Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29354
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРиибченко, Олеся Григорівна-
dc.date.accessioned2025-05-09T09:32:01Z-
dc.date.available2025-05-09T09:32:01Z-
dc.date.issued2024-10-
dc.identifier.citationРибченко О. Г. Метафора, символ, алегорія як основа образної структури сценографії Німеччини і України 20-х років ХХ століття / О. Г. Рибченко // Вісник, Київського національного університету культури і мистецтв. – 2024. – №2, Т. 7. – C. 130-143.uk
dc.identifier.issnISSN 2616-759X (Print), ISSN 2617-1236 (Online)uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29354-
dc.description.abstractМетою дослідження є комплексний аналіз новітніх композиційних структур німецького театру 20-х рр. ХХ ст. (на прикладі творчої практики сценографа Оскара Шлеммера). Важливо зіставити та довести вплив нової німецької сценографії на українське мистецтво на прикладі творчості художника Анатоля Петрицького, який надихався новочасними модерними ідеями, проте створював власну українську театральну мову. Методологією дослідження є системний підхід, методи синтезу, узагальнення та порівняння. Для дослідження новочасних підходів у сценографії використано мистецтвознавчий і порівняльно-історичний підходи, що дають змогу простежити тенденції оновлення та реформ в образній лексиці спектаклю. Теоретичні та практичні результати дослідження розкривають раніше нерозв’язані питання мистецтвознавчих досліджень. Наукова новизна полягає у виявленні новочасних композиційно-просторових рішень в українській сценографії українського художника А. Петрицького під впливом нових європейських тенденцій, а саме німецької сценографії художника О. Шлеммера. Висновки. Доведено, що А. Петрицький – сценограф високого рівня. Йому вдалося створити новітній український театр, в основі якого багатовікові народні вертепні традиції з впізнаваним українським колоритом та національною символікою. Наголошено, що ймовірна зацікавленість А. Петрицького новітніми розробками німецької школи сценографії сприяла оновленню мистецтва в українській сценографії, а своєрідні впливи не тільки збагатили, а й розкрили першоелементи народного мистецтва через метафору, символ, алегорію.Ключові слова: образотворче мистецтво; українське мистецтво; сценографія; німецьке мистецтво; театр; художник; символікаuk
dc.language.isoukuk
dc.subjectобразотворче мистецтвоuk
dc.subjectсимволікаuk
dc.subjectхудожникuk
dc.subjectтеатрuk
dc.subjectнімецьке мистецтвоuk
dc.subjectсценографіяuk
dc.subjectукраїнське мистецтвоuk
dc.titleМетафора, символ, алегорія як основа образної структури сценографії Німеччини і України 20-х років ХХ століттяuk
dc.title.alternativeMetaphors, Symbols and Allegories as the Basis of the Figurative Structure of German and Ukrainian Stage Design in the 1920’suk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorРибченко, Олеся Григорівна-
local.subject.sectionМистецтвознавство, дизайн і ергономікаuk
local.sourceВісник, Київського національного університету культури і мистецтв.uk
local.subject.facultyНавчально-науковий інститут культури і креативних індустрійuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра цифрового мистецтваuk
local.identifier.doi10.31866/2616-759X.7.2.2024.314152uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
314152-Текст статті-727731-2-10-20241031.pdf943,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.