Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28971
Title: Вплив технологій гейміфікації на акторсько-глядацьку комунікацію в контексті розвитку сучасного сценічного мистецтва
Other Titles: The influence of gamification technologies on actor-spectator communication in the context of the development of modern performing art
Authors: Бурназова, Віра Володимирівна
Keywords: гейміфікація, сценічне мистецтво, акторсько-глядацька комунікація, інтерактивні технології, театральна взаємодія, цифрові платформи, ігрові механіки, інновації у театрі, емоційний зв’язок, інтерактивний театр, новітні форми мистецтва, технологічні трансформації у театрі.
Issue Date: 2024
Citation: Бурназова В. В. Вплив технологій гейміфікації на акторсько-глядацьку комунікацію в контексті розвитку сучасного сценічного мистецтва / В. В. Бурназова // Часопис Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського, - 2024. - №3 (64), - 44-59
Source: Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського
Abstract: Досліджено вплив технологій гейміфікації на процес акторсько-глядацької комунікації в сучасному сценічному мистецтві. Проаналізовано зміни в традиційних формах взаємодії актора і глядача, їхня роль у створенні більш динамічної та емоційно насиченої вистави. Наголошено, що введення у театральну виставу елементів вибору або керування дією через цифрові платформи дозволяє глядачам впливати на розвиток сюжету, що перетворює їх на співтворців цієї вистави.Розглянуто новітні підходи до інтеграції гейміфікаційних елементів у театральні постановки, зокрема механіки ігрових сценаріїв, інтерактивні інструменти та залучення аудиторії через цифрові платформи. Обґрунтовано необхідність для акторів, які беруть участь у театральних проектах з елементами гейміфікації, відпрацювання при їх підготовці принаймні декількох альтернативних сценаріїв розвитку сюжету у відповідності до вибору глядацької аудиторії. Запропоновано акторам використовувати методи відпрацювання універсальних імпровізаційних моделей з метою мінімізації випадків неефективної взаємодії з аудиторією при виборі нею непередбачуваних варіантів розвитку сюжету театральної постанови. Доведено, що використання віртуальної реальності (VR), доповненої реальності (AR) та інтерактивних цифрових платформ відкриває нові можливості для створення мультисенсорних театральних досвідів. Конкретизовано обмеження використання технологій гейміфікації в сучасному сценічному мистецтві, при появі яких доцільно використовувати альтернативні форми і методи акторсько-глядацької комунікації (інтерактивний реквізит, імпровізацію, створення site-specific вистав тощо). Окреслено перспективи подальшого дослідження технологій гейміфікації в контексті розвитку сучасного сценічного мистецтва, серед яких чільне місце належить дослідженню специфіки впливу нових форм комунікації на культурні цінності глядацької аудиторії
DOI: 10.31318/2414-052X.3(64).2024.314742
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28971
Faculty: Навчально-науковий інститут культури і креативних індустрій
Department: Кафедра сценічного мистецтва і культури
ISSN: 2414-052X
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бурназова_ВПЛИВ ТЕХНОЛОГІЙ ГЕЙМІФІКАЦІЇ_київ 2024.pdf443,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.