Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27070
Назва: Problems of professional burnout of scientific and pedagogical workers institutions of higher education in the conditions of war and ways to solve them
Інші назви: Проблеми професійного вигорання науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти в умовах війни та шляхи їх вирішення
Автори: Hanushchak-Yefimenko, L. M.
Halavska, Liudmyla
Baula, Oleksii
Arabuli, Svitlana
Ключові слова: заклади вищої освіти
науково-педагогічні працівники
профілактика професійного вигорання
стрес
стресостійкість
духовне вигорання
фізичне вигорання
моральне вигорання
воєнний стан
терапія
higher education institutions
scientific and pedagogical workers
prevention of professional burnout
stress
stress resistance
spiritual burnout
physical burnout
moral burnout
martial law
therapy
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Problems of professional burnout of scientific and pedagogical workers institutions of higher education in the conditions of war and ways to solve them = Проблеми професійного вигорання науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти в умовах війни та шляхи їх вирішення [Текст] / L. M. Hanushchak-Yefimenko, L. Halavska, O. Baula, S. Arabuli // Менеджмент. - 2023. - Вип. 2 (38). - С. 121-132.
Source: Менеджмент
Короткий огляд (реферат): Сучасне життя в умовах повномасштабної війни робить людей все більш вразливими. Швидкий ритм життя – неминучий супутник будь-якої цілеспрямованої та процвітаючої в кар'єрі людини. Напружена робота в режимі воєнного часу та постійного цейтноту, прагнення зробити якомога більше справ одночасно, підвищення вимог часу, виснажують можливості нервової системи, які не безмежні. Питання профілактики і керування стресами на роботі набувають все більшої актуальності, оскільки в умовах війни достатньо швидко змінюються соціально-економічна і політична ситуації, зростають вимоги до ефективності будь-якої професійної діяльності, збільшуються нервово-психічні й інформаційні навантаження. Як результат, внаслідок дії на людину хронічних професійних стресів виникає довготривала стресова реакція, яка на сьогоднішній день розглядається як синдром "професійного вигорання". У зв'язку з цим синдром "професійного вигорання" слід розглядати як чинник, що призводить до деформації особистості професіонала. Гіпотеза наукового дослідження полягає у дослідженні проблем професійного вигорання науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти в умовах війни та розробці рекомендацій щодо шляхів їх вирішення. Метою дослідження є обґрунтування особливостей професійного вигорання науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти в умовах війни та шляхів їх вирішення. Методологією наукового дослідження є загальнонаукові методи дослідження: порівняння, експертного аналізу, метод групування, системний підхід. Одним із ефективних методів для профілактики синдрому "професійного вигорання" у сфері професій типу "людина-людина" є правильно організоване та змістовно наповнене освітнє середовище закладу вищої освіти в умовах війни. В дослідженні визначено поняття "професійного вигорання". Охарактеризовано основні проблеми, що впливають на формування синдрому "професійного вигорання" викладачів ЗВО. Розкрито синдром "професійного вигорання" як динамічний процес та висвітлено стадії розвитку. Висвітлено питання впливу особливостей освітнього середовища в умовах війни та загалом професійної діяльності у сфері професій типу "людина-людина" на розвиток синдрому професійного вигорання.
Modern life in conditions of full-scale war makes people more and more vulnerable. The fast rhythm of life is an inevitable companion of any goal-oriented and prosperous person in his career. Intense work in wartime mode and constant time pressure, the desire to do as many things as possible at the same time, increasing time requirements, exhaust the capabilities of the nervous system, which are not unlimited. Issues of prevention and management of stress at work are becoming more and more relevant, since the socio-economic and political situation changes quite quickly in war conditions, the requirements for the efficiency of any professional activity increase, and the neuro-psychological and informational loads increase. As a result, a long-term stress reaction occurs due to the effect on a person of chronic professional stress, which today is considered as a syndrome of "professional burnout". In this regard, the syndrome of "professional burnout" should be considered as a factor that leads to the deformation of the personality of a professional. The hypothesis of the scientific research consists in the study of the problems of professional burnout of scientific and pedagogical workers of higher education institutions in the conditions of war and the development of recommendations on ways to solve them. The purpose of the study is to substantiate the peculiarities of professional burnout of scientific and pedagogical workers of higher education institutions in the conditions of war and ways of solving them. The methodology of scientific research is general scientific research methods: comparison, expert analysis, grouping method, systematic approach. One of the effective methods for preventing the syndrome of "professional burnout" in the field of "people-to-people" professions is a properly organized and content-filled educational environment of a higher education institution in wartime conditions. The study defined the concept of "professional burnout". The main problems affecting the formation of the "professional burnout" syndrome of teachers of higher education institutions are characterized. The syndrome of "professional burnout" is revealed as a dynamic process and the stages of development are highlighted. The question of the influence of the peculiarities of the educational environment in the conditions of war and in general professional activity in the field of "person-to-person" professions on the development of professional burnout syndrome is highlighted.
DOI: 10.30857/2415-3206.2023.2.10
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27070
ISSN: 2415-3206
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Менеджмент
Кафедра технології моди (ТМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Management_2023_Issue2(38)_P121-132.pdf261,12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.