Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28237
Title: Інтегральна модель персонального бренду дизайнера
Other Titles: Integral model of the designer's personal brand
Authors: Удріс-Бородавко, Н. С.
Гордійчук, Я. Ю.
Keywords: графічний дизайнер
дизайнер середовища
фешн-дизайнер
соціальна комунікація
імідж
дизайн
graphic designer
environmental designer
fashion designer
social communication
image
design
Issue Date: 2024
Citation: Удріс-Бородавко Н. С. Інтегральна модель персонального бренду дизайнера [Текст] / Н. С. Удріс-Бородавко, Я. Ю. Гордійчук // Art and Design. - 2024. - № 3 (27). - С. 256-266.
Source: Art and Design
Abstract: Мета статті полягає у систематизації та упорядкуванні експертних порад щодо формування персонального бренду дизайнера та об’єднанні їх в цілісну рекомендаційну модель. Задля досягнення завдань застосовано метод системного аналізу теоретичних матеріалів та практичних рекомендацій в галузяз соціальної психології, комунікації, імагології та маркетингу, а також метод синтезу для формування кінцевої моделі. З’ясовано, що наукова аналітика персонального бренду зосереджена на концептуальних складових, таких як суспільна місія, соціальна відповідальність, автентичність, імідж, натомість рекомендації експертів зосереджені на конкретних цілях залучення нових клієнтів, з метою чого акцентується увага на демонстрації досвіду в дизайні, унікальності співпраці з клієнтом, характером виконання робіт. Поєднання різних підходів надало можливість сформувати цілісну модель побудови персонального бренду дизайнера, основними складовими якої є: визначення мети або комплексу цілей, які відповідають моделі SMART та представляють рівень соціальної відповідальності дизайнера та рівень його особистої користі у вигляді замовлених проєктів; формування унікальної пропозиції, яка забезпечує функціональні (досвід дизайнера), соціальні (належність до спільноти прихильників дизайнера), ментальні (отримання нових знань про дизайн в авторській подачі дизайнера) та духовні (ініціативи соціальної відповідальності) очікування цільової групи; визначення цільової аудиторії (умовні портрети ідеальних клієнтів та прихильників різних аспектів унікальності дизайнера); вибір системи візуальних та вербальних ідентифікаторів (характерні портретні риси, костюм, кінесика, айдентика, предмети, особливі постійні фрази). Також стаття пропонує варіативні засоби наповнення складових моделі на основі експертних порад. Наукова новизна полягає у створенні єдиної моделі персонального бренду саме для дизайнера, з урахуванням актуальних рекомендацій від експертів. Практична значущість полягає у можливості застосування моделі дизайнерами з метою покращення їхньої власної проєктної практики, а також, завдяки охопленню цільових груп, підвищення впливу інституції дизайну на суспільні процеси.
The purpose of the article is to systematize and organize expert advices for the formation of a designer's personal brand and combine them into a holistic recommendation model. To achieve the tasks, the method of systematic analysis of theoretical materials and practical recommendations in the field of social psychology, communication, imagology and marketing, as well as the method of synthesis to form the final model was used. It has been found that scientific analytics of personal branding focuses on conceptual components such as social mission, social responsibility, authenticity, image, while expert recommendations focus on specific goals of attracting new customers, with a focus on demonstrating experience in design, uniqueness of cooperation with the client, and the character of work. The combination of different approaches made it possible to form a holistic model for building a designer's personal brand. Its main components are: defining a goal or a set of goals that comply with the SMART model and represent the level of social responsibility of the designer and the level of his or her personal benefit in the form of commissioned projects; forming a unique offer that meets the functional (designer's experience), social (belonging to a community of designer's fans), mental (gaining new knowledge about design in the designer's own presentation) and spiritual (social responsibility initiatives) expectations of the target group; definition of the target audience (conditional portraits of ideal clients and supporters of various aspects of the designer's uniqueness); selection of a system of visual and verbal identifiers (characteristic portrait features, costume, kinesics, identity, objects, special permanent phrases). The article also suggests variable means of content for the model components based on expert advice. The scientific novelty is the creation of a unified model of personal brand for the designer, taking into consideration current recommendations from experts. The practical significance lies in the possibility of applying the model by designers to improve their own design practice, as well as, due to the coverage of target groups, to increase the influence of the design institution on social processes.
DOI: 10.30857/2617-0272.2024.3.21
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28237
ISSN: 2617-0272
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artdes_2024_N3_P256-266.pdf216,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.