Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28233
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛоза, Н. А.uk
dc.contributor.authorНосенко, А. І.uk
dc.date.accessioned2024-11-25T22:19:25Z-
dc.date.available2024-11-25T22:19:25Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationЛоза Н. А. Образ родини у тематичних картинах народного художника України Адольфа Івановича Лози [Текст] / Н. А. Лоза, А. І. Носенко // Art and Design. - 2024. - № 3 (27). - С. 218-232.uk
dc.identifier.issn2617-0272
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28233-
dc.description.abstractМета статті – дослідити особливості образів родини у живописних композиціях Адольфа Івановича Лози (1931-2004) в контексті часу їх створення; дати інтерпретацію змісту образів матері, батька, дитини та проаналізувати їх з позиції втілення позачасових архетипів. В дослідженні застосовано історико-культурологічний, мистецтвознавчий художньо-стилістичний, компаративний, іконографічний та іконологічний методи. Проаналізовано тему родини у картинах майстра, до якої він звертався протягом усього творчого життя. Виявлено основні образи: матір, батько, дитинство, сім’я як цілісність. В образі матері-берегині виявлено значення особистих вражень та спогадів дитинства, війни та післявоєнних років. Зважаючи на це, автор створив узагальнений образ Матері-жінки-землі, що народжує, годує, береже, піклується про майбутнє покоління, тим продовжує рід і зберігає традиції. Показано, що образ Батька безпосередньо пов’язано з образом дитини (сина). У композиціях вони виступають як єдність не тільки візуально, але символічно між поколіннями – одне виростає з іншого, спирається на досвід та зростає фізично, ментально та духовно. В образах дитинства художник розкриває тему зростання, дорослішання. Встановлено, що образи родини у творчості художника є втіленням позачасових архетипів, що виводить образний лад творів митця на інший глобально-міфологічний рівень. Вивчено образи родини у тематичних композиціях А. І. Лози в контексті часу та особистого досвіду митця; проаналізовано змістову основу образів матері, батька, дитини у взаємозв’язку з проблематикою національної ментальності та загальних архетипів. Результати дослідження необхідні для створення цілісної картини історії мистецтва України та зокрема Одеської мистецької школи.uk
dc.description.abstractPurpose of the article is to study the peculiarities of family images in the pictorial compositions of Adolf Ivanovich Loza (1931-2004) in the context of the time of their creation; to give an interpretation to the content of the images of the mother, the father, the child, and to analyze them from the standpoint of the embodiment of timeless archetypes. Historical and cultural, artistic and stylistic, comparative, iconographic and iconological methods were employed in the research. The article analyzes the theme of family in the artist's paintings, which he addressed throughout his creative life. The main images are revealed: mother, father, childhood, family as a whole. The meaning of personal impressions and memories of childhood, the war and the post-war years is revealed in the image of the mother-berehynia. With this in mind, the author created a generalized image of the Mother-Woman-Earth, who gives birth, feeds, protects, takes care of the future generation, thereby continuing the family and preserving traditions. It is shown that the image of the Father is directly related to the image of the child (son). In the compositions, they act as a unity between generations, not only visually, but symbolically – one grows out of another, relies on experience and grows physically, mentally and spiritually. In the images of childhood, the artist reveals the theme of growth, growing up. It was found out that the images of the family in the artist’s works are the embodiment of timeless archetypes, which brings the imagery of the artist’s works to another global-mythological level. The images of the family in A. I. Loza's thematic compositions are studied in the context of the artist's time and personal experience; the semantic basis of the images of mother, father, and child is analyzed in relation to the problems of national mentality and common archetypes. The results of the research are necessary to create a complete picture of the art history of Ukraine and, in particular, the Odesa Art School.en
dc.languageuk
dc.subjectтворчість А. І. Лозиuk
dc.subjectтематичні композиціїuk
dc.subjectобраз сім'їuk
dc.subjectобраз матеріuk
dc.subjectобраз батькаuk
dc.subjectобраз дитиниuk
dc.subjectОдеська мистецька школаuk
dc.subjectthe work of A.I. Lozaen
dc.subjectthematic compositionsen
dc.subjectimages of familyen
dc.subjectimages of motheren
dc.subjectimages of fatheren
dc.subjectimages of childen
dc.subjectOdesa Art Schoolen
dc.titleОбраз родини у тематичних картинах народного художника України Адольфа Івановича Лозиuk
dc.title.alternativeThe image of the family in the thematic paintings of the national artist of Ukraine Adolph Loza
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorLoza, N. A.en
local.contributor.altauthorNosenko, A. I.en
local.subject.sectionМистецтвознавство. Технічні наукиuk
local.sourceArt and Designuk
local.source.number№ 3 (27)uk
local.identifier.doi10.30857/2617-0272.2024.3.18
local.subject.method0
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2024_N3_P218-232.pdf933,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.