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки = Language teaching at higher education institutions at the modern stage. Interdisciplinary connections : тези доповідей ХХVI Міжнародної науково-практичної конференції, м. Харків, 6-7 червня 2024 року. – Харків : Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024. – C. 96-97. – Режим доступу: https://ekhnuir.karazin.ua/items/d93cd166-2bda-4044-b6ea-e6cabb901729/full |
Abstract: | This paper proposes integrating technology and cultural elements into language learning materials to enhance the educational success and social inclusion of these migrants. New technologies such as VR and language learning apps offer interactive, personalized, and culturally relevant experiences that can significantly improve language acquisition and intercultural competence, although considerations like access and the quality of materials remain crucial for their effectiveness. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26883 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра філології та перекладу (ФП) |
Appears in Collections: | Кафедра філології та перекладу (ФП) Матеріали наукових конференцій та семінарів |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Викладання_мов_Тези_2024_096-097.pdf | 238,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.